Gå til innhold

dere med herpes, eller som vet mye om herpes.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at man får sår på akkurat samme stedet igjen og igjen, eller varierer stedene? hvor i så fall?

I forige svangerskap hadde jeg hele seks soppinfeksjoner, men canesten virket ikke. Tenkte det var en gravid greie. Nå i andre svangerskap har jeg allerede hatt tre stk. (Aldri hatt noe soppinfek utenom svangerskapene) canesten hjelper ikke nå heller. Har oppdaget at jeg hver gang jeg har soppinfekk får et lite sår rett over klitoris (akkurat der kjønnsleppene begynner) trodde dette kanskje kom av at jeg klødde (at jeg kanskje har klødd meg i søvne eller noe) Men lurer nå på om det rett og slett er herpes.

Hvor lenge kan herpes ligge latent i kroppen før det bryter ut? (har hatt samme sexpartner i 6år) Er det vanlig at herpes blir "trigget" av en graviditet?

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Ja, det er vanlig at sårene kommer på samme sted igjen og igjen. Selv har jeg flere steder hvor det kommer gjentatte sår. Vet ikke hvor lenge det kan ligge latent i kroppen, men det er ikke uvanlig at man aller første gang har et så lite utbrudd at man ikke forstår hva det er. Deretter kan det ligge latent lenge før det bryter ut igjen.

Jeg ser det ikke som umulig at graviditet kan trigge herpes. Stress og andre påkjenninger på kroppen kan jo fremkalle utbrudd, og graviditet kan jo absolutt være en påkjenning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...