Gå til innhold

Kan barna dra i bhg. med øyekatarr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For det første vet jeg ikke om det er det han har, for han har alltid hatt problemer med at det kommer gul gugge i øynene. Pleier å komme i det ene først, og så over i det andre.

Har vært hos lege med han og fått kloramfenikol FLERE ganger, og det hjelper ikke noe mer enn ren klut og vann. De har ikke funnet årsaken til at han får denne gule gugga, men han har aldri smittet noen andre.

Det som er dumt er at jeg ikke vet om det er øyekatarr, eller om det bare er den vanlige gule gugga, hmmm...

Bhg. eller ikke i morgen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er smittsomt så er det vel ikke så bra å sende barnet i barnehage, men om det ikke er det så går det vel greit..

Skrevet

Jobber i barnehage og der er det en klar regel om at barnet får ikke komme i barnehagen før det er startet behandling. Da må du evt sjekke hos lege om det er smittsom øyekatar eller ikke. Vet ikke om det er forskjellige regler i andre barnehager, men det er vel bare å ringe barnehagen i morgen og spørre?

Skrevet

Ja, det kan jeg jo gjøre =)

Det er liksom ikke noe vits i å starte noen ny behandling da det ikke hjelper noe særlig. Har vasket godt med klut/bomull og vann i dag, og det har blitt litt bedre.

HI

Skrevet

Jeg jobber i barnehage og har selv unger som med jevne mellomrom har hatt dette.

Når de har hatt det har jeg fått beskjed om å spyle med saltvann i 3 dager. Har det da ikke blitt bedre er det smittsomt og man må ha medisin.

Så da er vel regelen slik at får barna noe sånt i øynene så MÅ de holdes hjemme i minst 3 dager, til man har fått startet behandling.

Skrevet

Ok, sist vi var hos legen for dette sa hun at klut/bomull med rikelig kaldt vann skulle holde. Jeg får høre med barnehagen i morgen tidlig. Ble litt bedre før han la seg, så får se i morgen tidlig også.

HI

Skrevet

Barnehagen har ikke lov å forlange at du skal holde han hjemme når det er øyekatarr. Anbefalingen er å skylle med saltvann fordi de fleste øyekatarrer skyldes virus og da hjelper det uansett ikke med øyedråper.

Send han i barnehagen og vask øynene ofte når han er hjemme. Øyekatarr er ikke noe farligere enn en vanlig forkjølelse.

Skrevet

Nei, det er jo ikke noe farlig. Bare irriterende ;-)

Har også sett et skilt de har om at de må være nøye med håndvask, siden det er øyekatarr ute og går. Dette er en stund siden det hang oppe da, så han har ikke blitt smittet i barnehagen.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...