Gå til innhold

Hvordan deler


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

dere på barn og ting som skal gjøres hjemme? Litt forbanna på han jeg bor med nå. Syns han gjør veldig lite her hjemme og med lillegutt. Men mulig jeg har gått forlenge hjemme i min egen verden her.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har gubben blitt husmor over natta. Eller han har alltid vært litt sånn som liker å ha ting på stell. Jeg selv er et rotehue, men gjør litt jeg også. Frem til vi fikk Oliver, så var det jeg som lagde middag. Det gjør gubben nå. Han vasker klær. Han rydder. Han tar oppvasken..

Det er jeg som står opp med baby og jeg som mater han. Vi deler på bleieskift og bading. Jeg er den som på en måte har hovedansvaret, men vi er omtrent like når det gjelder aktivitet og leking. Det er jeg som legger han, da han har vært vanskelig å legge frem til nå. Jeg er litt slem dog, tar meg en dusj og slikt når baby er passe trøtt på kvelden. Men det går noenlunde likt her. En dag så tar gubben alt husarbeidet og jeg tar emg av ungen og en annen dag så deler vi likt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her deler vi på det meste så godt det går:) Det er beste med mannen er når han står opp med poden tidlig om morgenen så mor får sovet en time eller to ekstra. Både helg og hverdag:) Så kommer han inn med gutten til meg når han skal ha mat eller han må dra på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol

Her er det også mannen som er husmor. Han som vasker og rydder i huset samtidig som han er på jobb om dagen og tilbringer en del tid med vesla. Det er også stort sett han som legger henne.

Noen ganger lager han også middagen. OG i helgene står han opp med henne slik at jeg kan få sove noen timer uforstyrret.

 

Jeg lager som regel middagen til han kommer hjem fra jobben og gjør litt lett husarbeide og koser meg masse med snuppa.

 

Vi driter litt i hvordan det ser ut her hjemme, det er snuppa som er prioritert her hjemme :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen deres som gjør husarbeid? hmm. her i gården er det min jobb. Men det er fordi mannen min er på jobb hver dag. Så at jeg tar husarbeidet ser jeg bare på som en selvfølge. Er jeg som bader gutten og legger om kvelden, men det er fordi han spiser pupp:) Er liksom jeg som har hovedansvaret. Det er jo fordi jeg har disse morsinstinktene. Jeg ser det at nå som lillegutt bare blir større og større blir pappa mer og mer involvert. Han gleder seg nok til å få en lekekamerat etterhvert:)

Middag deler vi på, er vel mest meg, men han lager noen fantastiske middager innimellom!:) Hender en gang i blandt han står opp med gutten sånn at jeg får sovi litt. Men jeg lar som oftest han sove ut i helgene når han har fri, siden jeg får legge meg igjen hver dag når gutten sover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

deling..... jo da mange måter å dele på. ikke 50-50 her i alle fall. mannen min jobber hver dag. han lager aldri middag! han gjør litt husarbeid, men det begrenser seg til rydding på kjøkkenet og bære skittent tøy til vaskerommet. Han bader babyen når jeg ber han om det, men ellers leker han mye med gutten og så er det han som trener med den faste føden til poden. Han tar ofte kveldstellet også fordi da er jeg opptatt med og legge storesøster. Men hovedansvaret her hjemme har jeg, skal bli spennende og se hvordan det blir når pappa skalha permisjon og enda mer spennende blir det når vi begger jobber igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...