Novemberknøttprøverigjen Skrevet 26. oktober 2008 #1 Skrevet 26. oktober 2008 Heisann damer! Eg vil gjerne ha litt innspel på kva de gjer på dei siste vekene av svangerskapet. Eg er 36+5 i dag. Eg er studetn, men situasjonen rundt alt som skal gjerast før fødsel begynner å roe seg, og eg reknar med at eg kjem til å ha tre-fire rolege veker fram til termin. Problemet mitt er at eg blir så gretten og ultrahormonell av å ikkje vere littegrann til nytte og ikkje ha noko som er "vitkig" at eg får gjort. Eg er av det slaget som likar å vere i aktivitet og har hatt eit lett svangerskap med relativt høgt aktivitetsnivå. I det siste har eg blitt surare og surare ettersom pliktene blir ferre og ferre. Eg endar opp med å gå å gru meg til fødsel, i alle fall tenkjer eg meir på fødselen enn det som er nødvendig. Orkar ikkje heilt tanken på å holde på sånn i fleire veker. Då kjem ventetida til å bli uutholdeleg lang. I dag har eg hatt ein strålande dag. Har vore på jakt med mann og vener og fått skutt ei orrhøne. Rådyrbikkja mi har begynnt å jage rådyr og alt er velstand. Me har fyrt bål og kosa oss fælt altså. No sit eg med litt panikk og tenkjer på ein eviglang mandag utan anna enn litt oppgåveskriving i studiesamanheng (i tillegg til kjedelege ting som oppvasken og lett husarbeid). Dette blei visst litt lang, men oppfordringa mi, kjære medsøstre er: Kan de skrive litt kva de fyller dagane med? Alle gode tips mottas med takk:-)
2SønnerSmå Skrevet 26. oktober 2008 #2 Skrevet 26. oktober 2008 Oi,ja jeg skjønner at du kjeder deg fælt,men trøst deg med at jeg har vært sykemeldt 100% fra jobben min siden slutten av Juli pga Oppkast og Bekkenløsning. Jeg er egentlig en aktiv dame som trives når det skjer noe. Men nå når jeg ikke har overskuddet som før,så "lader jeg opp" til venninne besøk,lett shopping,turer i mark og på asfalt,rydding i hagen,også prøver jeg å få tatt sertifikatet til nye babyen kommer =) Har du alt av babytøy vasket og brettet? Er alt utstyr kommet i hus? Er soveplassene klare? Alt fra apoteket handlet inn til mor og barn? Masse å gjøre om en vil =)
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 26. oktober 2008 #3 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg sover (sover dårlig om natta og må tidlig opp med liten gutt og kjøre i barnehagen), ordner i huset (har akkurat flyttet) og prøver å ta det med ro siden jeg er sykmeldt pga fare for tidlig fødsel. Ellers har jeg begynt på julegavene siden det ikke blir så mye tid til det når babyen er her. Planlegger også å bake litt til jul etter hvert. Snart skal jeg også ordne i stand til baby, kjøpe seng, bilsete etc, sortere babyklær og vaske, evt kjøpe inn hvis vi mangler noe. Leser masse bøker og ser på noen serier på DVD. Liker du å gjøre noe med hendene? Kanskje du kan begynne å lage julekort sånn at det er klart? Begynne på en babybok? Evt. lage noen julegaver. Lage opp litt mat som kan fryses hvis du liker å lage mat? Gå en tur, ta et bad pluss hårkur og ansiktsmaske? Alt sammen rolige aktiviteter, da.
Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #4 Skrevet 26. oktober 2008 Skjønner hvordan du har det! Jeg har gått hjemme heeeeele svangerskapet, så jeg har god trening i å kjede meg og i å finne ting å gjøre. Mine tips: - vask! Jeg har vasker rundt overalt nå for tiden. Tak, vegger, inni skapene osv osv. Siden terminen ikke er langt unna, tar vaskingen lang tid noe som egentlig er greit når man har lite å fylle dagene med. - jeg har ryddet i skap og skuffer. Kastet masse vi ikke har bruk for, å fått system i rotet vårt. - gå tur, hvis formen tillater det. Jeg har vond bekkenløsning, så er ikke lange turen jeg får til, så går heller 2 korte for dag. - hvis du ikke har gjort det regelmessig hele svangerskapet, skriv dagbok. Skriv ned hvordan graviditeten har vært, når kjente du liv første gang, når kjente pappan'n bevegelser osv. Hvis du har magebilder, fremkall dem å sett i album. Jeg skal komme meg igang med en svangerskaps-scrapbook med dagboknotater, bilder og dikt. - bak kaker, boller, brød. Middagsmat som kan fryses. Har fått tips om at det er greit å ha på lur til barseltiden
Novemberknøttprøverigjen Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. oktober 2008 Hei igjen! Takk for mange gode forslag!!! Her skal eg jammen lage liste og gå systematisk til verks! Har gjort det meste av det som MÅ gjerast, men her er det jammen mykje hyggeleg å gjere som kan kome godt med:-)
Nagilimia Skrevet 26. oktober 2008 #6 Skrevet 26. oktober 2008 Hver fredag har vi felles lunsj på jobben som jeg tenkte å stikke innom Så tenkte jeg også å handle julegaver, bake litt og ikke minst sove
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå