Gjest Nydelige Christina&Nathalie Skrevet 26. oktober 2008 #1 Skrevet 26. oktober 2008 Hvordan håndterer dere en situasjon der eldstemann blir sjalu når dere ammer minstemann, og hva gjør dere hvis eldstemann tester grensene akkurat når dere sitter å ammer?
Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #2 Skrevet 26. oktober 2008 Pleide å rigge meg til sånn at eldstemann satt i andre armkroken og leste i bok eller noe sånt. Er litt vanskelig i begynnelsen, men fordelen med små storesøsken er at de fort venner seg til situasjonen ;-)
Gjest Nydelige Christina&Nathalie Skrevet 26. oktober 2008 #3 Skrevet 26. oktober 2008 hei akk det rådet har jeg fått, men eldste vil ikke sitte i armkroken...hun vil heller sitte oppå babyen ser du..hehe, men babyen er bare 9 dager da og jeg vet at det tar tid for eldste å venne seg til situasjonen...hun er jo vant med og være helt alene om oppmerksomheten...men tar gjerne i mot råd..greit og ha med seg...
Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #4 Skrevet 26. oktober 2008 Hva med å sette på en liten film hun liker da?
tvkrus Skrevet 26. oktober 2008 #5 Skrevet 26. oktober 2008 det ble mye til jeg satt på gulvet å ammet og bygde duplo ol. med storesøster
du og jeg og vi to Skrevet 26. oktober 2008 #6 Skrevet 26. oktober 2008 Åh, sitte oppå babyen;) Synes jeg ser de to små jentene dine.
OsloMor Skrevet 26. oktober 2008 #7 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg pleide å amme ved kjøkkenbordet, samtidig som jeg tegnet eller lekte med klistremerker med eldstemann, hun pleide også å få havremelk å drikke, slik at hun også drakk melk. Jeg har 1.5 år mellom mine, og fant ut at det var greit å unngå det å rigge seg til i sofaen, i allefall helt i begynnelsen.
me&my <3a&b<3 Skrevet 26. oktober 2008 #8 Skrevet 26. oktober 2008 gjorde litt forskjellig, satt i sofaen mens størstemann satt på foten å sang "ride ride ranke", satt på gulvet og tegnet eller lekte eller satt ved kjøkkenet og ga størstemann mat samtidlig. litt vanskelig til tider, ganske så sjalu til tider.
Blåmandag¤ Skrevet 26. oktober 2008 #9 Skrevet 26. oktober 2008 Kan 1-åringer sitte stille og lese bok i sofaen altså...? Min skal bare turne om hun kommer opp i sofaen. Lurer på hvordan det blir når babyen kommer.
Gjest Nydelige Christina&Nathalie Skrevet 26. oktober 2008 #10 Skrevet 26. oktober 2008 jepp, thomas toget filmene har hjulpet når den har stått på
Gjest Nydelige Christina&Nathalie Skrevet 26. oktober 2008 #11 Skrevet 26. oktober 2008 hehe, ja ikke sant..eller rive mamma i den andre puppen:) heldigvis er pappaen hjemme nå så han gir eldste full oppmerksomhet, men hun vil helst være med mamma når jeg skal amme da..
Mamma til to tette Skrevet 26. oktober 2008 #12 Skrevet 26. oktober 2008 Skjønner jeg aldri har fått ordentlig til det med amming når jeg leser at folk tegner, sitter på gulvet, duplo osv. Har nok med ammingen jeg da ,-) Har 16 mnd mellom mine og minste er snart 3 mnd, beste tips er at det går over ,-) Og i mellomtiden må ma finne frem til en mellomting mellom å please eldstemann samtidig som minstemann får ro til måltidet. Minste fikk kolikkplager fordi storebror hadde sirkus hver gang hun skulle ha mat. Jeg prøver å samkjøre slik at han spiser samtidig, tar lur eller rett og slett må finne seg i at nå skal lillesøster ha mat. I begynnelsen var det texas og han fant på alt mulig fant for å få oppmerksomhet, nå kan han leke i nærheten av oss, se litt tv eller lese bok sammen med meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå