Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Vi hadde for en gangs skyld barnevakt for baby på 9mnd av voksne, oppegående mennesker, men med litt begrenset erfaring med småbarn. Så jeg hadde gitt detaljerte instruksjoner angående mat, pysj og leggetider ogsåvidere. Men tenkte at bleieskift trenger en vel ikke opplyse om, siden det er noe en bare gjør automatisk når en tar på pysj før leggetid. Vi kom hjem, babyen sov og alt virket bra. Men rett etter at barnevakten var gått hjem, så våknet babyen og var gjennomvåt fra innerst til ytterst av tiss. Jeg kan ikke huske å ha hatt en så stor lekkasje noensinne, og når jeg skiftet på baby så jeg at barnevakten ikke hadde tatt på noe ny bleie siden vi dro hjemmerfa! Hadde på samme bleie jeg tok på rundt middagstider... Burde ikke 30år gamle normalt intelligente mennesker skjønne av seg selv at en må ha på tørr bleie før det er natta? Hva sier en til slikt da? Jeg har ingen familie i nærheten, så dette er det eneste reelle alternativet jeg har til barnevakt om jeg og pappaen vil ha en kveld utenfor hjemmet sammen, så jeg føler jeg må nødt til å ta dette opp på en fin måte før det blir snakk om å overhodet tenke på å ha barnevakt igjenn... Æsj, og jeg som trodde at dette skulle gå så bra!
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 Hehe høres ut som verdens undergang! Hallo.. Det er jo ingenting fatalt som har skjedd! Barnet sov søtt, å har ikke tatt skade av dette.. Du sier jo selv at de ikke kan mest om barn. Det som er normatl for deg, trenger ikke være det for andre. Er du så bekymret, så ikke ta det for gitt at de vet at de skal gjøre noe du ikke har sagt.. Neste gang trenger du jo ikke ta opp det at dere glemte jo å skifte bleie osv. For da kan det hende du mister den barnevakten du har.. Men heller tulle litt. Eller bare si at "jeg har lagt frem en bleie med pysjen" Si at "babyen liker å ligge litt naken før h*n får på seg nye bleie".. Så kanskje ikke personen føler seg så "dum"..
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2008 #3 Skrevet 27. oktober 2008 Hehe, følte meg plutselig som verdens største hønemor, men når en ikke er vant med å la andre enn mannen ta seg av baby, så blir det vel fort sånn. Jeg stoler jo på barnevakten 100% og vet at hun er kjempeglad i babyen og liker å bruke tid med h*n. Jeg ble bare så paff når sånne selvfølgeligheter plutselig ikke er det allikevel. Og jeg som prøvde å holde meg i skinnet for ikke å detalsjstyre barnevakten for mye for å ikke være så hønete...
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2008 #4 Skrevet 27. oktober 2008 Ellers så kan du jo si noe sånt som: "Da skiftet jeg bleie i 16 tiden, da holder det nok med et skift til før kvelden. Dagens bæsjebleie har vi tatt så den slipper du" - type ting..
birrisj05.02.09 Skrevet 27. oktober 2008 #5 Skrevet 27. oktober 2008 Hallo, er jo ikke krise det!!! De har vel bare ikke tenkt på det! Neste gang sier du bare "jeg har akkurat skifta bleie, så dere trenger kanskje ikke skifte før til kveldsstellet".. så får de det inn uten at du trenger å pakke det på dem..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå