Gå til innhold

Flinke fastleger i Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er misfornøyd med fastlegen min, og ønsker å bytte (han har bl.a. glemt å søke fødeplass/ordinær ultralyd for meg, ikke informert om at jeg kan gå til jordmor, stilt feil diagnoser, bagatellisert plager i svangerskapet etc., og oppfører seg generelt ganske nedlatende og arrogant).

Lurer på om jeg bare skal holde ut dette svangerskapet (er 25. uker på vei) eller bytte med det samme. Har i hvertfall endelig bestilt time hos jordmor til neste kontroll.

Hvis noen har navn på flinke fastleger i Oslo, send meg gjerne en melding!

Går det forresten an å gå til jordmor de resterende kontrollene, eller må man innom legen annenhver gang?

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Du er ikke den eneste i Oslo med en dårlig fastlege. Det er dessverre mange av dem.

Du kan velge å gå resten av kontrollene hos jordmor. Det velger du selv. Eneste er at jordmor ikke kan skrive ut sykemeldinger, og så er jeg usikker på om de kan skrive henvisninger til fysioterapi om du skulle trenge det.

Men finn ut hvilken helsestasjon i nærheten av deg som har jordmor tilknyttet, og bestill time.

Vet ikke hvor i Oslo du holder til. Jeg hadde fastlege på Colosseum Klinikken på Majorstua tidligere. Var veldig fornøyd med han. Det var bare to mannlige leger tilknyttet fastlegeordningen der da, og begge hadde veldig godt rykte på seg....

Skrevet

Tusen takk for svar!

Jordmortime er bestilt; håper det føles bedre/mer nyttig enn å gå til legen! Satser på å slippe sykemld./fysiot. videre også :-)

Samboer går til en på Coloss.klinikken, har faktisk vurdert å bytte til ham (selv om jeg også har vurdert å prøve en kvinnelig lege nå).

Lykke til videre i graviditeten!

Skrevet