Gå til innhold

Større sjanse for diabetes ved sukkerallergi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tåler ikke sukker, men dette fikk jeg ikke vite før i sommer. I det siste har jeg heller ikke vært så veldig flink til å holde meg unna sukker.

Har jeg større sjanse for å utvikle diabetes enn folk som tåler sukker? Vet at dette ikke er rette stedet, men kanskje noen som jobber innenfor helse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er sukkerallergi? Det har jeg aldri hørt om. Da tåler du heller ikke fruktose heller da?

Kan ikke forstå hvordan det skal ha innvirkning på diabetes, men har jobbet mest med dietter på sykehuskjøkken og vet mer om kosthold.

Skrevet

Det er rett og slett allergi mot sukker. Da jeg var liten hadde jeg for høyt blodsukker, noe som skyldtes for mye sukkervann på sykehuset da jeg ble født. Det har utviklet seg til en intoleranse overfor sukker. Hvis jeg ikke kutter dette ut, kan jeg blant annet få problemer med stoffskiftet.

Jeg har fått beskjed om at jeg tåler fruktose.

Skrevet

Jøss. Dette må jeg lese mer om. Beklgar, men jeg liker sånne "rare" allergier. Jeg har stoffskifteproblem selv og går på medisin mot lavt stoffskifte. Fikk utrolig mye sukkervann selv fordi jeg hadde så mye vondt i magen og var på sykehus i nesten 2 mnd pga komplikasjoner.

Håper noen medisinere er her inne:)

Skrevet

Jeg har en sønn med diabetes. Han har ikke sukkerallergi. Kan ikke skjønner at sukkerallergi har noe med saken å gjøre men skal ikke påstå noe. Men diabetes type 1 er at bukspyttkjertelen slutter å produsere insulin som kroppen er avhening av, type 2 da går insulinproduksjonen ned eller virker dårligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...