Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg og Gullet har nett vært hos legen for å ta DNA,og fikk som en her hadde fått.Prøver som skulle taes i munnhulen/spyttprøver,men da vi kom til legen og jeg leverte brevet.Mente han at det gjerne måtte taes blodprøver av Gullet mitt likevel,siden SMARTE nav hadde sendt 2 typer info.Altså i brevet fikk jeg 2 stk konvolutter med spyttprøver og itillegg et info der det står at blodprøve måtte taes både av mor og barn.Jeg vet at det snittet i hælen som barnet må ta,gjør veeldig vondt og at barnet gråter som besatt.Var følge for 10 år siden,var forferdelig å høre på,å da sto jeg på gangen. Siden jeg ikke leste alle innleggene,,,,,noen som har tatt spyttprøver og fått svar og tok det lang tid??
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 De tar ikke i hælen nå, sønnen min tok dna test og da stakk de i armen, da var han bare noen uker gammel.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2008 #3 Skrevet 27. oktober 2008 vvi tok en dna prøve. ca rundt våren 2007. da stakk de han i hælen. kom ikke så mye blod, tok et stikk i fingern. gikk egentlig greit.
Alenemamma :) Skrevet 28. oktober 2008 #4 Skrevet 28. oktober 2008 Åhhh. Sa du nei til blodprøve? Jeg skal i morgen og fikk også disse 2 konvorluttene med prøver:( Lests også noe om blodprøver på arket, men jeg nekter også om de skal snitte i hælen:O Gud så forferdeligt:@
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #5 Skrevet 28. oktober 2008 Herregud... Sorry ass, men merker jeg blir litt irritert her. Det her er ingenting å grine for. Det er et lite klikk med et lite apperat. Samme som et stikke i fingeren, bare litt større snitt pga de har mindre årer enn oss. De tar jo ikke en kniv og skjærer. og selvfølgelig gjør det litt vondt, det er jo en annen form for blodprøve. Mitt lille gull har gjort dette fler ganger av andre grunner. Og ja, det er vondt å se på. Men det er det når de får vaksiner også., de fleste har vel gjort det. Tenk på de som må gjennom verre ting med barna sine, kreft, større operasjoner osv. DET er vondt å se på det!! Tror nok barna deres kommer til å oppleve verre ting. Hva gjør dere første gang gullet slår seg og begynner å blø? Setter dere ned og griner dere også? Ja, det er barna våre, men noen ting må de gjennom de også, selv om det er vondt å se på. Man kan ikke pakke de inn i bomull resten av livet. Og å nekte, viser bare umodenhet, hva om du må ta et større valg en dag? Tenk litt på det...
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #6 Skrevet 28. oktober 2008 Dette er forskjellig fra sykehus, til lege, bio ingeniør, sykepleier.. Hva personen som gjør det avgjør den får gjort det på en best måte for barnet.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2008 #7 Skrevet 28. oktober 2008 Min sønn ble snittet i hælen, fordi det ikke kom blod fra armen.. Ungen min var helt blek i ansiktet og lå stiv av skrekk, mens sykepleier holdt han nede og legen prøvde å få nok blod i glasset.. Jeg var så sint der jeg stod.. Greit de skal oppleve værre ting i livet.. Men ikke nødvendig å skremme dem og få legeskrekk.. Min sønn var to år da.. og han er ingen pyse, men han hadde det vondt da.. Mulig legen her ble litt svett og var litt klønete, men jeg anbefaler å ta dna test på annen måte... Og klart dette kan ikke sammelignes med syke barn...
hgutto Skrevet 28. oktober 2008 #8 Skrevet 28. oktober 2008 min lille tok i helen og det gikk i grunn veldig bra.. gråt bitte litt bare..
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2008 #9 Skrevet 29. oktober 2008 KNØTTELITEN;-) Jeg tok blodprøve og Gullet tok spyttprøve,jeg håper det går greit.Ellers måtte vi BK å ta blodprøver.... Til deg som bla bla bla,sykdommer,slå seg etc. Synes dna prøver er så UNØDVENDIGE å ta i mange tilfeller,og der ligger forskjellen,ting som kunne vært unngått og ting/uhell som vi ikke kan forutse,en vesentlig forskjell. For noen går sikkert et snitt i hælen helt fint,for andre ikke så greit. Historien om at det er så fælt å ta den i hælen,har jeg hørt mere enn en gang + at jeg har stått på gangen ene gangen.Jeg håper virkelig Gullet mitt slipper det.Og ja,synes far er en skikkelig stor IDIOT i mitt tilfelle,er så jævlig UNØDVENDIG å måtte ta denne prøven;-((
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå