Gå til innhold

morsmelkstillegg


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg ammer, men gir også morsmelkstillegg. Barnet mitt legger litt lite på seg. Når jeg gir morsmelkstillegg drikker han opptil 100 ml. Noen som har erfaring om dette er lite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar :)

Jeg har foreløpig bare brukt de pakkene som er ferdig utblandet og der står det ikke noe. Skal sjekke hva som står på de andre pakkene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke pakken her, så får ikke sett hva som anbefales. det er jo veldig stort sprik på pakken, så det er jo bare en veiledning. lillegutt har alltid spist litt mer enn veiledningen. begynner kanskje nå å ligge innenfor ved 3 mnd.... han spiser iallefall 165 ml til hvert måltid, og gjort det veldig lenge..

men disse regulerer jo dette mest selv da. virker han fornøyd får han mest sannsynlig det han trenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ikke så lett å vite hvor mye han får i seg når du ammer ved siden av.

Barnet skal ha i seg ca 12-15% av vekten pr døgn. Veier barnet feks 5 kilo skal han ha ca 600-650 ml pr døgn fordelt på antall måltider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ammet også og gav mme. Min sønn drakk også 100 ml tillegg etter amming. dvs, 2/3 av det han drikker totalt når han bare får pupp. Det betyr jo at du har lite melk. Jeg hadde iallefall lite melk. Min gutt drikker 150-170 ml mme nå til hvert måltid,og 200 på natten/ morgenen. Min melk forsvant etterhvert, ble en utopi å sitte å ame han tilslutt, da det ikke kom noe ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...