Miss Dynamite Skrevet 26. oktober 2008 #1 Skrevet 26. oktober 2008 har termin idag faktisk, men ble satt igang den 17.10... for å si det slik, man burde ikke planlegge fødselen .. det blir ikke alltid som man tror! kom på sykehuset fredag den 17.10. fikk en modningspille kl 10. 00.. den hadde ikke spesiell virkning, kjente bare litte grann når vi tusla rundt noen timer senere.. Kom tilbake på sykehuset 16.00 og fikk satt 2pille. da fikk jeg rier med en gang!! de kom med bare 30 sekunders mellomrom. noe jordmora ikke forsto helt... hjertelyden til tulla lå ofte på over 200, men de sa ikke stort om det. kl 20.00 skulle elektrode på hodet hennes settes, men jordmora klarte ikke. Vannet gikk den tiden. etter alle rinene, fortsatt ingen forandring i åpningen. bare 2 cm. Riene fortsatte, og jeg fikk 3-4 i samme slengen.. jeg trodde virkelig jeg skulle dø!!! kl.24.00 fikk hun satt elektroder på hodet hennes, jeg hadde 4 cm og fikk epidural. han bommet selvfølgelig, men 2gangen satt den. GUD så herlig epidural egentlig er!!! Gubben forsvant på badet, siden det endelig ble en "pause". Da kommer det mange leger osv løpende inn på rommet og begynte å gjøre meg klar til KS uten å si noe som helst til meg. de fikk dratt gubben ut av badet og bare forklart at her blir det KS. uten noe forklaring. Først ble jeg fortalt at jeg kunne være våken, så gubben fikk på seg op klær og sto klar, men de hadde ikke "tid", så det ble full narkose. i all ensomhet 00.43 kom tulla til verden. 3680 gram (600 gram mer enn hva de sa til meg på ul). 48 cm lang. fikk treffe tulla og min kjære ca 03.00. hun ammet MED en gang! og var så vakker atte... kl 07.00 var jeg oppe av senga og i dusjen ( sta som søren jeg..hehe) vel, det hele ble veldig dramatisk. vet fortsatt ikke helt årsaken til det. bare at EKG hennes sank veldig og hun hadde veldi veldi kort tid på seg å komme ut. så etter over 8 timer med non stop rier, er det rart at det endte slik. skulle gjerne valgt det annerledes men.. vi kom hjem etter 2 og halv dag, og det er helt annerledes enn hva jeg trodde. hun har kolikk, så i hvert eneste våkne øyeblikk, skriker hun som en gal. hun klarer ikke ligge alene et sekund. så det tar på skikkeli fysisk og psykisk... håper det bedrer seg, for dette er faktisk alt annet enn koselig... og endt også opp med bryst betennelse så alt tar på!! lykke til til alle dere andre der ute!!
WPW Skrevet 26. oktober 2008 #2 Skrevet 26. oktober 2008 Gratulerer så mye:) Håper dere holder ut kolikken!! Og håper du får skikkelig svar på hvorfor fødselen ble som den ble..
Qvinde Skrevet 26. oktober 2008 #3 Skrevet 26. oktober 2008 Oi, her var det mye dramatikk! Håper lille jenta deres kommer seg, og at brystbetennelsen din går over slik at dere kan få kose dere. Det blir nok bedre etter hvert, men det var jo en litt tøff start får jeg vel si. Lykke til, og gratulerer så mye!
Miss Dynamite Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 26. oktober 2008 tusen takk ja det ble en hel del dramatikk og slit. jeg skulle gjort hva som helst for å presse hu ut selv, etter alt det der men..heh... kan ikke akkurat si jeg koser meg særlig nå, og det er VONDT å si altså.. men skrikinga, alt slikt er veldi vondt og vanskelig..
Kaosmamma' n Skrevet 26. oktober 2008 #5 Skrevet 26. oktober 2008 Gratulerer med lille Nima! Når det gjelder kolikken bør du søke hjelp så fort som mulig. Jeg har selv hatt 2 kolikkbarn og vet hvor slitsomt dette er. Prøv å få time hos kiropraktor så fort som mulig, har selv erfaring med at dette er en kjempefin måte å kurere kolikken på. Merket bedring allerede etter første timen. Har du ikke fått antibiotika for brystbetennelsen og du plages av dette, gå til legen snarest mulig. Hadde også dette samtidig med kolikken til mine 2 små, så dette er ikke enkelt, men det er hjelp å få! Lykke til!
