Gå til innhold

Noen som får pergo selv om de har EL?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden mannen min har litt trege svømmere, lurer jeg på om det likevel kan være gunstig for oss med pergo, for da slipper jeg kanskje flere egg.

Er det KUN mangel på EL som gjør at man får pergo av legen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I bunn og grunn er det p.g.a. manglende EL at man får Pergo, men jeg fikk det uten å spørre for å gi det et ekstra lite puff :)

Nå har ikke det hjulpet meg, og jeg vet at alt er ok med meg. Vi har ikke sjekket sambo enda, men vi har jo tross alt ei jente på 3 år fra før.... så hvorfor vi ikke blir gravide nå, må gudene vite... Alderen spiller jo selvsagt inn, men sånn ellers...??

Så man kan få Pergo selv om man har EL. Men da bør du kanskje ikke nevne så høyt for legen din at sambo har trege svømmere, og at du helst vil ha det for ev. å slippe flere egg.....!? Vet ikke jeg.... Men spørr da. Det verste svaret du kan få er nei :) Lykke til :)

Skrevet

Hei hei!!!

Jeg har EL av meg selv og regelmessige sykluser...etter 1.5 år med prøving ble jeg drittlei og ba min gyn om å få hormonkur,og det fikk jeg...vi har sjekka oss begge og alt er som det skal, så vi har fått pergo som et lite push videre...skal begynne på min 3 pergokur idag,nå skal jeg ta en dobbel=)

Masse lykke til=)

Skrevet

Ja jeg har fått påvist el, og fått pergo..

Skrevet

BEKLAGER! Klarte å legge puppen på tastaturet så jeg postet to ord!!

Joda, jeg har EL men har bare en åpen eggleder så de gav meg pergo. Går på dobel dose, avslutter i morgen.

Jeg ble gravid "på egen hånd" i fjor, men det endte i SA i november. Har siden da prøvd uten hell. Ble sendt på lap den 6 oktober, og da ble det påvist tett eggleder venstre side.

Da syns min fastlege og gyn at det fikk være på sin plass med litt hjelp, så de skrev ut pergo med en gang.Skal ha 3 doble kurer, hjelper ikke det så får vi se...

Skrevet

Spør gynekologen din om dette. Jeg fikk det, og alt er som det skal være hos meg. Kjæresten min derimot har litt dårlig kvalitet på rumpetrollene

Men, jeg ville absolutt anbefale å få det gjennom en gynekolog som følger deg godt opp hvis du skal prøve det. Jeg fikk enkel kur og ble overstimulert med påfølgende samleienekt fra gynekolog. Jeg slapp altfor mange egg. Det er nok relativt sjelden å ha så "god" effekt som meg, men jeg hadde ikke tatt sjansen likevel. Veldig glad for at jeg ble så godt fulgt opp!

Gynekologen tok ultralyder for å sjekke utviklingen av egg.

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Jeg skal snakke med legen neste gang jeg er der.

Akicha, hva skjedde da du ble overstimulert? Ble du fysisk dårlig (dvs, hvordan merket du at du ble overstimulert)?

Ble du forresten gravid med pergo?

Skrevet

Jeg merket det ikke før gynekologen sa åi-åi, du må ikke ha samleie! Dagen etter var jeg veldig øm/hadde vondt. El-smerter ganger ti. Ikke merket noe mer enn det. Har jo noen andre bivirkninger som ømme brystvorter/pupper og mye mer kviser i ansiktet enn vanlig...

Jeg vet ikke enda om jeg ble gravid, det tviler jeg sterkt på. Vi hadde samleie tre dager før EL (to dager før jeg var hos gynekologen) og samme dag som hun sa at vi kunne ha samleie igjen. Da var det et egg igjen som hun ikke visste om kom til å bli noe som kunne befruktes. Tviler på at det ble noe... Venter mensen om en uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...