Gå til innhold

tidlig testing og sterkt positivt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg bare lurte litt på om det er noen som kanskje kan ha en liten teori på dette med hCG måling rundt IKM.

jeg testet meg fire dager før IKM med en Quick respons test som det står på pakken at man ikke kan teste med før den dagen man forventer mens. denne ble positiv, men med misstanke om skygge strek dro jeg ut og kjøpte en cb. denne tok jeg halv to på dagen, altså ikke på morgen urin, og også denne ble positiv! tok tester igjen to dager senere for og få bekreftet litt, og sterkt positive de oxo! da jeg var hos legen på IKM dagen og tok urintest, trengte hun ikke vente halvparten av tiden en gang, den ble så positiv som den kunne bli med en gang!! jeg har da begynte og bli litt små nervøs for at det kanskje er fler enn en der inne.. for leste på nettet at ved dag 18 er hCG nivået på en ca 70, og på to 200.. jeg testet på dag 11, og det var jo såpass høyt at det fikk et så klart utslag på en ganske "usikker" test... Det jeg da lurer på (etter mye om og men) er om det er noen som har noe peil på dette, evt teorier, erfaringer.. har ikke målt hCG på blodprøve ennå.. skal inn til første ul tirsdag 4.nov..! (uke 7+1)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med førstemann ble testen sterk positiv i det sekundet jeg tisset på den. Det var ca.4 dager før ikm. Testet da på ettermiddagen.

Var bare en inni der:)

Skrevet

Må bare nevne at selv om vi "alle" tester på dagen for IKM så tester vi ikke nødvendigvis like mange dager etter eggløsning. Jeg har for eksempel en relativt kort lutalfase (tid mellom eggløsning og IKM) - den er på 11 dager. Andre kan ha 16 dagers lutalfase - gjennomsnittet er 14 dager.

Naturlig nok har jeg alltid testet veldig svakt positivt på dagen for IKM de gangene jeg har blitt gravid. Det har jo bare gått elleve dager siden egget ble befruktet, og kanskje bare 3-4 dager siden egget har festet seg. To-tre dager senere (14 dager etter eggløsning) har imidlertid graviditetstestene mine alltid gitt sterkt utslag ved graviditet.

Skrevet

Her er min erfaring med tidlig testing...som var sterk positiv...

Jeg testa tre uker etter første dag i siste mens (pga kluss med mensen trodde jeg at jeg var en uke over IKM)

Testen var veldig tydelig og dagen etter var jeg til legen og fikk sjekka hcg nivået. 558 var det allerede...og dagen etterpå var det over 800. så da fikk jeg tidlig UL to uker etterpå siden jeg trodde jeg var kommet lengre enn legen trodde samt at jeg hadde hatt en SA i sommer.

Ultralyden (som jeg først fikk to uker senere) samsvarte med hcg nivået, så nå er jeg seks og ei halv uke på vei...med en baby...ikke to som vi også lurte på en stund pga sterkt utslag på testen så tidlig...

...så det går an å ha sterkt utslag på testen tidlig

Skrevet

Hadde veldig sterke utslag tidlig i mine to forrige graviditeter, men var bare ei der begge gangene :) Nå har jeg testen tre ganger, noen dager før ikm veldig svak, tok en ny en uke etter ikm fortsatt veldig svak. 2-3 uker etter ikm testet jeg på legesenteret pga av en sykehusundersøkelse jeg egentlig skulle hatt og det tok litt tid før jeg fikk svar... Men den var da positiv....

Så dette er nok litt individuellt tror jeg... Mye med hormoner og gjøre kanskje...

Skrevet

Jeg hadde HCG på 650 på dag 16 etter EL (vet det sikkert pga at det var IVF.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...