Kokosnøtt Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Hvor får man tak i tisselaken???? Babybutikker eller? synes det er så fryktelig vanskelig å få tak i...
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 Hei Du kan kjøpe det om met vare på alle butikker som selger stoff .
Elise18.11.08 Skrevet 29. oktober 2008 #3 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg kjøpte på Kid. Det er formsydd da men.. Driver å lurer på om det er litt dumt med tanke på at babyen kan bli veldig klam. Kanskje bedre å kjøpe metervare og bare ha under stumpen(?)
jannemor;) Skrevet 5. november 2008 #4 Skrevet 5. november 2008 jeg kjøpte på ikea til 49 kr stk tror jeg det var
mas0 Skrevet 27. november 2008 #5 Skrevet 27. november 2008 Jysk har billige tisselaken. Legg bare under vanlig laken så blir det ikke klamt!
Katarina, mamma til gullet Skrevet 10. januar 2009 #6 Skrevet 10. januar 2009 Hei Jeg var innom barnas hus og skulle kjøpe madrass og dyner til babyen vår. Jeg spurte også om tisselaken, hadde planlagt å kjøpe det. Hun i butikken tipset meg om at dette ikke var nødvendig i begynnelsen da babyene ikke tisser gjennom bleiene i starten... (nå blir jeg førstegangsmamma, så har ikke erfaringer ang dette). Men det andre hun nevnte som jeg synes er viktigere er at det er anbefalt av foreningen for krybbedød å kjøpe nye madrasser til babyene og det er viktig med madrasser som puster i tilfelle barnet etterhvert snur seg og ender med å ligge med hodet ned.. Har du tisselaken over madrassen så er dette altfor tett og kan hindre at madrassen puster... Dette er bare et lite tips som jeg fikk...
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2009 #7 Skrevet 25. januar 2009 Bare ikke kjøp slikt på babybutikker til 600 kr, når du kan få de like god til 49 kr på ikea! Sykt at de kan ta den prisen på Barnas Hus etc. Tisselaken skal ikke legges under barnas hode. Da får ikke babyen puste om den legger ansiktet ned mot madrassen. (Dette står faktisk som advarsel på tisselakenet fra Ikea). Tisselakenet fra ikea kan legges midt i sengen, på tvers. Slik at den bare dekker madrassen der barnet har kroppen sin....
Anonym bruker Skrevet 21. april 2009 #8 Skrevet 21. april 2009 Jeg bruker "Attends cover dri pluss" Dette er engangslaken med vinger som legges under madrassen. Fåes kjøpt på apotek. Jeg er veldig fornøyd:) Koster rundt 200kr for 30stk.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2009 #9 Skrevet 23. april 2009 Du kan kjøpe noen fine på apoteket. Akkurat de samme som brukes på sykehus. Man blir ikke klam av å ligge på dem (ikke noe plastikk) og de er så supertynne at man ikke merker at man ligger på dem. De kan brukes både til voksen og barn:)
juli-jenta Skrevet 1. mai 2009 #10 Skrevet 1. mai 2009 Jeg handlet tisselaken på ellos, 5 meter som kan klippes til. Fint å ha til mor når termin nærmer seg, og til barnesenga når det behovet dukker opp. Bruker jo ikke det som et ordinært laken, men kun på sentrale deler av madrassen:=)
Sørlandsbaby09 Skrevet 8. mai 2009 #11 Skrevet 8. mai 2009 På baby shop har de ett som er ganske dyrt som er mer som en overmadrass. Det har ikke plast under slik at det ikke er noe fare for at barnet ikke får puste dersom det snur seg. Har en utrolig sugeevne og kan vaskes på 60 grader. Har ikke sett på dette selv, ble tipset av ei venninne som tidligere jobbet på baby shop.
Mammaen til Tomine Skrevet 8. mai 2009 #12 Skrevet 8. mai 2009 jeg klippet opp tisselaken til å bruke på stellebordet også - synes det var bedre å vaske på dem enn på de få hånklærne vi har...
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2009 #13 Skrevet 9. mai 2009 Jeg kjøpte mine på barnas hus... Til vanlig seng kostet det 99 kr, og til vugga 69 kr. Synes ikke det var dyrt jeg!
reddie Skrevet 11. mai 2009 #14 Skrevet 11. mai 2009 Kjøpte på Princess, selges i meter, kjøpte en halv meter. Skal klippe det opp slik at det ligger under rompa, og slik at jeg kan ha en bit i reisesenga og liggende til besteforeldre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå