Gå til innhold

Flinke fastleger i Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er misfornøyd med fastlegen min, og ønsker å bytte (han har bl.a. glemt å søke fødeplass/ordinær ultralyd for meg, ikke informert om at jeg kan gå til jordmor, stilt feil diagnoser, bagatellisert plager i svangerskapet etc., og oppfører seg generelt ganske nedlatende og arrogant).

Lurer på om jeg bare skal holde ut dette svangerskapet (er 25. uker på vei) eller bytte med det samme. Har i hvertfall endelig bestilt time hos jordmor til neste kontroll.

Hvis noen har navn på flinke fastleger i Oslo, send meg gjerne en melding!

Går det forresten an å gå til jordmor de resterende kontrollene, eller må man innom legen annenhver gang?

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Du er ikke den eneste i Oslo med en dårlig fastlege. Det er dessverre mange av dem.

Du kan velge å gå resten av kontrollene hos jordmor. Det velger du selv. Eneste er at jordmor ikke kan skrive ut sykemeldinger, og så er jeg usikker på om de kan skrive henvisninger til fysioterapi om du skulle trenge det.

Men finn ut hvilken helsestasjon i nærheten av deg som har jordmor tilknyttet, og bestill time.

Vet ikke hvor i Oslo du holder til. Jeg hadde fastlege på Colosseum Klinikken på Majorstua tidligere. Var veldig fornøyd med han. Det var bare to mannlige leger tilknyttet fastlegeordningen der da, og begge hadde veldig godt rykte på seg....

Skrevet

Tusen takk for svar!

Jordmortime er bestilt; håper det føles bedre/mer nyttig enn å gå til legen! Satser på å slippe sykemld./fysiot. videre også :-)

Samboer går til en på Coloss.klinikken, har faktisk vurdert å bytte til ham (selv om jeg også har vurdert å prøve en kvinnelig lege nå).

Lykke til videre i graviditeten!

Skrevet

Jeg bodde i Oslo under mitt første svangerskap (for 8 år siden) og hadde en kjempeflink lege (kvinnlig) som var tilknyttet helsestasjonen. Når fastelegeordningen startet (like etter sønnen min var født), så valgte jeg henne som fastlege - hun er flink, lytter til problemene dine og tar seg tid til pasienten sin. Hun holder til ved Rodeløkka legesenter og heter dr. Marthe Kongshaug.

Jeg er nå gravid med nr 3 og går kun til jordmor.

Håper det ordner seg med ev. bytting av fastlege, det er viktig at du føler at du og den lille i magen blir tatt godt vare på!

Lykke til videre:)

Skrevet

Tusen takk for kjempebra tips! Sjekket nå; hun har faktisk noen ledige plasser på listen sin :-)

Lykke til videre du også!:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...