Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.

vært hos legen i dag ang, har ikke hatt mens siden i juli .

tok test , ang jeg kunne være gravid. den var negativ..

så hun legen så litt nermere på det å da sto det att jeg hadde cyster på eggstokkene. fordi jeg var på sykehuset for en stund siden for å få sjekket noe annet. å der sa dem att alt var bra til meg. men nevnte ikke no med cystene. legen skulle sende meg til spesialist så lenge vi ønsker å få barn nå. kan jeg bli gravid ? hva er cyster ? kan dem fjernes? :/ skikkeli deppa å leii meg :/

jente 21

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg har vært plaget med cyster i mange år. Kom mest sannsynlig av hormonspiralen, hadde nemlig aldri dette før jeg satt den inn. Jeg har hatt noen store på syv-åtte cm, som har sprukket, og det gjør så innihelvete vondt at jeg vært på legevakten og fått morfin.. MEN, dette er vanncyster, og de er ikke farlige. Selv om det gjør vondt når de store sprekker. ALLE kvinner har små cycter på opp til to-tre cm innimellom. Cyster under fire centimeter, som dine sikkert er, er ikke noe legene gjør noe som helst med. De forsvinner av seg selv. Og du trenger ikke kjenne noen ting. Små vanncycster har ikke noe å si for fertilitetet. Det finnes andre typer cycter, blant annet slike som produserer hormoner, som er verre. Men dette har jo ikke du, for da hadde legen gjort noe med det :) Ikke depp, dette er helt normalt. Blir cystene digre og gir ubehag kan de fjernes.

Skrevet

Jeg har også hatt masse cyster, og fikk diagnosen kraftig PCOS.

Nå er jeg kvitt dem ved hjelp av naturmedisin - så det er jo bra :)

Men de er nok helt ufarlige. Hos meg var det bare flere egg som la seg sammen, fordi de ikke slapp seg løs..

Jeg kom aldri så langt at det ble snakk om å fjerne dem, for jeg visst om dem før vi begynte å prøve på barn.

Men de slipper ikke selvom om cystene er vekk, så jeg har fått pergo som jeg venter på å begynne meg.

Har også lange og trege sykluser..

Hvor lenge har dere prøvd?

Skrevet

å tuuusen takk for svar =)

vært litt plaget av hormoner , masse kviser. humøre. trøtt å sliten .

var ei natt jeg våkna av att jeg hadde kjempe vondt nedentil. viste ikke hva jeg skulle gjøre. litt vanskelig å forklare. grein å det var så vondt. mulig det var noe sånt ? hatt det flere ganger men lenge mellom hver gang.. har sånne små stikk nedentil også. akkurat som det river nedenformagen. vanskeli å forklare. mensmurring også på en måte.. legen sa bare att jeg hadde cyster på eggstokkene å sa ikke så mye mer. bare sa det kunne bli vanskeligere å bli gravid. men hun skulle sende meg til spesialist=) for jeg ønsker virkeli å få baby nå. prøvd i 1 år vi nå . håper jeg kan få :(

Skrevet

sluttet på p-piller august i fjor jeg . prøvd siden da . så 1 år ca .jeg fikk netopp vite om cystene . litt kjett nå man egentli er veldi klare for å få barn . går masse tanker da :( kan jeg få, er jeg så heldi så det er mulig .

Skrevet

De har helt sikkert noe som kan hjelpe deg :)

Jeg fikk beskjed om at jeg antagelig ikke kunne få, men da var jeg 18 og barn var fjernt..

Men nå har jeg fått Provera for å sette igang mensen, og pergo for at eggene skal slippe.. Så da ordner deg seg nok!

Vi har også prøvd i omtrent 1 år, og babyønsket blir jo ikke mindre :)

Skrevet

ja. håper det .. ønske er såpass stort nå. men vente tid på sykehuset . så får ta tiden som hjelp. håper virkeli alt går bra =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...