Gå til innhold

Hva syns dere om disse husene? (link)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg likte det første huset. Kanskje spesielt hagen og ute. Inne er der en del ting jeg måtte ha fikset på sikt. Gulvene, muren og kjøkkenet - men ellers er det en stil som er enkel å jobbe med. Ute topp med barn.

Hus to er veeeeeldig vanlig, og jeg liker nesten bedre gamle hus som ser herpa ut enn nye. Men det er meg:)

Gjest Siklerotte
Skrevet

Hus nr. 1; Ikke et pent hus, kjedelig fasade. Lite pen parkett eller hva det nå er i stue, passet heller ikke inn med murveggen og den buen inn til et annet rom - dessuten var peisen lite fin til murveggen. Kjøkkenet er forferdelig - både kjøkkeninnredning og fliser. Skråtak på badet er ikke noe jeg ville traktet etter, og flisene og baderomsinnredningen var helt forferdelig - lite bad òg forsåvidt... Hva skjer med soverom nede i en type kjeller med litt grå mur på veggen og litt furufarget panel midt oppi det? Gulvet ser helt dumt ut til, et helt forferdelig rødt vegg-til-vegg-teppe på soverom nr. 2. Stygt gulv på det såkalte annekset - det gjelder veggene og taket og da igrunn. Men klart, sålenge du har både Arnkværn golf, Stavsberg skole og Orud City rett utenfor døren har det vel ingenting å si!

Hus nr. 2; Noe kjedelig, men huset er jo helt nytt og lite å utsette på. Mye jeg ikke ville valgt selv da, slik som panel og akkurat den parketten. Ville heller ikke valgt samme baderomsinnredning og fliser... Badet ser lite ut og det gjør kjøkkenet òg - er jo et stort minus (orker ikke lese kvm) Ellers reagerer jeg på at de ikke viser noen soverom.

Skrevet

hehe, syns du d ser herpet ut? helt enig at d må gjøres litt inne... muren og kjøkkenet, og gulvene... helt enig;)

Det første er jo mye billigere også, og større..

Skrevet

hehe, ja, men det meste som du sier er jo noe som kan gjøres noe med, siklerotte;)

Gjest Siklerotte
Skrevet

Ja, men det var et kvalmt hus uansett. Skal mye til for å bli fint spør du meg.

Skrevet

Nei, nei, nei...ikke det huset:) Ingenting en trenger å gjøre, men på sikt ville jeg gjort det fordi jeg liker oppussing og er en liten perfeksjonist. Når vi er på visning liker jeg bedre et herpet hus som en må gjøre noe med, umiddelbart eller på sikt, istedet for et hus der noen har pusset opp nylig med en heeelt annen smak enn meg. Kan liksom ikke rive ned et bad fra 2007:)

Hvordan er uteområdet på det nye huset? Likte så godt uteområdet på det første. Ser for meg kjøkkenhage, lekeapparat osv.

Skrevet

oj, d var da litt hardt, men ja, jeg spurte;)

Skrevet

Jeg synes hus nr. 1 var kjempeflott! Den fine uteplassen og et suupert hus med små justeringer.

Muren i stuen er det da en smal sak å male lys. Da blir ovnen mye finere også. Frontene på kjøkkenet kan byttes eller males.

Og å skifte gulv på det ene soverommet(det med det "nydelige" røde teppet) burde ikke være noen stor jobb.

Kjempefint hus!

Skrevet

hus nr en var fint, men ville malt muren lys og tatt bort det røde teppe på soverommet. husker ikke hvordan kjøkkenet så ut. men de andre gulva så jeg ikke noe galt med.

hus nr 2 hekt greit, litt kjedelig kansje, å ikke noe fint ute, hage messig å sånnt lzm

Skrevet

Jeg syns garantert hus nr 1 var det med mest potensiale og sjarm. Ser jo det jeg og at ting må gjøres der, men det er da absolutt ikke umulig å ta ting på sikt. Dere skal vel bo der noen år får man tro? Syns uteområdet der var kjempeflott. Selv kjøpte vi rekkehus for 1 år siden. Masse ting vi var misfornøyde med, men vi så potensialet, og prisen var fin til våre lommebøker. Etter 1 år, litt penger, og masse dugnadshjelp fra familie er vi veldig nærme slik vi vil ha det. Er man dessuten litt kreativ og undersøker litt, kan man få mye for lite. Vi var ikke helt fornøyde med verken kjøkkeninnredningen eller løsningen på kjøkkenet. Det endte med at vi kjøpte et brukt kjøkken på finn.no, og nye benkeplater på obs. Vi er kjempefornøyde, og det kostet oss ca 4000 kr inkludert skruer, maling av tak osv. :)

Skrevet

Vi har sett nøye på tegningen osv, og ser for oss at vi kan få til mye bra på det huset. Endel jeg vil forandre på, blant annet bygge inn peis på stua, male muren osv. Ellers bytte ut endel gulv, og så så vi på sjangsen for event lage til et bad nede i kjelleren, for da har vi jo utleiemuligheter også:)

Hm... vanskelig dette;) Vi skal iallefall på visning, så da får vi sett nærmere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...