Gå til innhold

Lærer i vidergåendeskole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min og meg satt og diskuterte det og være lærer i den vidergående skole. Når vi har nedbetalt noe av lånet og fått en mer romslig økonomi, kan det være interesant å skifte til det yrket. Har en bachloer grad fra Universitetet og har tenkt til å føye på noe pedagogikk etter hvert. Holder det, og hvor mye tjener man?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det holder. Du må ha minimum et gammeldags grunnfag i faget du skal undervise i og ped. for å undervise på vgs. Bachelor + ped = adjunkt. Master + ped = lektor.

Vet ikke nøyaktig hva lønnen er, men jeg jobber på undgomsskole og har ca. 350 000 i året (begynnerlønn).

Vil også over til vgs. når sjansen byr seg:)

Skrevet

Tusen takk. For å være ærlig, så er 350' mere enn jeg trodde ;-)

Skrevet

Fikk et greit lønnsløft i vår. Nybegynnerlønningene steg i hvert fall en del :)

Skrevet

Det holder i teorien.

Men det vil være veldig avgjørende hva slags fag du har og hvordan markedet for lærere er der du bor om du får jobb uten master / hovedfag. Har du bachelor i feks historie og religion tviler jeg på at du blir tatt i betraktning siden det dreller av folk med hovedfag / master i disse fagene.

Har du matematikk eller andre realfag er sjansen større.

En annen ting er at man burde være lektor for å undervise i vgs. Men det er min mening.

Skrevet

Har bachloer i informatik med fysikk og metematikk. Kanskje jeg skal se å få tatt den pedagogikken. Ser nå ut som om jeg kan få råd til å skifte tidligere ;-)

Tror den jobben jeg har nå kommer til brenne meg ut en gang i løpet av de neste 3-5 år

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...