Gå til innhold

Hjelp, jeg har så sinnsykt vondt i magen etter fødselen....


Gjest

Anbefalte innlegg

....kjennes ut som tarmene mine skal sprekke. De gjør så utrolig vondt. Jeg kan ikke ligge på sidene, da "vellter" de over på en måte. De gjør så vondt. I tillegg har jeg diare.

Jeg har også hovnet opp, spesielt i føttene - dvs jeg har mye mer vann i kroppen nå etter fødselen, enn før. De ser ut som to oppblåste gummihansker nå, og er vonde å stå på.

Samt at bekkenet kjennes ut som er laget av kniver, så jeg orker nesten ikke å sitte, ligge eller stå - så dagene er rimelig plagsomme må jeg si, nå to uker etter fødsel.

Noen som har det slik???

 

samt at vesla har kolikk, så vi tusler oppe nesten hele natta.....sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, det hørtes ikke bra ut! Har ikke så mye å si men en stor klem til deg!

 

Ang vann i kroppen hadde jeg også mer vann etter fødsel enn før, men dette ble borte etter ca en uke etter fødsel. Hadde også litt vondt i bekkenet men ikke i nærheten av det du beskriver.

 

Ta kontakt med barselpoliklinikken. Der vil du helt sikkert kunne få hjelp.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes ikke bra ut!! Sånn skal det kke være, så du bør oppsøke barselpoliklinikken.

 

Lykke til og god bedring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver som de andre kontakt sykehuset

 

Jeg hadde mye vann i kroppen etter fødsel, men det var nok bedre etter 2 uker.

Bekkenet var bedre på dagen så håper du får litt hjelp

 

Bekkenet ditt kan bli plaget av at du må gå så mye rundt med lille

 

god bedring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt følelsen av kniver i magen siden fødselen (fødte 14. oktober) - som om tarmene har piggtråd i seg. Men hver gang jeg har vært på do og bæsjet er det en stor lettelse for hele magen.

 

Er også ganske så oppblåst om kvelden - så jeg ser ut som om jeg er 4-5 mnd på vei...

 

Si fra når du har vært hos legen.

 

Good luck!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

tok kontakt med barsel og fikk tre alternativer, enten å komme inn med en gang, ringe legevakta eller ringe fastlegen morgenen etter. Siden jeg har klart å gå slik i flere dager, klarer jeg å gå til fastlegen, da slipper jeg å forholde meg til nye folk hele tida...og på sykehuset blir jeg bare lagt inn for kontroll, som ikke kan tas før morgenen etter likevel...tenkte jeg. Fikk time hos legen og han antok at det var en magekatarr, det ble også påvist blod i urinen så jeg fikk en pencilin-kur og så skulle jeg ta link før og etter mat. ikke noe av dette funket, så jeg prøvde bio-q melk, da ble det mye bedre.

 

Begynte med fotsoneterapi, hvorav hun sa at mor ofte "tar over" smertene til barnet, hvis barnet ligger mye på mors mage (mage mot mage) - ???? ok, tenkte jeg. Gjerne for meg, så slipper min lille øyesten å ha så mye vondt. Jeg kan takle smertene som er voksen, den lille er ukjent med smerter.

 

Vel, jeg skal nå til ny kontroll på sykehuset i neste uke, da skal hun sjekke "brodderiet sitt" hun som sydde meg i øst og vest...hehe....så får vi se hva hun sier.

 

jeg har vært i kontakt med barsel etter dette også, og de ba meg ring poliklinisk og få en akutt time, men der bare lo de av meg - så jeg la på og "beit tenna sammen" og tenkte.....skal da pokker meg klare å vente til 18. desember. Fy, for en behandling.

 

Magen er litt bedre, slipper iallefall hvileløse netter i tårer. Bekkenet er så som så, går som ei ku...men slik er det vel bare. Så får vi se hvordan livmor og sting og alt annet er........jeg er faktisk litt spent på hva de sier, siden jeg nesten ikke får tisset (som om noe stenger for)

 

Ja ja, skal ikke klage - sitter med verdens nydeligste i armene mine om dagen :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...