Gjest Tina-Mari m/Tvillinger! Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Ja nå er jeg sliten... Helt ferdig... Når kan man gå ut i sykemeldig og få fullt utbytte økonomisk egentlig? Nav gir så uklare svar! Fikk et skriv i fra dem, paragrafer og sånnt som er vanskelig å lese. Men det sto man må jobbe 4 uker for å ha opptjent rett til sykepenger... Får man da fullt utbytte? Har ikke lyst å ta det opp med sjefen min, for jeg veit at han ikke vil slippe meg før han absolutt må... Føler meg litt pressa på jobben egentlig..
mamsen27 Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 Hvis du har begynt i ny jobb må du jobbe i 4 uker før du kan sykemeldes. Og du får da fullt utbytte økonomisk. Du må tenke på deg selv og ikke sjefen og jobben. Du er jo tross alt gravid med tvillinger. Jeg har nesten nettopp begynt i ny jobb men er nå sykemeldt pga svimmelhet og null energi i kroppen. Tenk på deg selv du:)
Ida - mamma til 2 søte små Skrevet 27. oktober 2008 #3 Skrevet 27. oktober 2008 Skal man ikke sykmeldes fra uke 20 da man venter tvillinger? Mener å ha lest noe om det...
Gjest Tina-Mari m/Tvillinger! Skrevet 27. oktober 2008 #4 Skrevet 27. oktober 2008 Hei og takk for svar jenter:) Men twins har jeg hørt man blir sykemeldt fra uke 28 obligatorisk. Jeg er 20 + 5 i dag. Jeg har ikke ny jobb, men jeg har vært borte fra jobben i 7 mnd, freelance...(eller hvordan det skrives) Derfor lurer jeg på om det snart er på tide å kaste inn håndkleet... For man får jo tilnærmet sykepenger, det man har i lønn, og deretter får man foreldrepenger ut i fra sykepengene... Går jeg ut nå om ikke lenge, så har jeg godt betalt. Er bare redd jeg får dårligere betalt etterhvert ettersom jeg jobber på provisjon... Så det jeg presterer er det jeg får betalt for... Må gi max på jobben liksom.. Snakke med legen på onsdag jeg!
elize m/3 prinsesser & 1 prins Skrevet 27. oktober 2008 #5 Skrevet 27. oktober 2008 Uff. samme lurer jeg på. Er kjempesliten nå.2 dødsfall i familien på samme uke, feiring av barnebursdag, Vondt i ryggen og søvnprobl. Men skal liksom være litt stolt i tillegg, og ikke sykemelde meg før jeg må. Selv om jeg har en mann som synes jeg burde tenke på å gjøre det relativt kjapt. Jobber natt i tillegg med masse gåing i trapper på nettene. Å bli satt på dag er ikke et alternativ da jeg er enda mer trøtt da, og det hos oss er mer travelt. Skal også ha tvillinger, er 24+2 idag. Ingen som har sagt noe til meg om sykemld, alt har jeg bare lest meg fram til selv. Skal til jordmor neste uke, men hun sykemelder vel ikke. Og neste etter det er ny ul på sykehuset hos jordmor om 3 uker. Orker ikke å dra heelt inn til legen, vente osv for så å si at jeg er trøtt. Hos min lege vokser ikke sykemeldingene på trær. Om jeg bare kunne tatt en tlf heller.. neeei.. blir vel at jeg presser meg litt lenger. Har bare 1 av 3 netter igjenn nå, så fri i 5 netter. så da er det jo lys i tunnelen. MEn merker at tålmodigheten min på jobb også er blitt mindre:o(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå