Gå til innhold

Noen som vet hva som lønner seg??

Sofiegullet&LilleSpire

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i et lite dilemma ang hva som gir mest penger. Har jobbet nå og får foreldrepenger ved permisjon nå, venter baby i november. Til neste år, da permisjonen min utløper er planen at jeg skal gå på skole. Samtidig skal kjæresten min ut i førstegangstjeneste. Så; for tiden er vi ikke registrert sammen, noe som vil si jeg er enslig (på papiret). Men hva vil lønne seg når han skal i militæret? Burde vi registrere oss som samboere eller burde jeg bare enda gå for enslig?? Har ganske liten inntekt nå og hvis han drar har jeg ingen hjelp fra den kanten... Noen som vet eller har tips???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er i de aller fleste tilfeller best økonomisk sett å stå oppført som enslig når man skal be om penger fra offentlige etater.

Da vil de gå ut i fra at det kun er du som er inntektskilden i familien, og du vil få penger etter det.

Skrevet

hvis dere er kjærester så regnes du ikke som enslig, selvom dere ikke bor sammen.

det er da ulovlig å stå som enslig på papiret, og den vanker bøter og tilbakebetaling hvis du blir tatt- i værste fall fengselstraff ved langvarig misbruk av velferdsystemet.

Men millitæret har ordninger økonomisk sett når far skal i millitæret- så jeg ville forhørt meg der.

Skrevet

jeg tror faktisk man regnes som enslig så lenge man ikke har felles adresse....

min ex har hatt "samboer" i 5 mnd, men hun har fortsatt sin leilighet selv om hun i praksis har bodd hos ham siden i vår.

han er i allefall regnet som enslig...

Skrevet

nei, nav er streng på dette.

om man er kjærester, så regnes man som om man "lever sammen"

men det er godt mulig de vurderer enkelte saker...

anonym: din eks regnes som enslig helt til de har bodd sammen i 12 mnd.- siden hun ikke er mor til barnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...