Gjest Julie håper Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Hei, jeg prøver å bli gravid - eller er gravid allerede :-) Min last er kaffe latte, iskaffe...Har prøvd å redusere til f eks 2 iskaffe (1 iskaffe inneholder like mye koffein som i en stor kopp kaffe) pr dag. Men i helgen ble det 3 pr dag. Hvor mye koffein kan jeg innta hver dag uten at det skadelig? Og er det ikke mindre koffein i f eks en kopp "hjemmelaget" cafe VanillA enn f eks iskaffe? Håper noen kan hjelpe.
fått attpåklatt Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 Mener jeg har lest et sted at du kan drikke 3-4 kopper kaffe, men da bør du ikke drikke annet med koffein (brus etc.)
Nr-3-i-Magen Skrevet 27. oktober 2008 #3 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg mente det var 1-2 kopper kaffe, 3-4 kopper te eller 1 l brus. Men det er et par tre år siden jeg leste om dette nå, så kanskje det har endra seg?
fått attpåklatt Skrevet 27. oktober 2008 #4 Skrevet 27. oktober 2008 Mulig jeg tar feil - kan jo være lurt å sjekke på helsestasjonen! Ellers kan du jo bytte ut et par av koppene med koffeinfri kanskje!
Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #5 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg har sluttet helt. For det første nedsetter koffein fruktbarheten. For det andre kan det medføre økt risiko for sponabort når man først har blitt gravid. http://www.storkklinik.dk/?Kaffe. Husk at koffeinfri kaffe er like ille, dette har jeg lest et annet sted. Te uten koffein er bra. Kaffedrikkere har fått mange barn opp gjennom tidene, så er ikke sikkert det har så mye å si for de fleste. Men for de som vil være mest mulig fruktbare, er det jo synd hvis kaffe nedsetter fruktbarheten med 25 %. Prøver man i lengre tid uten å bli gravid, så kan man på en måte ikke la være å drikke kaffe i åresvis. Men det er jo verdt det i noen mnd. Så til slutt hvis man er gravid så se denne linken i forhold til kaffe og graviditet. Et annet sted leste jeg at dersom man drikker kaffe når man er gravid, 1-2 kopper maks om dagen.
Aggie Bird Skrevet 28. oktober 2008 #6 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg ble gravid den prøveperioden der jeg reduserte kaffeinntaket mitt fra ca 4 kopper daglig til ca 1 kopp kaffe annenhver dag. Vet ikke om det er en av grunnene til at jeg ble gravid, men det kan jo ikke ha skadet. Nå som jeg er gravid drikker jeg 2-3 kopper kaffe om dagen. Ikke mer enn jeg føler er greit nok. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå