Line_78 Skrevet 26. oktober 2008 #1 Skrevet 26. oktober 2008 Hei! Har søkt litt rundt på NAV sine sider, men fant ikke noe konkret om dette, så da håpet jeg kanskje noen av dere har vært borti dette før. Vi har ei jente som blir ett år helt i begynnelsen av desember. Mannen min er hjemme i permisjon til midten av desember, og vi søkte om barnehageplass fra januar. Vi fikk tilbud om plass fra desember i samme barnehage som storebror går i, og takket ja. Mannen min tenker da å ta en rolig og forsiktig tilvenning på slutten av sin permisjon. Men nå sier noen jeg kjenner at de fikk problemer med NAV siden de hadde barnehageplass mens mannen tok ut fedrekvoten, at dette ikke var lov. Syns det virker rart, siden mannen min hadde tilvenning med førstemann siste uka av permisjonen sin sist også, uten at vi fikk noe problemer med det. Er jo godt å kunne bruke god tid på dette. Kan det være at ulike NAV-kontorer tolker ulikt?
081013 Skrevet 26. oktober 2008 #2 Skrevet 26. oktober 2008 har forstått det sånn at du må betale for bhg plassen den mnd, men kan ikke bruke plassen før far er ferdig i perm, men en på jobben fikk bruke 3 dager med tilvenning i farspermen sin.de fikk plass i august, men jenten begynte ikke før i januar, så de betalte alle mnd for å beholde plassen.
Kamomille Skrevet 26. oktober 2008 #3 Skrevet 26. oktober 2008 Permisjonrettigheten er noe du har opptjent på grunnlag av tidligere jobbing. Du kan fint bruke siste del av permisjonetiden til tilvenning i barnehagen - NAV legger seg ikke borti det. Så lenge han ikke jobber og han har omsorgen for barnet er det ikke noe problem:)
Line_78 Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 26. oktober 2008 Takk, det var det vi håpet (og trodde) :-) Ja, han har opptjent rettigheter, skal være hjemme fra jobb, og har jo omsorgen (jeg er tilbake i full jobb i den perioden). Så det er jo snakk om å bruke den siste eller de to siste ukene av permisjonen til å tilvenne henne, ikke at hun skal være full dag i barnehagen.
Kamomille Skrevet 26. oktober 2008 #5 Skrevet 26. oktober 2008 Da er det ikke noe problem:) Hadde ikke været noe problem om hun har fulle dager i tilvenningen heller...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå