Masaili <3 Skrevet 26. oktober 2008 #1 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg holder på nå... men tåler ulla 70-80 grader da som det står i bruksanvisningen på fargen? Det står at jeg skal la de ligge i vann som er 70-80 grader i 30-45 min. Litt skeptisk jeg da, men bedre å prøve å farge, enn å kaste det siden det er mange flekker som ikke går vekk på plaggene. Kjøper hvertfall ikke hvit ull mer!!!
Masaili <3 Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter #2 Skrevet 26. oktober 2008 Og forresten, det står man skal bruke 12 % eddik, jeg har bare 7%, hva er forskjellen?
prekæs Skrevet 26. oktober 2008 #3 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg har farget ull og stusset også på temperaturen. Det gikk likevel bra, men tror nok at hvis man rører for mye i kjelen under oppvarmingen kan det fort bli tovet. Så la det ligge mest mulig i ro. Det med eddiken vet jeg ikke, dessverre, men kanskje du skal øke dosen av eddik i forhold til oppskriften litt.
Masaili <3 Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 26. oktober 2008 Ja, da hiver jeg oppi en ekstra ts med eddik, kan vel ikke gjøre store skaden likevell:) Takk for svar, får bare håpe det blir bra! 10 min igjen nå! :/
Masaili <3 Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. oktober 2008 De ble bra! Så istedet for hvit flekkete ull, har ungene nå cerise farget og fin ull:) Flott!
Papegøyeblomst Skrevet 26. oktober 2008 #6 Skrevet 26. oktober 2008 Kan jeg spørre va slags farge du har brukt? Hva heter den/ hvor har du kjøpt den? Tenkte å farge noe kjedelig offwhite til noe mer litt spenstig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå