Gå til innhold

Hva er egentlig greia med uketellingen her på bim?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå 15 uker på vei, og jeg vet at de da her på bim kaller det uke 16 (som er greit, jeg er jo i 16. uke nå).

Men på "min egen side" står det da at det er på tide med ultralyd, og at faren nå kanskje kan kjenne bevegelse på utsiden!!?

Det er jo alt for tidlig!!

http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/fra_uke_til_uke/mors_uke_16_og_fosterets_uke_14_n_er_fostrene_likest_i_utviklingen_uansett_foreldrenes_st_rrelse

Videoannonse
Annonse
Skrevet

helt enig med deg at bim er litt tidlig ute når det kommer til visse ting...

de har ofte også litt større str enn andre "uke til uke" opererer med, da tenker jeg crl ect...

men men, det er uansett litt forskjellig fra foster til foster.

jeg pleier å lese alle "uke til uke" jeg kommer over, og stoler på likhetstrekkende =)

Skrevet

bim teller sånn at når du er 15 uker på vei så er du i din 16 uke (og 16 fulgåtte uker så er du i din 17 uker osv..), for du er jo 15 fulgåtte uker.. Når du ser på de ukene som er igjen så stemmer det.. de bare teller på en annen måte..

Men sånn uke til uke greie varierer litt fra side til side, det har jeg merka også.. for ekesmpel den Hakkespettboka for småbarnsfedre ligger to-tre uker bak bim og babyverden hva gjeder utvikling..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...