Kokkeli nyter våren:) Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Her kommer den da....endelig:) Ble skrevet inn dagen før jeg skulle ta ks. De rutine messige kontroller og prosedyrer ble da utført. Jeg var veldig nervøs, men roet meg litt etter at jeg hadde snakket med jordmor og lege. Dagen etter ble jeg vekket rett over 07.00. Dusjet og ble gjort klar til opr. Hadde dagen før fått beskjed om at opr var kl 09.00. SÅ fikk jeg senere på kvelden dagen før beskjed om at kl ville bli over 09. men ikke så mye. Nå på morgenen fikk jeg beskjed om at den ville nok bli over hall ti før det ble min tur. Så da lå jeg klar i sengen min, og fikk altfor god tid til å tenke på alt jeg var nervøs for. Klarte ikke å roe meg ned ved å tenke på at om noen timer ville jeg se min lille jente for første gang. To ganger til ble opr utsatt og ikke før ti på 11 ble jeg hentet og trillet opp til opr.stua. Men da skjedde ting veldig fort. Det var en anestesi student, en jordmor student og en opr.student i tillegg til alle de faste, så det ble gansge folksomt rundt meg. Bedøvelse ble satt, dette gikk veldig fint, kjente ingenting til den sprøyta. (spinalbedøvelse). Etter den var satt kom mannen og jordmora inn. Jeg ble ikke dårlig med blodtrykksfall som jeg hadde blitt ved forrige ks. Ikke ble jeg svimmel eller kvalm heller da.. Ubehagelig er det jo likevel å ligge slik, men tida gikk faktisk fort, og det var en god anestesi spl som satt ved meg hele tiden og snakket i ett til meg, og det var så avslappende. Rett før babyen kom ut, kjente jeg ett merkelig "sukk" eller hva jeg skal kalle det i magen, og noen sekunder etter, hørte jeg verdens herligste lyd, nemlig en liten jente som gråt seg inn i verden. Klokka var da 11.28. Jeg fikk henne rett opp til meg, og fikk tatt litt på henne og sett henne. Bitte liten, krøllet seg sammen og med masse svart hår. Klarte å klappe henne litt til tross for alle ledninger som var koblet til meg, og skjermpapiret de hadde hengt opp så jeg ikke skulle se noe av det som foregikk..Og klarte å se henne litte grann gjennom alle gledes tårene mine.. Så måtte de kle på henne litt håndklær og sjekke at alt var greit, så fikk jeg kose litt til med henne før hun gikk vekk med mannen min og jordmora for å få badet seg, veiet seg og målt seg. Da ble jeg sydd sammen imens. Ble litt dårlig da, så fikk noe de sa jeg ville bli susete i hodet av, og det skal jeg love dere at jeg ble, samtidig så fikk jeg også lyst gass. Så følte meg gansge så beruset, jeg sovnet nesten vekk litt og det var egentlig veldig herlig, nå visste jeg jo at alt var godt bra. Ble trillet inn på intensiven etterpå, fikk masse sm.stillende så jeg ikke skulle kjenne vondt. Og fikk så ringt til min mor og min venninne som ventet spent hjemme. Ikke lenger etter kom mannen og jordmora inn til meg med lilla gullet vårt. Hun var 3395 gram tung og 49 cm. 35cm i hodet. Så hun er den minste av barna mine. Men også den med mest hår og mørkest hår. Hun ligner nok mest på storebroren sin, men også litt på storesøsteren sin. Men er mest seg selv lik. Hele den første dagen lå hun på brystet mitt og vi sov store deler av dagen begge to. Og hun blir allerede i morgen to uker gammel. Tia går fort, dagene går fort. Og hun spiser og koser seg. Er litt for masse våken om nettene i forhold til både det jeg om mannen liker, så håper snart det vil snu litt. Sover veldg godt om dagen.. Da hadde jeg vel fått med meg alt, tror jeg. Ble litt langt....
moota m storebror&lillebror Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 Så koselig å endelig få lese om hvordan fødselen var!! =) Fikk nesten litt tårer i øynene, det er så herlig følelse å få sitt nyfødte barn på brystet!!!! Er det allerede snart 2 uker siden!? Skal si tiden går fort ja. De vokser (heldigvis) litt hele tiden =)
Mille** Skrevet 27. oktober 2008 #3 Skrevet 27. oktober 2008 Høres ut som en flott opplevelse ja, sitter med tårer i øynene her. Ingenting som er så fantastisk som når en liten baby kommer til verden. Får håpe hun snur døgnet litt snart, og begynner å sove mer på natten. )
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 27. oktober 2008 #4 Skrevet 27. oktober 2008 Koselig å lese fødsels historien din. Høres ut som en fin opplevelse.
Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #5 Skrevet 27. oktober 2008 Takk for at du delte historien med oss, høres ut som det totalt sett var en veldig fin opplevelse selv om du var litt urolig (forståelig nok) før du ble hentet Gratulerer så mye med vesla ))
konvall Skrevet 28. oktober 2008 #6 Skrevet 28. oktober 2008 Takk for en flott historie, og gratulere så masse. Har ikke vært inne her på en stund, så jeg har ikke fått gratulert deg før nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå