Gå til innhold

Nå har jeg rier :-D juhuuuuu :-D (endelig vondt, hehe)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har småriene tatt seg opp litt og jeg kjenner igjen vondtene, at det faktisk ER rier jeg har :-) Gikk med blodslim i hele går og hadde litt smårier/ uregelmessige...... La meg i 23.00 tiden, kjente fremdeles jeg hadde litt vondt, men sovnet...... våknet opp av at magen strammet seg... mer enn vanlig..... så da sitter jeg her da :-) å venter :-)

Ringer ikke føden enda...... må få vondere først og tettere rier!!!!! Noen andre som har tenkt å føde i natt eller i løpet av morgendagen??? :-) Noen andre med rier??? :-D

Har ikke vekket mannen enda.... han får bare sove ut tenkte jeg....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror nåke skjer her og i natt.....gått med kynnerer i et døgn, kje regelmessige. våkna nettopp og har begynt å blø litt, men litt lang tid mellom kvar gang eg kjenne det presse på i magen så tror kje eg helle vil ringe føden endå....

hmmmm men har kje termin før den 20 november....

Skrevet

her er det action på gang, vettu :)

rier med ca 6 min mellomrom som er ganske vonde, så nå tar vi snippeska og drar på føden snart...håper på å ikke bli sendt hjem...lykke til!

Skrevet

Åhhhh spennende :-) Så artig at vi er flere :-)

Er ca. 6-7 min mellom riene her også..... Får vel snart ringe å høre på føden når de vil at jeg skal komme :-) Men venter litt til...... Har du ringt føden gutt i magen_85??.... Og er du førstegangs eller flergangs??? Ja får håpe å ikke bli hjemsendt, det er kjipt.... men høres ikke sånt ut i alle fall :-D

Lykke til, til dere også :-)

Skrevet

jeg har ringt jeg, ringte i ett-halv to tida. var da ca. 8 min mellom. er førstegangs :) fikk beskjed om å komme når det var ca 5 min mellom, men vi kunne komme før hvis vi ønsket det. vi drar nå, som det er ca 6 min mellom. håper jeg ikke blir sendt hjem, men det er godt å bli sjekket også da. dette er på st. olavs. hvis dere ikke hører mer fra meg, så driver jeg vel å føder :P

lykke til!

Skrevet

Jepp, her er det også fødsel på gang:-) 6 minutter mellom riene, men holder meg hjemme enda. Har snakket med jm på føden, og føler meg trygg her hjemme selv om jeg er førstegangs. Venter til smertene blir helt uutholdelige før jeg reiser opp tenker jeg.. Har hatt rier siden kl 24.00..

Lykke til dere som reiser opp nå da:-)

Skrevet

Hei alle sammen. Håper at det kan være noe på gang her. Har hatt sammentrekninger, noen vonde andre ikke vonde siden kl 20.00 i går kveld. De har kommet ca hver 10.min. min forrige fødsel startet på samme måte. Krysser fingrene for at det kan bli fødsel i løpet av dagen, viss ikke er det vertfal rett rundt hjørne:)

Lykke til med fødselen til dere andre. Høres ut som om deres rier har etablert seg mer:)

Skrevet

Oj, flere :-) Så gøy (",)

Er enda 6-7 min. mellom riene her så jeg venter også med å dra på føden. Vet jo at det blir mye vondere & da er det bedre å gå hjemme å vente :-)

Hva gjør du/ dere mens dere venter?..... Her går det i BIM og lesing mellom riene, hehe :-) Lurte på å ta meg en dusj..... freshe meg opp litt :-) kanskje riene blir tettere også da?!!!

Vi får holde hverandre oppdaterte mot morgenkvisten :-)

Skrevet

Jeg sitter her og er litt i fra meg.. For jeg må hele tiden på do å tisse pga sammentrekningene, men nå er jeg gått tom for dopapir!! Hva gjør jeg da?! Det er jo ikke noe som er åpent nå... Håpløst... Svigers bor rett borti her, så tenkte å vekke min kjære snart å få han til å hente dopapir til meg.. Haha, for et dilemma...

Skrevet

Hehe, ja det var litt av et dilemma oppi det hele :-) Dere har ikke kjøkkenrull/ papir da?!!! hvis ikke går det jo ann å ta en vaskeklut eller et håndkle også, i nødstilfelle :-D *hihi*

Snakket med føden nettopp.... de anbefalte å komme når det er regelmessig 5-6 min ca.... har ikke lang kjøretid, så det går nok fint...!!! Det jeg er mest redd for er jo at det skal stoppe opp, i og med at det har gjort det tidligere..... Men det kan da vel ikke gjøre det når det har stått på så pass lenge nå?!!.....

Skrevet

Jeg hadde faktisk en mistanke om en mulig gjemt vekk tørkerull som kansje kunne ligge bakerst i skapet på kjøkkenet. Og den mistanken stemte, heldigvis! Så nå kan jeg trygt gå på do:-)

5-6 minutter mellomrom? Jm som jeg snakket med sa bare at jeg kunne være hjemme lenger, siden jeg ikke skrek mens jeg hadde rier.. Hmm.. Har nå hatt regelmessige rier med 6 minutters mellomrom siden klokken 2 i natt, men kan ikke si at smertene er uutholdige.. Har nesten lyst å reise opp der bare for å sjekke om faktisk fødselen er i gang eller om det er fantome-smerter, haha..

Skrevet

Hvis en er førstegangs tar ofte åpningsfasen lenger tid enn ved flergangsfødende. Er nok derfor du har fått beskjed om å vente.... så du slipper å bli hjemsendt......

Nå har jeg tatt meg en dusj og det var deilig.... jordmor anbefalte meg å prøve å sove litt, men spørs om jeg klarer det.....

Samme her, smertene er langt fra uutholdelige..... så jeg kommer bare til å se det ann utover morgenen....

Skrevet

hvordan går det lucky?? på føden kanskje?? skjer kanskje muligens ting her også.. eller, gikk med små rier til og fra i går + masse blod slim i går kveld, i natt og nå :) spennende... håper det tar seg opp utover dagen :)

er annengangs, men fødselen startet med plutselig vannavgang sist, så disse riene er nye greier for meg.. gå hjemme å telle og vente :)

lykke til da jenter :)

Skrevet

Hei Alviola :-)

Nix, ikke på føden..... riene er ikke helt regelmessige enda, går fra 6-7 min til 8-9 min..... men fikk beskjed fra jordmor at denne åpningsfasen kan ta lang tid..... & da velger jeg å bruke den tida hjemme :-)

Men har heldigvis ikke stoppet opp *bank i bordet* og det gjør vondt :-D Nå har min kjære mann kjørt jentene i barnehagen & dratt på jobb etterpå (men er tilgjengelig på tlf. hele tiden)..... jobben er kun 5 min. i fra der vi bor så jeg er rimelig trygg på at det går fint.... synes det er bedre at jeg går hjemme alene å kjenner på vondtene, enn at han går opp i meg......

Hva med dere andre? Hvordan går det?...... :-) noen framgang?

Skrevet

Ååå så heldige dere er.. Dere er noen av de siste som har termin omtrent samtidig med meg, som frem til nå ikke hadde fødd :) Satser på at dere er i gang hele gjengen :)

Masse lykke til.

Håper det er meg neste gang nå da:)

Dette er en tålmodighetsprøve :)

Skrevet

Høres forresten virkelig ut som om det er noe på gang hos deg også Alviola :-) Likt forløp som meg det med blodig slim og smårier :-)

Skrevet

Oj dette var en spennende tråd:-) Er dere dratt på føden nå eller flere igjen hjemme? Masse lykke til alle sammen:-)

Skrevet

Riene mine var regelmessig natt med 6-7 minutters mellomrom, men nå er riene blitt myyyye vondere men de kommer med kansje opptil 15 minutters mellomrom, så jeg vet ikke hva som skjer jeg...

Skrevet

Hej, så gøy med alle fødende i natt da:)

Lucky, er du her ennå eller er du på sykehuset nå?

Gleder meg til å høre fødselshistorier.

Masse lykke til til dere alle:)

Skrevet

Hei!

Ojj så spennende! Er litt misunnelig nå da..Hadde termin i går, så håper det skjer noe her snart og!!

Lykke til alle sammen: )!

Skrevet

riene mine gav seg i halv seks tiå dei :( men blør forsatt. snakka med sykehuset, e nok begynt å åpne meg men va bare en falsk start......skuffa nå. kor lenge til tror dåkke eg må gå då? har termin 20 nov

Skrevet

Prøv å ikke vær skuffet Missi. Tenk på at det bare er bra for babyen din at den holder seg i magen din litt lenger. Den kommer når den er klar :-)

Ønsker dere alle masse lykke til

Hilsen ei som fortsatt må vente ca 52 dager :-)

Skrevet

Så bra Lucky at riene fortsetter :) skjønner godt at du vil være hjemme så lenge som mulig.. og godt å være alene også.... håper det tar seg skikkelig opp da, men ser jo ut til at det blir fødsel på deg idag :)

jeg har ikke rier akkurat nå, men kjenner mye murring og fortsatt slim... håper det skjer noe iløpet av natten kanskje?? :) vi får se... lett å bli lurt av de små riene,.. men de kommer å går innimellom fortsatt :)

håper det tar seg opp for dere andre på tråden her også :) så gøy at vi er så mange samtidig da :)

Skrevet

e så klar til å føde nå...har vel vert d eg nå noen uker....vart så lenge dette svagerskapet. første mann fant eg kje ut eg va gravid før 4 mnd på vei og fekk han en mnd før termin. denne gang fant eg d ut tidligt og føle har gått gravid så lenge hehe. e jo best for hu jo nærmare termin eg kommer men føle meg altfor klar nå....

Skrevet

Skjønner hvordan du har det Misssi... og hvertfall hvis du hadde rier som har gitt seg... man blir så instilt på fødsel også... ventetiden kan bli noe lang selvfølgelig når man er så klar... men man vet jo aldri, plutselig tar de seg opp igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...