Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2008 #1 Skrevet 26. oktober 2008 Dette er en sang som stort sett beskriver akkurat hvordan jeg har følt det lenge: Orker ikke mer..Er bare fullstendig likegyldig ovenfor min samboer,har ikke noe følelser for han lenger.. Vil så gjerne flytte hjem til Lillehammer,bor for tiden i Trondheim,men bf sier jeg ikke kan gjøre dette uten hans samtykke..og det er ikke sjangs i havet at han kommer til å godkjenne det.. Han er også fullstendig innstilt på at vi skal ha 50/50,men jeg har overhodet ikke lyst til dette siden jeg føler han ikke er i stand til å ta seg av barnet alene mer enn noen timer..Den siste uken har han bare spist og lagt seg på sofaen for å sove etter jobb...bare såvidt han reagerer når jeg snakker til han for ikke å snakke om hvis gullet gråter..Jeg får ikke gjort noe husarbeid og han er heller ikke villig til å gjøre noe,så det ser helt forjævlig ut her.. Sønnen vår er nå 6,5mnd og jeg mener det er bedre å flytte fra bf tidlig istedet for å holde ut så lenge at barnet skjønner hva som skjer..jeg er både fysisk og psykisk sliten og tror det ville vært bedre om vi hadde gått hver vår vei.. Det eneste slitet nå er at jeg ikke vil flytte med mindre jeg kan flytte til Lillehammer..jeg har så utrolig mye jeg må pakke sammen og orker ikke tanken på å måtte gjøre det fler ganger på kort tid.. Noen som vet noe om den loven bf snakker om som sier at jeg ikke kan flytte til en annen kommune uten hans samtykke??Eller noen som ellers har noen gode råd for hvordan jeg bør gå frem for å enten få forbedret situasjonen her hjemme eller å få flyttet?? All hjelp taes imot med stor takk!!
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 her er en annen sang som passer til meg nå:
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2008 #3 Skrevet 27. oktober 2008 Dette er bare tull!!Du har full rett til å flytte innenfor landegrensene uten hans lov!Men om du skal ut av landet, blir det noe annet! Nei, ordne deg leilighet i Lillehammer og flytt!Det er ikke lange veien opp til Trondheim, så om han er interessert i samvær, så er ikke dette noe problem! Skal han på død og liv ha 50/50, så får han heller flytte etter!
3 blå Skrevet 27. oktober 2008 #4 Skrevet 27. oktober 2008 Hvor langt er det fra Trondheim til Lillehammer da? Jeg og lillegutt flytta fra pappaen hans når han var 10 mnd, og det er ca 3 timer en vei til pappaen. Han også ville ha 50/50, trua med den ene og det andre. Men det ble nå sånn, jeg flytta og samværet ble annenhver helg. Vi møtes på halvveien. Det blir vel kanskje et alternativ for dere også? Det har tatt langt tid for oss, men nå...etter 2,5 år er vi endelig enige. Ting tar tid, men ikke mist motet!
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2008 #5 Skrevet 31. oktober 2008 tar 4-6timer å kjøre...alene 4timer,med baby 6timer hvis han er litt vrang... er så merkelig om dagen altså for bf er plutselig en helt annen person...kanskje han har innsett at vi bør prøve å få orden i sakene...han er mye mer omtenksom og respekterende etter at vi fikk snakket litt...men vi er jo ikke helt over kneika enda,er fortsatt mye vi bør ta tak i...men med tanke på den utviklingen som har vært på så kort tid er det jo verdt et forsøk...
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2008 #6 Skrevet 31. oktober 2008 Bare flytt, du. Han kan ikke nekte deg med loven i hånd. Ikke får han 50/50 deling heller, om du ikke vil. Se barneombudet.no. Og med så lang avstand, er det realistisk med hver 3. eller 4. helg, og ferier som vanlig. That's it.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå