Gå til innhold

Nå er jeg lei meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ny her igjen, var her for mange år siden, har en jente på 5 år fra før. Så var her da jeg var gravid med henne.

Nå skal min nye kjæreste flytte inn om 2 uker og vi skal begynne prøvinga om 6-7 uker.

Var på middag hos pappaen min og stemoren min istad. Lillesøsteren min har fått med seg litt om hva som skjer på facebook og fortalt det til dem. Og de var skikkelig negative.

Jeg har villet holde ting hemmelig fram til det skjedde, så har ikke fortalt noen at vi skulle flytte sammen, og ihvertfall ikke at vi skal begynne prøvinga.

Følte meg bare skikkelig forhørt av dem. De skulle vite alt om han og hvorfor ditt og hvorfor datt. Hvorfor han ikke var ferdig med utdannelsen sin (han har nettopp begynt på noe nytt på voksenopplæring, så han har jo utdannelse. Men ville prøve noe nytt)

Og han var ikke bra nok siden han slapp militæret, folk som slapp det var det noe galt med og ikke bra nok for meg. Syns det var skikkelig ekkelt av dem, måten de spurte på om han. De kunne i det minste spurt som de var nysgjerrige på mannen jeg skal flytte sammen med, ikke som om han var en forbryter.

Kunne de ikke heller være glad på mine vegne da? At jeg har funnet en som jeg har det kjempebra med og har lyst å dele livet mitt med? Han er verdens mest fantastiske kjæreste, og bedre enn alle eksene mine til sammen. Han kommer til å bli en kjempebra pappa og han kommer til å gjøre hva som helst for oss.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er enige i at de ikke hadde trengt å angripe han, men samtidig skjønner jeg dem veldig godt.... Du skal jo tydeligvis flytte sammen med en de aldri har møtt og i tillegg planlegger du barn med ham (en du jo enda ikke har bodd med!). Klart de er skeptiske, de bryr seg jo om deg!

Og for meg høres det litt rart ut dersom du legger ut info på facebook dersom du vil at det skal være hemmelig?! Facebook er jo relativt offentlig...

Menmen, håper det ordner seg for dere.

Skrevet

Det står ikke at vi skal flytte sammen eller ha barn på facebook, men det står jo at vi er sammen. Og det er jo noen samtaler på veggen om flytteplanene våre. Men vet jo at foreldrene mine ikke er på facebook, så trodde ikke de kom til å få vite det derfra. Ville jo fortelle dem det selv.

Grunnen til at de ikke har møtt han er at jeg ville være helt sikkert på alt før jeg dro han inn i resten av familien min. Han har vært på middag hos moren min og sånn, så han er jo ikke helt ukjent for alle, hehe.

Men faren og stemoren min er jeg litt mer tilbakeholdne om sånn informasjon, fordi de mener at jeg skal være alene resten av livet. Siden de ikke syns det passer å dra en ny mann inn i livet til datteren min som jeg har fra tidligere forhold.

Skrevet

Hvis det hadde stått sånne ting på veggen til min søster, så hadde det vært helt naturlig for meg å snakke med både mor og far om det. Hadde absolutt ikke regnet med at det var noe hemmelighet.

Å skjønner jo godt t de er skeptiske. Du skriver at han skal flytte inn om 2 uker og begynne prøvingen om 6. Da er det ikke rart at de har kryssforhør ang typen din.

Hvis du ikke ville at det skulle komme ut på den måten, skulle du heller ikke skrevet om det på facebook.

Skrevet

Det er nå vel ett fett hvordan de fikk vite det. Gjort er gjort og sånn er dét. Det er heller ingen andres sak hvordan du lever ditt liv så lenge du lever det innenfor visse rammer, og jeg synes faren og stemoren din oppførte seg helt feil her.

Synes dere det hadde vært greit om deres foreldre hadde fullstendig kryssforhørt dere om hva som foregår i deres liv, eller anser dere dere voksne nok til å ta avgjørelser selv?

Det er én ting å være skeptisk, og bekymret. Foreldre er naturlig (de fleste i alle fall) beskyttende overfor barna sine, og vil ikke at de (barna) skal gjøre feil som kan gjøre dem vondt senere, men kryssforhør av et voksent menneske? Nei, det blir feil måte synes jeg.

Skrevet

Ting du ikke vil at "alle" skal vite er det vel kanskje ikke så lurt å legge inn på nettsamfunn som facebook... Vet det hjelper lite her nå, men jeg synes mange ikke tenker nok igjennom hva de legger ut før de legger det ut... Ligger det der, så er det vel ikke så rart om det ikke behandles som en hemmelighet. Når det kommer til reaksjonene til familien din , så er det noe annet... og ikke særlig akseptabelt eller sympatisk.

Skrevet

Det at vi skal ha barn har jeg ikke fortalt de enda, så det vet de ikke.

Jeg skjønner at de er skeptiske, det er ikke det som er problemet her. Problemet er måten de reagerte på. At de spør og lurer har jeg full forståelse for, men at de rakker ned å mener han ikke er bra nok uten å ha møtt han. De må jo i det minste møte han å bli kjent med han før de gjør seg opp en mening.

Og ikke bestemme at han ikke er bra nok for meg på bakgrunn av et kryssforhør.

De kunne jo heller invitert oss til middag sammen å prøve å bli kjent med han på en ordentlig måte isteden for å spørre ut meg.

Nå kommer jeg jo til å grue meg til å ta han på besøk til faren og stemoren min fordi de allerede har satt et stempel på at han ikke holder mål.

Skrevet

Det hørtes ikke noe gøy ut.

Har dere vært sammen lenge? Om ikke så kanskje de ble litt tatt på senga på en måte?

Gi de litt tid, så ordner det seg nok:)

Lykke til med flytting og prøving:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...