Gå til innhold

Omsorgsarbeider/hjemmehjelp...


Anbefalte innlegg

Skrevet

 

Noen som har erfaring med dette yrket?

pos/neg sider...

 

Er det stort sett å reise rundt å vaske/handle for eldre?

 

 

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber som hjemmehjelp, men jeg jobber på et eldresenter da. Beboerene er regnet som hjemmeboende, men de bor på senteret i egne hybler.

Jeg trives utrolig godt. Det er stell av de som ikke greier så mye selv, dusjing, vasking av hyblene, vasking av klærne, matservering, rydding osv... På den avd jeg er er det full døgnbemanning, og er egentlig en "tung" avdeling. Er visst snakk om at de skal søke inn denne avdelingen som pleieavdeling, fordi det er såpass mange som er svake og trenger mye stell.

Jeg synes jobben er helt super, er ikke utdanna eller noe, er bare assistent, og jobber som sykevikar/ferievikar men har fast hver 4. helg. Men hadde jeg villet kunne jeg sikkert jobbet oppi 100% som vikar, for de trenger utrolig mye folk hele tiden.

Gjest Sauen er på tjukka igjen=)
Skrevet

Hjemmehjelpen driver som regel med vasking, matlaging osv for personer som klarer seg selv, men trenger hjelp til husvask osv av diverse årsaker.

Hjemmesykepleien reiser hjem til folk som stort sett klarer seg selv, men som trenger hjelp til f.eks stell og medisiner.

Og så har man hjelpepleiere/helsefagarbeidere, som gjerne jobber på sykehjem der beboerne har behov for hjelp flere ganger daglig eller hele tiden.

 

Så det spørs litt hvilke av disse alternativene det er snakk om da=)

Jeg jobber som assistent på sykehjem og stortrives.

Jobben består i stell (morgenstell, tannstell, dusj osv), matservering/noe mating, hjelpe beboere til aktiviteter som tannlege, frisør, bingo osv og samvær med beboerne.

Skrevet

Takk for kjappe svar ;o)

 

Jeg tenker ikke å jobbe på sykehjem,

vil heller hjelpe gamle og eldre hjemme i sine egne hjem :o)

Jobber man alene,eller to og to?

 

2 delt turnus,vil det si at man bytter på å jobbe dag og kveld?

Hva er arbeidsoppgavene på kvelden?

 

Er det greit betalt?

Skrevet

#dytter#

Skrevet

Jeg er omsorgsarbeider i hjemmesykpleien.

JObber dag/kveld og hvert 3dje helg.

 

Steller, hjelper til med mat, gir medisiner, steller sår.

Jobber alene, går to til tunge brukere som man ikke klarer alene.

 

Jeg har 4 års annsennitet og har ca 22 000 før skatt. 15 000 utbetalt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...