Miss Dynamite Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 26. oktober 2008 tusen takk =) ja jeg skal bestille time imorgen, for dette er virkelig uutholdelig, og fjerner store deler av gleden!! og det er jo veldig trist. hun klarer jo ikke ligge alene i det HELE tatt heller!! jeg går på pencilin for betennelsen. håper det hjelper snart. blør jo nesten ut av brystvortene også, pga sårhet. tar på det altså!! lagt ut bilde av tulla vår nå da =)
Kaosmamma' n Skrevet 26. oktober 2008 #7 Skrevet 26. oktober 2008 Nydelig lita frøken! Har du mye sårhet på brystvortene, kan du forespørre på helsestasjonen om hjelp, jeg gikk til helsesøster og ble penslet noen ganger, og dette hjalp kjempebra!
turkis Skrevet 26. oktober 2008 #8 Skrevet 26. oktober 2008 Gratulerer så mye! Det blir sikkert enda bedre når dere får dramatikken litt på avstand. Jeg vil bare komme med et tips, har ikke testet det selv da jeg har et par uker igjen og er førstegangs... Men sist jeg var hos kiropraktoren, møtte jeg et par med en liten baby. Mammaen begynte å prate med meg da hun så at jeg var gravid. Og sa at dersom jeg fikk baby med kolikk, så anbefalte hun å ta den med til kiropraktor. De hadde gjort det etter noen uker med skriking, og angret på at de ikke hadde gjort det før. Det hadde gitt veldig gode resultater. Kanskje det kunne vært noe å prøve? Vil i alle fall ønske dere lykke til videre. Gratulerer igjen!
Miss Dynamite Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 26. oktober 2008 var på helsestasjon jeg, og de gjorde ikke en dritt!! ble skikkeli sjokkert og skuffa... så smører på med purelan og babykrem som en gal ( som ikke hjelper en dritt) hmm, nei ikke no positivt å si om helsestasjonen her iallfall
AO3 Skrevet 26. oktober 2008 #10 Skrevet 26. oktober 2008 Nei, det er ikke alltid så lurt å planlegge fødselen... Det erfarte jeg også, selv om det for min del heldigvis "bare" ble et haste-ks i spinalbedøvelse, ikke katastrofesnitt i full narkose! Jeg synes egentlig det er litt rart at lege/jordmor (tydeligvis) ikke gikk gjennom alt sammen ordentlig med deg etterpå? Forklarte det som det ikke var tid eller mulighet til å forklare underveis i fødselen? Det er mulig dere har for mye å tenke på akkurat nå, men det kan være lurt å ta opp det med fagfolk etterpå! Jeg har etter at jeg kom hjem fra sykehuset hatt ganske mange samtaler med en helt super jordmor om det som skjedde. Det er viktig å bearbeide slike ting, slik at du kanskje unngår å slite med opplevelsen senere. Jeg har også hørt om mirakelhistorier ang kolikkbabyer og kiropraktor, så det hadde jeg definitivt prøvd hvis jeg var deg! Dere har virkelig fått en tøff start, håper kolikken og brystbetennelsen kommer seg, og at dere endelig kan slappe av litt!
2SønnerSmå Skrevet 26. oktober 2008 #11 Skrevet 26. oktober 2008 Gratulerer så mye med overstått,om enn dramatisk fødsel =) Håper dere overlever kolikken =)
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 27. oktober 2008 #12 Skrevet 27. oktober 2008 Uff det var ikke enkelt nei.. Håper alt snart blir bedre dor dere! Gratulerer så masse med jenta!
Miss Dynamite Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #13 Skrevet 27. oktober 2008 takk for mange gode svar =) jeg skal bestille time til kiropraktor idag, så får vi se hva hun sier... hun har vært "litt" flink til å sove noe om natta, hvis hun får ligge ved siden av meg i senga... hva gjør man ikke for litt søvn.. hmm.. joda, det var ei jordmor som liksom skulle snakke om hendelsen i ettertid. men hun sa bare at hun ikke visste helt hvorfor ting ble som de ble.. Da kommer man ikke mye lenger. Jeg skulle ønske at de hadde rukket spinalbedøvelse så jeg kunne vært våken... men etter rier i så mange timer osv, og gå igjennom det etterpå, var så rar omstilling.. og syns det er grusomt at jeg ikke fikk oppleve å få jenta på brystet med en gang hun kom til verden. Noe jeg alltid har sett for meg... Rart å da treffe jenta si 3 timer i ettertid. Hmm.. men man overlever!! og hun har det bra, forsåvidt.. så da kan jeg vel ikke klage! men håper ting blir bedre, og at man kan bli mer "glad" framover..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå