Ulle-m-Gullet-&-et-frø Skrevet 26. oktober 2008 #1 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg tåler plutselig ikke synet eller lukten av kaviar. Så her i huset er det forbudt med kaviar, hehe. Min samboer hadde ordnet det på brødskiven til vår datter og da jeg fikk se det brakk jeg meg som en gal. Usj, og samboeren min bruker det på stekt egg, men nå må han pent finne seg i å bruke ketschup istedet for. Hva har dere fådd avsmak på? Eller dilla på?? Har enda ikke fått noe jeg bare MÅ ha, gleder meg til det kommer. Sist jeg var gravid var det brokkoli som jeg måtte ha til alle døgnets tider.
Mayken Skrevet 26. oktober 2008 #2 Skrevet 26. oktober 2008 Klarer ikke lukta av hvitløk. Blir skikkelig dårlig av det. Hadde det samme sist svangerskap. Og jeg som liker hvitløk så godt til vanlig:(
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 26. oktober 2008 #3 Skrevet 26. oktober 2008 Tåler ikke lukta av holiday dip eller pesto. Har også fått skikkelig avsmak for alle fysiske tilnærmelser.. Blir "redd" på et vis
Mia29 Skrevet 27. oktober 2008 #4 Skrevet 27. oktober 2008 Fet fisk, særlig rød fisk som laks og ørret. Helt umulig å få i seg. Det smaker tran og bedervet uansett hvor godt de andre som spiser det synes det er. Etter å ha vært kvalm i noen måneder er jeg også ganske kurert mot ingefær. Fikk et ingefæravkok av mannen min når jeg var på det kvalmeste, og bare tanken gjør meg uvel. Ellers synes jeg det begynner å bli letter å spise nå. Ting jeg ikke turte tenke på å spise i første trimester kan jeg nå begynne å venne meg til igjen.
Nina 69 G91 J09 J10 ? Skrevet 27. oktober 2008 #6 Skrevet 27. oktober 2008 Chips !! Tåler ikke lukta.
Mia29 Skrevet 27. oktober 2008 #7 Skrevet 27. oktober 2008 Kom på en ting til. Alkohollukt. Helt pyton. Sist jeg var hos legen må det garantert ha sittet en alkoholiker et sted på venterommet. Luktet spritfyll lang vei. Vilket resulterte i at når jeg kom inn til legen hadde jeg høyere blodtrykk en vanlig og en puls som var helt på tur. Hjertet banket som en vill og for sikkerhetsskyld ganske uregelmessig for å gjøre det ekstra ubehagelig. Samme skjer hvis jeg tar buss eller annen kollektivtransport og det lukter sprit av noen rundt meg. Blir skikkelig dårlig.
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 27. oktober 2008 #8 Skrevet 27. oktober 2008 Barnegrøten til junior Ikke så mye valg der, men er passe kvalm da jeg gir han grøten sin! Leverpostei er foreløpig uaktuelt, men det var favoritt eller pyton sånn av og på sist. Har ingenting jeg må ha, men har sjelden lyst på det jeg lystet på og kjøpte i butikken, he he!
Ulle-m-Gullet-&-et-frø Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 27. oktober 2008 Hehe, her var mye morsom lesing... Utrolig hva man plutselig ikke kan fordra lengre. Jeg klarer ikke få i meg brød med korn i lengre, får en slags muggsmak i munnen. Så ritz kjeks med pålegg på er frokost. Er ikke rart samboeren min blir gal av meg noen ganger, klarer aldri bestemme meg for hva jeg vil ha til middag foreksempel, kan ombestemme meg 3-4 ganger før middagen er på¨bordet.
Krissy78 Skrevet 27. oktober 2008 #10 Skrevet 27. oktober 2008 Tror faktisk ikke at det er noe jeg har fått avsmak på denne gangen. Det er en del ting jeg spiser mindre av når jeg er gravid enn jeg pleier, men det er ikke noe jeg avskyr :-) I forrige svangerskap brukte samboeren min en deo og bodylotion som jeg plutselig ikke orket lukten av. En morgen da han var på badet og dusjet mens jeg lå i senga så kjente jeg plutselig den lukten... Æsj... Fikk helt avsmak og brekninger. Sambo måtte da dusje på nytt og ta på seg en annen deo. Gjett om det andre gikk rett i søppelet og badet måtte luftes... :-)
Aprilprins<3 *fødeklar* Skrevet 27. oktober 2008 #11 Skrevet 27. oktober 2008 Ja... Smeltet ost og feit mat... Er aldri noe problem ellers det gitt, men nå kaster jeg opp nesten bare ved tanken!!! 15+0
.:(HerQ):. Skrevet 27. oktober 2008 #12 Skrevet 27. oktober 2008 Klarer ikke: wienerpølser:s MÅÅ ha: Sushi, lakris, julebrus:) (ble overlykkelig da den endelig sto i butikken!!!)
Ulle-m-Gullet-&-et-frø Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #13 Skrevet 27. oktober 2008 Julebrusen gledet også meg da den kom
Malyn og lille knøtt i magen<3 Skrevet 27. oktober 2008 #14 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg hadde den værste kvalmen min i Juni,juli august helt i førsten da jeg var gravid... og det er jo storsesong for grillmat! fyttikatta... jeg slet altså så ille med den grill-lukta!! ble kvalm bare vi ble bedt å grilling. hehe Så det var rett og slett veldig vanskelig...med tanke på at det var ganske bra vær og ALLE grilla! Men sånn dilla-greie har jeg fått på Farris,Julebrus og saftis.. Så føler meg ganske heldig,som slapp å få dilla på fast food,noe jeg så for meg at jeg godt kunne få... hehe
blå+? Skrevet 27. oktober 2008 #15 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg har fått helt avsmak på kylling! Og kokte grønnsaker.. fyyysj.. Spiser heller mye frukt:) Er 23+3 i dag, og har enda ikke fått dilla på noe.
Mailykke82 Skrevet 27. oktober 2008 #16 Skrevet 27. oktober 2008 orker ikke tanken på grillet kylling, men har dilla på villa champangne brus...
Ceci med snuppe Skrevet 27. oktober 2008 #17 Skrevet 27. oktober 2008 Morsomt, lurer på hva det er med hvitløk og julebrus egentlig? Takler ikke lukta av hvitløk og eeeeeeelsker den brune julebrusen. Og er tydeligvis ikke alene, skjønner jeg Ellers kan jeg bli skikkelig grinete hvis samboeren min har spist opp all sjokoladen hjemme
Kickie Skrevet 27. oktober 2008 #18 Skrevet 27. oktober 2008 Morsom tråd:) Jeg fikk avsmak på bbq-saus tilogmed før jeg visste jeg var gravid. Og fremdeles brekker jeg meg bare av tanken. Men heldigvis er den jo lett å unngå. En annen ting jeg ikke er så glad i lenger er sjokolade. Jeg er jo vanligvis det sjokolademonsteret, men nå smaker det bare sånn middels godt. hehe.
74skytte Skrevet 28. oktober 2008 #19 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg har fått helt avsmak for wienerpølser. (Til min manns store fortvilelse, for hva skal han lage til middagnå!) Det kom over natta. Var på dugnad en kveld og spiste flere pølser, men dagen etter klarte jeg ikke ukta av det en gang. Drakk masse oransje (husker ikke hva den heter) farris bris før, men så ble det plutselig full stopp på det også. Klarer ikke en dråpe. Har ikke fått dilla på noe, men blir noen ganger veldig bevisst på hva jeg vil ha, og da må jeg ha det.
Peders mamma Skrevet 28. oktober 2008 #20 Skrevet 28. oktober 2008 Pasta de parma...tåler ikke tanken på det..æsj, Hvitløkslukt, steke-os...klarer ikke å gå inn på en 7-eleven f.eks...stinker pølse der..usj. Er blitt fryktelig kresen, og skifter ofte mening med hva jeg vil spise og ikke...siste dager har det gått i brødskive med jarlsbergost og banan.
Maysan81<3+gutta<3 Skrevet 28. oktober 2008 #21 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg har fått helt avsmak på Ånde. Altså, jeg reagerer mye lettere på ånden til mennesker. Og så kan jeg plutselig snu meg midt i en samtale, for ånden til den jeg prater med plager meg. haha. Jeg våknet tilogmed en natt av at min samboer sin ånde var dårlig. For vi lå ansikt mot ansikt i sengen....
¤suzy¤07¤09¤okt10 Skrevet 28. oktober 2008 #22 Skrevet 28. oktober 2008 Skriver under på den, ånden til min mann om morningen er forferdelig. Blir fort litt kvalm da! Kaviar har jeg vel aldri klart lukten og smaken av! urg!!! Må ha: Melk og appelsin!! Leverpostei med sylteagurk er av og på!! All frukt er et must i kjøleskapet!! Tidligere i svangerskapet kunne jeg maule kokte egg med salt! De sier at det man blir hekta på et ting man mangler, vil det si jeg mangler kalcium og c vitamin da? Noen som vet noe mer om dette?Eller er det bare slik man sier! Er ikke så glad i snop og brus, men love hearts går ned og selfølgelig CB jule brus!!!!!Best i verden:)
Mammatil1prøverpånr.2<3 Skrevet 29. oktober 2008 #23 Skrevet 29. oktober 2008 Hehe, mange morsomme ting å lese her Selv har jeg vel egentlig ingenting jeg har fått avsmak av.. Men snop, det er jeg bliitt svak for.. Å det irriterer meg! Jeg tenker "stakkars baby, hun kommer til å bli tjukk å stor, å få diabetes eller noe", men jeg klarer faktisk ikke å stoppe.. Noen andre som har det slik? Jeg får dårlig samvittighet, men det nytter vist ikke.. Uff.. :S Er 23 uker idag...
Ulle-m-Gullet-&-et-frø Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter #24 Skrevet 29. oktober 2008 Har også hørt det der at man kan få dilla på ting man mangler i kroppen. Sist jeg var gravid fikk jeg dilla på brokkoli. Hadde da veldig lav jernprosent. Og jm mente det kunne være derfor jeg fikk dilla på det. Men om det er slik, eller om det er en myte vet jeg ikke. Hadde en liten periode der jeg ville ha godter hele tiden. Men den dårlige samvittigheten var ikke verdt det. Jeg begynte å kjøpe inn MASSE frukt, kiwi, appelsiner, epler, banan, ananas, druer og mandariner. Har hjulpet masse med søtsuget, men litt godter på lørdager unner jeg meg enda
20feb11 Skrevet 29. oktober 2008 #25 Skrevet 29. oktober 2008 klarer ikke tanken på sopp av noe slag. blir faktisk litt kvalm bare av å lese det ordet jeg netopp skrev. samme gjelder kyllingfillet. det rareste er at jeg virkeli var skikkeli glad i dette forkastlige greiene før jeg ble gravid. forrie gang var det stekt egg som sto på hat lista. har ikke fått dilla på noe enda, heldigvis! er bare litt mer sugen frukt, men det er jo bare godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå