Laybik Skrevet 26. oktober 2008 #1 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg gleder meg så utrolig til jul for tiden, og tenkte å begynne å planlegge litt. Da lurte jeg på hva dere pleier å bake til jul? Vi pleier å lage valnøttkjeks (kjeks med valnøtt og sjokoladebiter), pepperkaker, delfiakake og smulteringer.
Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #2 Skrevet 26. oktober 2008 Blir vel pepperkaker ,serinakaker,peppernøtter og kanskje en sort til .Ikke noe mesterbaker nei;)
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 26. oktober 2008 #3 Skrevet 26. oktober 2008 Skal nok ikke bake så mye.... men siden vi skal til svigermor må jeg nok lage litt havremakroner, siden hun elsker de (hadde ikke smakt det før jeg laget de for 3 år siden da vi siste feira hos dem)
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 26. oktober 2008 #4 Skrevet 26. oktober 2008 Pepperkaker og krydderkake tenker jeg.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 26. oktober 2008 #5 Skrevet 26. oktober 2008 Grove rundstykker Julebrød Krydderkake Pepperkaker + hus Sjakkruter Serinakaker Kromkaker Så lager mamma og mormor sine ting, så deler vi når alle er ferdige:)
tante grusom master of law Skrevet 26. oktober 2008 #6 Skrevet 26. oktober 2008 Skal bake pepperkakehus ihvertfall.
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 26. oktober 2008 #7 Skrevet 26. oktober 2008 Kakemenn krumkaker risboller (dei som er dekket med sjokolade... mener det heter risboller) Og noen havrekjeks eg fant oppskriften på for noen år siden, egentlig ikke julekake, men passer godt i julen. Til dere som syns det blir mye i vi ordner til jul listene, så vil eg bare påpeke igjen at en bare trenger å gjøre det som passer til deg.
Laybik Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 26. oktober 2008 Ååååå, så sulten jeg blir!! Skulle ønske vi var en mnd frem i tid:-)
Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #10 Skrevet 26. oktober 2008 Selvsagt....skal ha i hvertfall en bakedag i førjulstida så får vi se hvor mange sorter det blir i år, skal ha eksamen og har endel inleverings prosjekter så 7sorter tviler jeg på at det blir i år...men 3-4 skal vi nok få til, så skal vel bestemødrene også bake endel ( de pleier å invitere ungene på julebakst) regner jeg med å da pleier det å vanke noen kaker på oss også :-) det jeg MÅ lage for at jeg skal få rette julefølelsen er pepperkaker,berlinerkranser og tjukklefser i hvertfall...
Sol Skippertaksdronning Skrevet 26. oktober 2008 #11 Skrevet 26. oktober 2008 I år blir det pepperkaker, og karameller, og så skal vi lage mummipepperkakehus:)
3b@rnsmor-30* Skrevet 26. oktober 2008 #12 Skrevet 26. oktober 2008 skal bake pepperkaker og serinakaker med ungene. så får vi lefse og kransekake av svigermor og smulteringer av mamma... så får vi se om jeg gidder å bake et par slag til kanskje...
Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #13 Skrevet 26. oktober 2008 Kakemenn, pepperkaker (+ pepperkakehus), halvrekjeks og bordstabler, vet ikke det riktige navnet på de:P Pluss at på bursdagen til lille skal vi selvfølgelig lage lussekatter, også skal vi lage godteri og sild!
Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #14 Skrevet 26. oktober 2008 pepperkaker og hus, håper å få til kromkaker og sjokoladeboller er ingen stor baker, men litt skal vi få til når det er første jul hjemme
erteposen + 4 Skrevet 26. oktober 2008 #15 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg er ikke glad i julekaker, men baker pepperkaker, kokosmakroner og julemenn med gutta. I år skal vi til mamma, og hun lager sikkert 10 sorter. Hjemmelaga flatbrød skal jeg bake og det er min favoritt. Skal lage lefser i år også sammen med bestemor, og det gler jeg meg til. Småkaker baker jeg bare fordi barna liker det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå