Gå til innhold

Kjempefortvila over jobben!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kontaktlærer i en 10. klasse og har termin 1. mai. Har vært sykemeldt i 6 uker allerede pga hyperemesis, og regner ikke med å jobbe fullt frem til permisjon pga tidligere medisinsk historie.

Det som gjør meg så fortvila, er at jobben min har bestemt seg for at de skal dele klassen min i 3 og fordele elevene på de andre tre 10. klassene i stedet for å få tak i vikar som kan følge klassen ut skoleåret. Elevene mine er knust, de ville jo gjerne har avsluttet skoletiden sammen.

Jeg skjønner jo at det er vanskelig å få tak i en god vikar som kan jobbe 50% frem til påske, og så 100% det påfølgende året, men jeg synes det er hjerteskjærende at de deler opp englene mine på denne måten!

Stakkars "barna" mine!

Dessuten er jeg usikker på hva jobben min egentlig er når jeg kommer på jobb etter sykemeldingen i slutten av november... Har jo mesteparten av timene mine i en klasse som nå er historie.

Måtte bare få det ut. Har verdens svarteste samvittighet for elevene, foreldrene og ikke minst kollegene mine...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slikt synes jeg er hårreisende. Forstår veldig godt frustrasjonen din. Jeg er sikker på at foreldrene deler den med deg, i tillegg til elevene. Hva med å samle foreldrene til et informasjonsmøte for så å diskutere dette. Kanskje foreldrene kan gjøre noe med saken - skriftlig klage til kommunen.

Dersom det er helt håpløst å få tak i vikar - er det selvsagt en mulighet å dele klassen, men andre løsninger bør prøves først.

Jeg ville vært tydelig ift rektor om din mening om denne løsningen.

Skrevet

Sitt deg ned og kom opp med gode argumenter på det sosiale og det pedagogiske planet...

Det burde ikke være umulig å holde klassen samlet fram til våren.

Det er viktig med god undervisning, og med litt hjelp fra lærervikarer så burde det være mulig å komme frem til en ordning.

lykke til, håper det ordner seg for klassen din.