Trollmora Skrevet 26. oktober 2008 #1 Skrevet 26. oktober 2008 er jammen en jobb man blir sliten av! Tok frem øksa i dag på hytta og motet meg opp på en haug ved som skulle vært kløvet for lenge siden. Etter hvert kom Trollfar til og vi delte på både kløyving og stabling. Jammen ble det ikke en fin stabel med litt våt ved som vokste frem ) For to uker siden tok jeg endel grener i hagen hjemme. De hadde stått i en stabel siden vi begynte med å finne frem i hagejungelen da vi overtok huset. Da startet jeg først med kappsag, men etterhvert fant jeg frem buesaga. Det var faktisk mer slitsomt enn et par timer med øksa! Så dette er kjempefin trening, det kan jeg skrive under på )
indigo Skrevet 26. oktober 2008 #2 Skrevet 26. oktober 2008 bra jobba, høres det ut som! her i gården blir det mer bæring av baby og denslags. (men ifjor var vi på mine foreldres hytte og kløyva og saga så det sto etter - det føltes herlig, spesielt kløyvinga, husker jeg. og vi har ovn, så nyttig er den treninga jo også
iznogood Skrevet 26. oktober 2008 #3 Skrevet 26. oktober 2008 Å både hugge og sage ved er 'trening med mening'. Det er sånt som man virkelig kommer i storform av - kjenn på magemusklene og armmusklene.. er du ikke litt støl? :-) Og beløningen er... når du endelig har sagt og hugget deg både god og varm, kan du bære med deg veden inn og tenne i peisen... Finne frem rødvinen og nyte hvor deilig sliten du er. (Les misunnelsen... jeg har ikke kommet så langt at jeg har fått så mye som skorstein på huset mitt - så peis er noe som skjer på en flatskjerm på veggen) Buesag har jeg aldri fått dreisen på.. Det dukker opp folk som vikker bladet så det er nær perfekt -> og likevel setter jeg det fast! Hvorfor kan ikke jeg klare dette?
Sara Rompompei Skrevet 26. oktober 2008 #4 Skrevet 26. oktober 2008 Å hjelpes så flink du har vært i dag! Tenker du kan få nyte følelsen av trim i armer og bein i morgen ;o)
frøydis m/ 4 Skrevet 27. oktober 2008 #5 Skrevet 27. oktober 2008 Godt jobba! Ikke noe er så godt som å være sliten etter ei skikkelig arbeidsøkt,- og ikke mange har så flotte muskler som gammeldagse tømmerhoggere :-) Jeg er den heldige eier av en vedmaskin, så her blir det lite av denslags trening, men effektiv behandling av veden er det!
indigo Skrevet 27. oktober 2008 #6 Skrevet 27. oktober 2008 ("ammemusklene" leste jeg, iznogood...;-)- sånn er livet i ammetåka!!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå