Alvorlig Skrevet 26. oktober 2008 #1 Skrevet 26. oktober 2008 Har nettopp hatt besøk av min svigerinne med unger i helga, føler meg som en vridd klut. Kjemien er lik null mellom oss, har forsøkt i mange år å liksom "være på nett" når vi treffes, men har etter hvert innsett at vi er fundamentalt forskjellige på de aller, aller fleste områder. Nettopp derfor er det så slitsomt med sånne besøkshelger, har ingenting å prate med henne om, ingen felles interesser, ingen felles meninger om noen ting i verden, - i det store og hele er vi helt ulike. Egentlig utrolig at jeg har blitt sammen med broren hennes og at vi fungerer sammen, men slik er det altså. Hvordan er det med dere andre? Har dere god kjemi med deres svigerinner og svigerfamilie? Bare undrer. Noen som har tips til hva man eventuelt kan gjøre for å endre slike situasjoner? Slik det er nå så prøver jeg å holde kontakten på et minimum, må innrømme at det er det mest komfortable for meg, men mannen min er jo ikke fornøyd med den strategien da han ikke ser problemet i det hele tatt...
Tante Blås Squaw Skrevet 26. oktober 2008 #2 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg er velsignet med en kjempegod svigerfamilie )
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 26. oktober 2008 #3 Skrevet 26. oktober 2008 Har veldig god kjemi med min svigerinne (kona til broren min).. Vi er ulike på mange ting, men går veldig godt overens likevel! Hadde engang en svigerinne og svoger, som vi ikke lenger har kontakt med.. Så det sier vel igrunn alt om åssen vi gikk overens.. Selvom jeg gjorde mitt beste, så er det ikke lett når man er alene om den saken.. Har ingen andre tips enn at du må gjøre det du kan, og funker det ikke så er det ikke mye å gjøre dessverre! Bare så utrolig synd at det skal gå utover barna!
Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #4 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg er så heldig at min svigerinne er min beste venninne:) Elsker hele familien der:)
Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #5 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg er kjempe glad i dem alle sammen hele gjengen med svigerinner, svogere, svigerforeldre og besteforeldre. Føler meg veldig heldig som har dem!
Alvorlig Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 26. oktober 2008 Sukk, får skylde på hormonene når jeg sitter her og blir lei meg når jeg leser hvor bra forhold "alle" har til sin svigerfamilie. Slik hadde jeg det med eks'ens familie og det var veldig godt. (Men forholdet til eksen var jo ikke like godt da.) Svigerfamilien min nå er et helt annet kapittel... Føler vi er fra to forskjellige planeter... Huff, er visst litt lei i kveld...
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 26. oktober 2008 #8 Skrevet 26. oktober 2008 Du har lov til å være lei deg! Det er ikke lett når ting ikke er som de "skal" være.. Når man ikke kommer overens, når man krangler, når man ikke klarer å kommunisere osv osv, det tar på spes siden det er familien din! Og da er det jo normalt at man skal kunne gå overens, hvertfall til en viss grad! Sender deg en stor klem
Tante Blås Squaw Skrevet 26. oktober 2008 #9 Skrevet 26. oktober 2008 Du rugefuglen? Jeg tror ikke det er veldig vanlig å ha et knirkefritt forhold til svigerfamilien.
Alvorlig Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter #10 Skrevet 26. oktober 2008 he he, takk skal dere ha for oppmuntrende ord. Tror jeg er litt følsom for tida. Føler meg litt håpløs, da jeg fikk vite at de hadde tenkt å komme på besøk i helga, hadde jeg seriøst lyst til å løpe min vei og ikke komme hjem før mandag etter jobb, men gjorde selvfølgelig ikke det. Tja, svigers er noe herk i mine øyne, slik er det visst bare. Nyt det dere som føler det annerledes!
Banshee Skrevet 26. oktober 2008 #11 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg har verdens herligste svigerfamilie, er umåtelig glade i de alle sammen, og da er tanter, onkler og besteforeldre inkludert. Savner de når jeg ikke er ilag med de på noen dager! Jeg er meget heldig som har de )
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 26. oktober 2008 #12 Skrevet 26. oktober 2008 Har et helt greit forhold til min svigerbror og kjæresten hans. De er veldig hyggelige, men bor langt unna oss, så vi treffes som regel bare i ferier eller langhelger. De er 10 år eldre enn meg så det blir jo utvekslet en del høflighetsfraser til tider, men jeg liker dem veldig godt. Det er værre med Svigerforeldrene mine. Svigermor sier utrolig mye nedlatende, uten å selv være klar over det. Hun er rett og slett så ekstremt korttenkt at jeg får mindreverdighetskomplekser av å føre en samtale med henne.. Jeg vet hun ikke skjønner det når hun tråkker i salaten, så kan ikke like godt smekkke noen frekke svar tilbake heller.. Da blir det naturligvis til at jeg helst unngår henne så mye som mulig. De har jo bidratt mye til oss i en vanskelig tid, så jeg har absolutt gode tanker om henne også, men..ja.. det er et ork å slite seg gjennom en samtale med nikk og smil istedenfor det man helst vil gjøre - svare med samme mynt
OsloMor Skrevet 26. oktober 2008 #13 Skrevet 26. oktober 2008 Ok, når de oppfører seg normalt. Ikke mine favoritter dessverre, skulle ønske jeg hadde en svigerfamilie som så mange skryter av, men dengang ei:/
Cat.68 Skrevet 26. oktober 2008 #14 Skrevet 26. oktober 2008 Har et mega godt forhold til min svigerfamilje. Vi omgås mye og ofte og trives i hverandres selskap.
FrøkenSprøken Skrevet 27. oktober 2008 #15 Skrevet 27. oktober 2008 Svigermor, svigerinnene mine og den nye mannen til svigermor har jeg et veldig godt forhold til. De er veldig trivelige, og vi går kjempegodt overens. Samme med tantene, onklene og bestemora til min kjære. Svigerfar derimot, han er et kapittel for seg selv. Men nå har jeg enda ikke møtt et menneske som liker ham da. Han tror at han er guds gave til verden, kan aldri innrømme sine feil, hevder at han er en sosialist, men minner egentlig mer om en diktator, og er rett og slett mindre intelligent. Han har INGEN form for sosiale antenner, og inviterer seg selv med på ALT! (Våre vennemiddager, ferie med oss, hyggekveld med mine venninner, nyttårsaften i min familie +++ ) Dette sliter skikkelig på meg, for kjæreste min er så "kuet" av sin far at han ikke innser hvor dum han er, og at ingen liker ham. At faren er skilt for andre gang, har måttet skaffe seg kone fra utlandet, og at han ikke har hatt besøk av andre enn sin søster og hennes mann på 2 år burde ha gitt ham et hint, men faren legger det liksom fram som om dette er "frivillig". Det er det eneste jeg kan se for meg skal skape så store problemer mellom oss at forholdet vårt skal bli ødelagt. Aner ikke hva jeg skal gjøre, sor jeg har virkelig prøvd! Men resten av familien er i det minste kjempetrivelige! Heldige med dem:)
pandabjørn Skrevet 27. oktober 2008 #16 Skrevet 27. oktober 2008 jeg har heller ikke noe godt forhold til mine svigerforeldre eller svoger eller svigerinner har akkurat hatt besøk av lillesøster til min mann hele helga (bor 200mil fra os), vi har heller ingen felles interesser men det har hun med mannen min...de var masse på turer i fjellet før vi traff hverandre for 3,5 år siden... og storebror og storesøster til mannen min er nesten en sann plage å ha på besøk, og når de er her kanskje 1 eller 2 ganger i året (bor minst 90 mil fra oss) så overnatter de her...t.o.m. mannen min sier det samme ikke bare meg heldigvis...førstegang jeg så de så så jeg at noe ikke stemte har ikke noe godt forhold til svigerforeldrene mine heller, de er her kanskje 2 ganger i året (bor 25 mil unna) blir jo ikke så godt kjent med de når det er så skjelden vi møtes.... dere er heldig dere som har et godt forhold til svigerforeldre, kanskje de ikke bor så langt unna slik at dere møtes litt oftere enn hva jeg gjør?
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 27. oktober 2008 #17 Skrevet 27. oktober 2008 Må legge til mitt svar i går at jeg har en kjempe godt forhold til mine svigerforeldre da! De bor i nærheten, og vi sees minst en gang hver helg!
nybebis Skrevet 27. oktober 2008 #18 Skrevet 27. oktober 2008 Hei. SKjønner deg godt. Jeg hadde INGENTING til felles med min Xs familie, det var et stort probelm! Men familien til mannen min nå, har jeg et kjempe bra forhold til. Søsteren hans er ensten som en venninde, der vet jeg at jeg har vært veldig heldig! ( Men hun er veldig like mannen min, så det er vel derfor )
UpsyDaisy Skrevet 27. oktober 2008 #19 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg har hatt et veldig anstrengt forhold til min svigermor i mange år, og hun er i tillegg min nærmeste nabo.. Men etter vi fikk barn har det faktisk bedret seg. Hun er nå heldigvis bare opptatt av sitt barnebarn i stede for å bry seg om alt annet i vårt liv. Deilig! Ellers er de noe snåle svigers, men det er bare sjarmerende;). Dama til bror min er et annet kapittel desverre:( Blir liksom aldri kjent med henne, og har egentlig ikke noe behov for det heller. Men det hadde vært koselig for barnas del da.. SÅ her er ikke alt fryd nei ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå