LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Usj, måtte bare stå opp igjen :-S Var å fikk fjernet en føflekk på halsen på torsdag, og har gått med en liten kompres på siden. Lurte litt på hvordan det skulle gå, for jeg reagerer på alt av plaster (som jeg har prvd). Gått kjempebra til i kveld, da måtte jeg ta den av. Vablete og fæl hud, klør som bare det og jeg klarte ikke å sove. I tilegg er jeg jo redd stingene skal gå opp Og legen sa jeg burde bruke tape på i minst 3 mnd, for å få penest mulig arr. Hehe, ble tre dager det!
blond Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 Du får bruke skjerf i stedet og legge en kompress over stingene inntil de har grodd ordentlig.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. oktober 2008 Jo. Men den er så langt nede på halsen, mot skuldra, så er liksom utenfor rekkevidde av skjerf, har prøvd. Har satt en liten tape akkurat over stingene nå, får håpe jeg ikke reagerer alt for mye. Så skal jeg dytte i meg litt zyrtec, og få tak i legen i morra så jeg får noe bra kløstillende om det ikke gir seg. Litt riscy å sovne mens det klør der, fort gjort å rive opp hele herligheta:-S
blond Skrevet 27. oktober 2008 #4 Skrevet 27. oktober 2008 Ta en tur innom apoteket og spør der. Det finnes en type plaster som mange ikke reagerer på selv om de reagerer på mye annet. Husker ikke hva de heter. Du får sove med hansker på så klør du ikke, hehe...
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 27. oktober 2008 Polvotter vettu! Det var lurt! :-D Var å kjøpte sånn plaster (husker heller ikke hva det heter), fikk det anbefalt på det sterkeste. Men gjett da, i det hadde de putta sølv, og DET tåler jeg ihvertfall ikke. Så ut som noe katta hadde spist etter å ha prøvd det på armen noen timer.
-MtG- Skrevet 27. oktober 2008 #6 Skrevet 27. oktober 2008 Uff da. Sånne sår klør jo så fælt i seg selv også da, når det gror. Husker jeg fjernet en føflekk på ryggen for mange år siden. det klødde noe infernalsk. Men jeg fikk ikke beskjed om å ha plaster/teip på. Skulle bare la være å krumme ryggen i moen uker:D Særlig. Jeg ville droppet tapen jeg hvis jeg var deg, og heller prøvd å ikke strekke det området alt for mye. Og bruke plovotter:)
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 27. oktober 2008 Plovotter faktisk ;-) Legen sa det var ny forsking, det med å ha på tape. Jeg vet iallfall at jeg skal ikke stille som halsmodell med det første så arr får være arr. Har faktisk gitt seg litt nå, så blir det enda bedre har jeg håp om å komme meg i seng en gang før det blir lyst...
-MtG- Skrevet 27. oktober 2008 #8 Skrevet 27. oktober 2008 Så bra et det er blitt litt bedre da. Ja, jeg skjønner at det sikkert er lurt med tape for at det skal bli penest mulig, men det er jo uholdbart om det skal klø så mye. Da er det jo bedre å få kløfri og at arret blir bittelitt større.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 27. oktober 2008 Helt klart. Kommer bare til å ha på mens jeg må, altså frem til stingene er tatt. Så får det gro som det vil. Men tapen jeg har nå dekker kun stingene, kanskje 1.5*2 cm. Den jeg hadde var jo tapekompress på ca 8*5 cm. Så har jo fått redusert størrelsen litt da. =))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå