Gå til innhold

ang 15 mnd vaksine..

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en liten jente på 15 mnd som fikk MMR- vaksinen for ca 14 dg siden. hun har den siste uka hatt litt feber i 3 dg(som sikkert kommer fra vaksinen). Nå har hun liten matlyst, spiser litt youghurt og litt skive til frokost ellers nesten ingenting. Hun er også løs i magen, til tider helt flytende men likevel bare 2-3 bleier hver dag. Hun sover urolig om natten våkner ofte og vil egentlig ingenting bare ha tutt( blir tilbudt vann men nekter). Almenn tilstanden er ok ser kvikk ut men sitter en del på fanget og hyler en del når noe går henne imot.(litt ekstra enn slik som før)

Noen erfaringer fra denne vaksinen?.( min tidligere erfaring med min første var at hun var syk 1/2 år etter denne vaksinen) Bør jeg kontakte lege eller vente å se det ann litt?

hilsen en litt bekymret mor..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skader sikkert ikke ringe legevakten for å høre hva de sier. Dattra mi tok den vaksinen for 11 dager siden. Har sovet litt urolig de siste 3 nettene og vært helt rolig på dagen(hun pleier som regel å ha mye energi) og i dag har hun nesten ikke villet spise noen ting.Hun har også fått utslett over hele kroppen. Men ikke feber.Men jeg ringte legevakten likevel og de sa det kunne være bivirkninger. Skulle se det an ble det verre skulle vi ringe igjen. Ring dem å hør da vel, bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite!

Skrevet

takk for rådet, men jeg venter uansett med å evt ringe fastlegen til i morgen. det står ikke om livet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...