Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2008 #1 Skrevet 26. oktober 2008 Dere norpå har det med å kunne ordlegge dere. Hva med en liten innføring for oss søringer som er analfabeter å regne mht bannskap? Hvis andre enn de nordpå begir seg inn på dette, så får de med meg å gjøre...he, he, eller i såfall bør dere ha noen saftige gloser å bidra med!
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2008 #3 Skrevet 26. oktober 2008 Du skjønner vel at det meste av det der er en myte. Nordlendinger og sørlendinger banner stort sett like mye. Jeg har bodd i nord noen år før jeg flyttet sørover igjen og reagerte faktisk på at det ikke var så mye bannskap som jeg hadde forventet. Trivdes så godt sammen med varme, snille nordlendinger. :-)
Trillet Skrevet 26. oktober 2008 #4 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg har ikke noe spsielle grove ramser, men JEGpleier å si når jeg slår meg for eksempel (varierer litt på hvor hard jeg slår meg) Slår meg ofte på tærne og går ofte på stuebordet.. Dæven han steiki helvette i satan i kuken i innst inni røde helvette i fan fan fan fetta fetta fetta i kuken i satan i syksalte helvette!! Noe sånn.. Noen ganger løper jeg ut for ord og gjentar det samme ordet mange ganger! Men det værste, eller det beste er at det faktisk hjelper å banne. Da fokusrer jeg på det og ikke på smertene. Må legge til at selv hvor JÆVLI jeg hadde det under fødselen sa jeg bare "faen" en enste gang under hele det døgnet med rier!! Ikke værst ettersom at jeg lafser ut med en lang lekse når jeg slår tærne:)
Trillet Skrevet 26. oktober 2008 #5 Skrevet 26. oktober 2008 Ja det er jo faktisk ikke sånn at vi går rundt å banner hele dagen. Vi er kanskje mer direkte og kan noen ganger virke mer voldsom. Vi er faktisk ganske høflige! Selv banner jeg nesten bare når jeg er alene. Synes ikke det er fint å gjøre det bland folk! Og jeg er ekte nordlending!
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2008 #6 Skrevet 26. oktober 2008 Ikke bare banning men...: Ordbok før intetanende turister i Lofoten Schnakkes - Farvel, hade, gidder ikke prate mere Klept i haue - En tomskaille Ka i hælvett - En overrasket lofotværing Katti - Når e du her mæ breinnvine Lamme - Sammen med Lægg inn åran - Gi opp,du e førr fuill Pittelitn tår - Bittelitn dramm (norgesglass) På fetthåre - Veilta næssn drammen Fettnøye - E ikje sæli vekti Sprængt i haue - En ulur person Dett rævhåll - Din idiot, gla i deg Ka du kuka me - Hva driver du med Sæma - Bruker lang tid Ei tægning - En spesiell person Baillhæsta - Folk fra ballstad Ne`snydd - En person som ikje e heilt oppdatert Klinkanes klaaart - Heilt klart Gamlingan - foreldre Kakkel høns - En dame som prater mye mye mye Ørt`n - mange Ørtogførti - Svært mange Sjitings - Dritings Bais`n - Full Gomslork -Llite flatterende person Sjarkhora - Kvinne med tvilsom liste, kan også være noe nesten positivt, kommer an på situasjonen og måten det blir sagt på Ska eg schmokk te deg - Ska eg slå deg ned Ska eg lugg hjærnerystelse på deg - En trussel Eg ska påfør deg whiplash i lillehjærn din - En trussel Tytjepelk - En ramp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå