Gå til innhold

svømming-noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er 23+3 med en liten gutt i magen. Alt står bra til bortsatt fra at jeg fortsatt sliter med kvalme og oppkast. Har en gutt på 3.5 år som elsker å gå i svømmehallen og bade. Hvordan er det med svømming for oss gravide. Er det slik at vi helst skal holde oss unna slike fellesbasseng. Husker ikke helt…

Videoannonse
Annonse
Skrevet

etter det jeg hat hørt er du "tett" til slimproppen går, så trygt å bade. Men ikke boble bad. har jeg hørt, mulig det ikke stemmer men! jeg svømmer som trening, og legen har ikke sagt noe på det. er 22+3!

Skrevet

Jeg går på bassengtrening mot bekkenløsning, så det er ikke noe problem.

Men boblebad skal man holde seg unna, for der kan det være mye bassilusker

Skrevet

Mye bassilusker i boblebad/massasjebad+ at boblene (vibrasjonene i vannen) kan sette i gang fødsel....?!

Skrevet

Det er vel en kombo av basselusker og veldig varmt vann. Babyen lider en hel del under overoppheting i et slikt kar. Har ikke lest noe sted at boblene/massasjen skal være noe problem.

Skrevet

Jeg har lest at boblene stimulerer livmora eller hva det nå var, så det eventuelt kan sette i gang en for tidlig fødsel.. men er vel mest bakteriene og varmen man skal passe seg for akkurat der..

Men vanlig svømming kan man drive det, det er kjempebra trening!

Skrevet

Jeg spurte jordmor om det der forrige uke å fikk høre at svømming var kjempe bra og skånsom trening for oss gravide, da vi slipper å bære hele vekten vår under treningen.

Hun sa at boblebad også var greit om jeg ikke var alene. At faren med boblebad var om blodtrykket fallt og jeg skulle besvime da jeg reiste meg opp igjenn. (mange gravide får jo lavt blodtrykk under svangerskapet)

Det samme gjaldt badstue.

har også hørt at det blir feil bakterie flora i varme boblebad, men er ok om det er privat og du vet at det er rent.

Skrevet

Vi går på familie bading hver søndag!Kjempe koselig.Ser flere gravide der!Som de nevner over så skal man holde seg unna boblebad, grunnet mye bakterier osv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...