Gå til innhold

Hva skal dere bake til jul?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gleder meg så utrolig til jul for tiden, og tenkte å begynne å planlegge litt. Da lurte jeg på hva dere pleier å bake til jul?

 

Vi pleier å lage valnøttkjeks (kjeks med valnøtt og sjokoladebiter), pepperkaker, delfiakake og smulteringer.

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir vel pepperkaker ,serinakaker,peppernøtter og kanskje en sort til .Ikke noe mesterbaker nei;)

Skrevet

Skal nok ikke bake så mye.... men siden vi skal til svigermor må jeg nok lage litt havremakroner, siden hun elsker de (hadde ikke smakt det før jeg laget de for 3 år siden da vi siste feira hos dem)

Skrevet

Pepperkaker og krydderkake tenker jeg.

 

 

Skrevet

Grove rundstykker

Julebrød

Krydderkake

Pepperkaker + hus

Sjakkruter

Serinakaker

Kromkaker

 

 

Så lager mamma og mormor sine ting, så deler vi når alle er ferdige:)

Skrevet

Skal bake pepperkakehus ihvertfall.

Skrevet

Kakemenn

krumkaker

risboller (dei som er dekket med sjokolade... mener det heter risboller)

 

Og noen havrekjeks eg fant oppskriften på for noen år siden, egentlig ikke julekake, men passer godt i julen.

 

Til dere som syns det blir mye i vi ordner til jul listene, så vil eg bare påpeke igjen at en bare trenger å gjøre det som passer til deg. ;)

Skrevet

Ååååå, så sulten jeg blir!! Skulle ønske vi var en mnd frem i tid:-)

Skrevet

Selvsagt....skal ha i hvertfall en bakedag i førjulstida så får vi se hvor mange sorter det blir i år, skal ha eksamen og har endel inleverings prosjekter så 7sorter tviler jeg på at det blir i år...men 3-4 skal vi nok få til, så skal vel bestemødrene også bake endel ( de pleier å invitere ungene på julebakst) regner jeg med å da pleier det å vanke noen kaker på oss også :-)

 

det jeg MÅ lage for at jeg skal få rette julefølelsen er pepperkaker,berlinerkranser og tjukklefser i hvertfall...

Skrevet

I år blir det pepperkaker, og karameller, og så skal vi lage mummipepperkakehus:)

Skrevet

skal bake pepperkaker og serinakaker med ungene.

så får vi lefse og kransekake av svigermor

og smulteringer av mamma...

 

så får vi se om jeg gidder å bake et par slag til kanskje...

Skrevet

Kakemenn, pepperkaker (+ pepperkakehus), halvrekjeks og bordstabler, vet ikke det riktige navnet på de:P

 

Pluss at på bursdagen til lille skal vi selvfølgelig lage lussekatter, også skal vi lage godteri og sild! ;)

Skrevet

pepperkaker og hus, håper å få til kromkaker og sjokoladeboller :) er ingen stor baker, men litt skal vi få til når det er første jul hjemme :)

Skrevet

Jeg er ikke glad i julekaker, men baker pepperkaker, kokosmakroner og julemenn med gutta. I år skal vi til mamma, og hun lager sikkert 10 sorter. Hjemmelaga flatbrød skal jeg bake og det er min favoritt. Skal lage lefser i år også sammen med bestemor, og det gler jeg meg til. Småkaker baker jeg bare fordi barna liker det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...