Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 'etter denne pedofile mannen som bortførte en jente på 6 år i en hage og kledde av henne og tok bilder.. Sammen fyr er antagligvis observert i en kommune ikke langt fra dette skjedde.Det siste jeg fikk høre var at han hadde stanset elever på vei hjem fra skolen og at foreldrene passet på ved å gå med elevene til og fra skolen..Men at han fortsatt er på frifot. Æsj jeg blir kvalm og sint av tanken.vi bor like ved og dattern min får ikke lov til å gå til skolen siden hun ikke har følge eller går sammen med noen hele veien alltid.. Andre som er redd for barna sine i denne situasjonen? Det holder ikke at politiet ikke har resurser i dette tifelle!barna går foran alt!
Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 Full forståelse for at du er redd for ungen din, men det er da faktisk ditt ansvar å passe henne, ikke staten. Hva mener du konkret politiet skulle foreta seg?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2008 #3 Skrevet 27. oktober 2008 Æh... bruke mer ressurser på å finne denne fyren, og beskytte samfunnet mot ham?
Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #4 Skrevet 27. oktober 2008 Æh sjøl... det er et nokså patetiske forslag, er det ikke? Som å si at det er politikernes ansvar å skape fred på jord, og bli overraska over at det skjer?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2008 #5 Skrevet 27. oktober 2008 selvfølgelig er barnet mitt mitt ansvar.Kjære deg ikke det det er snakk om! I såfall må jeg beklage måten jeg uttrykte meg meg på! Det jeg forventer av politiet er at de finner denne mannen som er skyldig i en forbrytelse.for dette har ikke jeg noen myndighet til å gjøre. konkret så enket som å være i området der det er tydlig at en mann er i kontakt med skolebarn på vei hjem fra skolen,er ikke snakk om å spane en hel dag,men i de minuttene der faktisk ungene går fra skolen. Er heller ikke snakk om de skal kjøre akershus rund uten et spor men konkret denne skolen det gjelder.. Hi
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2008 #6 Skrevet 27. oktober 2008 du må desverre vente LENGE før politiet gjør noe, de brukte 2 år før de klarte å få en mann som TILSTOD på anklagebenken...*sukk* Jeg gir ikke politiet skylda, de har alt for få resurser men det er tragist når de prioriterer saker som gir staten penger og ikke saker som f.eks misshandling av barn!! Pass på ungen din du, vi får prøve så godt vi kan å gjøre det samme! Jeg vil aldri la mitt barn gå alene til skolen, alltid med følge og helst med en storesøster ELLER en voksen!(storesøster/bror på minst 15 år:P)
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2008 #7 Skrevet 27. oktober 2008 men hva dere vil,Tydelig at dere ikke er rammet av dette.Det hun er ute etter er om det er flere som bor i området. Ja jeg bor i området og vi følger opp barna så langt det lar seg gjøre! Selvfølgelig er man redd for barna sine.Finn en ordning der du følger opp ditt barn så godt som mulig. Gud vet hvordan denne jenta som ble bortført er rammet av det!
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2008 #8 Skrevet 27. oktober 2008 Fyfaen! Det er ikke politiets ansvar og få forbryter som seksuelt forgriper seg på barn bort fra gata?Når han har har blitt sporet opp og er så på barn? Hva er viktigere enn en pedofil på frifot da? Skulle likt å sett deres tryner den dagen dette rammer ungene deres(noe jeg håper aldri vil skje)
Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #9 Skrevet 27. oktober 2008 Pass blodtrykket ditt. Selvsagt er det politiets ansvar å etterforske og evt anholde, men "politiet" er ikke en abstrakt supermann, det er en organisasjon som er avhengig av ressurstildeling akkurat som alle andre organisasjoner. "Hva er viktigere enn en pedofil på frifot" - det kommer jo faktisk an på hvordann du ser det. Og det er faktisk ikke din jobb å prioritere ressurser og arbeisoppgaver for en etat du ikke leder.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2008 #10 Skrevet 27. oktober 2008 nei det er ikke vårt ansvar eller jobb å prioritere ressursene, men du må jo være enig i at de FÅ ressursene politiet har ikke blir brukt til noe særlig vettugt? Viktigere å ta skattesnyltere enn voldektsmenn og pedofile må vite... litt satt på spissen
Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #11 Skrevet 27. oktober 2008 Nei, jeg må ikke være enig i det. Man kan syte og klage i forhold til akkurat det punktet som angår en selv akkurat nå, eller man kan være hakket mer konstruktiv og jobbe gjennom de relevante kanalene for bedre ressurstildeling, men likevel er det til syvende og sist slik at vi og ikke staten v/ en eller annen etat har hovedansvar for ungene våre. Og å si at politiet ikke bruker ressurser til noe vettugt er så folkelig at det orker jeg faktisk ikke kommentere.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2008 #12 Skrevet 27. oktober 2008 hehe er bare å la være Kalevan Rasti!
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2008 #13 Skrevet 27. oktober 2008 alle mener sitt og det er helt i orden,dette er jo et forum! Jeg er ute etter å vite om det er flere som er i samme situsajon og har ungene sine der dette har skjedd? ikke noe annet. Hi
Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #14 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg er ikke i samme stiuasjon eller har ungene mine der dette har skjedd, men slike ting kan skje hvor som helst uansett. Jeg ville tatt en prat med jenta di, forklart henne at det finnes noen få ekle mennesker der ute. Forklar henne hva som ikke er akseptabel oppførsel av voksene, og at hun kan fortelle deg alt uansett om noen har sagt at de ikke skal det. Vær ops på henne, pass på at hun er hjemme til rett tid, at hun ikke er aleine i disse områdene. Ellers er jeg veldig enig med deg at poltiet burde ha tatt dette mere på alvor, og de burde fått mye mere ressurser til å kunne utføre dette arbeidet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå