MammaentilBastimusventerentil! Skrevet 26. oktober 2008 #1 Skrevet 26. oktober 2008 kom dere greit igang med nr2? jeg sleit skikkegig med førstemann, han ville ikke suge( så jeg kom jo heller ikke igang) så jeg pumpet og pumet meg, helt til han var 3 mnd + DA endelig ville han ta puppen og det var sååå deilig å slippe alle flaskene.... Er så spent på om det går bedre denne gangen....
MammaentilBastimusventerentil! Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter #2 Skrevet 26. oktober 2008 jeg hadde keisersnitt sist, det kan jo ha hatt en betydning for at jeg ikke kom helt igang også,,... hva vet jeg....... )
dinadina Skrevet 26. oktober 2008 #3 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg hadde også keisersnitt med første, og slet også i tre måneder før amminga gikk greit. Det var utrolig slitsomt, og jeg prøvde mentalt å forberede meg på samme hardkjøret da jeg fikk nummer to. Men nei da, minstemann gjorde som på ammevideoene - søkte seg nærmest til puppen selv, og amminga gikk som en lek fra første forsøk.
MammaentilBastimusventerentil! Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 26. oktober 2008 åååå håpe håpe håpe da, hadde vært såå fint om ting gikk litt lettere denne gangen...)
jinte1983 Skrevet 26. oktober 2008 #5 Skrevet 26. oktober 2008 jeg hadde keisersnitt første gang, men amminga gikk som en drøm fra dag en. men så begynte jeg å lekke allerede i første trimester, så hadde utrolig bra melkeproduksjon
bompymamma Skrevet 26. oktober 2008 #6 Skrevet 26. oktober 2008 Hadde ks med begge barna. Ammingen gikk som en drøm med førstemann, men med andremann ga jeg opp til slutt. Tror ikke det har så mye å si om du tar ks eller ikke, det føler ikke jeg iallefall. Håper det går greit denne gangen! Er noe herk med de flaskene!
Yarn Skrevet 26. oktober 2008 #7 Skrevet 26. oktober 2008 Har lest at noen barn ikke kommer helt i gang med sugingen når man blir tatt med keisersnitt, så det kan godt hende det var det som gjorde det:) Lykke til!
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 26. oktober 2008 #8 Skrevet 26. oktober 2008 jeg hadde NULL proble m med ammingen av første, hun sugde seg fast med en gang hun kom ut, produksjon og alt var topp, ingen brystbetennelser, ikke såre brystvorter, alltid nok osv osv.. var nok litt kjepphøg da nr to kom, og hadde overhodet ikke forberedt meg på at det kunne bli vanskelig, for amme, det kunne jeg! ammet jo første i 1 1/2 år:))) men neida, nestemann hadde trøbbel med suginga, hun klarte ikke å suge uten videre, måtte ha TOTAL ro rundt seg, jeg kunne nesten ikke puste engang for da ble hun "distrahert" mistet taket, og slet veldig med å finne puppen igjen. Det ble ikke enklere av at storesøster på tre år gjerne ville ha mammas oppmerksomhet når jeg ammet spesielt, og da klarte minste iallefall ikke å suge. Jeg gav helt helt opp etter 5 mnd, men da hadde hun fått mme i månedsvis allerede, tror hun fikk den første mme flaska da hun var 6 uker gammel eller noe, og tenker i ettertid at "da var det gjort" så denne her gangen går jeg litt mere ydmyk til verks, og har allerede ofret amminga mange tanker, jeg VIL få det til denne gangen, og skal sitte kveld etter kveld med babyen hengende fast på puppen (håper jeg) selv om det blir tøft og slitsomt! Jeg orker ikke flaskestyret, og det verste av alt var at jeg følte meg ikke like nær babyen min som jeg gjorde da jeg ammet:( Så jeg vil vil vil denne gangen, tror jeg skal være ganske sta og være flink å søke råd denne gangen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå