minou Skrevet 26. oktober 2008 #1 Skrevet 26. oktober 2008 Argh! Treåringen har fått brennkopper rundt hele munnen. Og siden sårene skal dekkes til for å ikke smitte resten av familien, ser hun ut som en mumie. Heldigvis vet hun ikke hva en mumie er så hun tror hun ser ut som mumitrollet (!). Men hvis det er noen som har tips om hvordan man plastrer/dekker til disse sårene slik at hun kan gå i barnehagen tar jeg imot med takk. Vi har forsøkt å teipe på kompresser, men de blir jo våte av spytt med en gang. og det er jo ikke godt å teipe noe fast i leppene heller....
Attpåklatten :-)™ Skrevet 26. oktober 2008 #2 Skrevet 26. oktober 2008 Har dessverre ingen gode råd til deg, og er bare glad for at vi har sluppet unna så langt. Lille rosa hadde noe utslett i sommer som kunne minne om brennkopper, men var nok ikke det. Satt rundt bleieområdet og var rett og slett varmeutslett. Vi renset godt og smørte med bakteriedrepende salve og dagen etter var det borte. Det samme skal visstnok funke på brennkopper da vi fikk tipset av en sykepleier:-) Men får dere lov å sende henne i barnehagen når det er utbrudd? Det er jo svært smittsomt og nesten umulig å unngå nærkontakt med de andre barna når de er en skokk samlet. Men å skaffe en salve som Brulidine el lign anbefales! De er super effektive. God bedring til prinsessa:-)
minou Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. oktober 2008 Vi vasker med klorhexidin og smører med bacimycin og dekker med kompresser, og så lenge alle sårene er dekket skal de visstnok få lov til å gå i barnehagen. Men siden det er litt vanskelig å dekke til alt har vi tenkt å holde henne hjemme en dag til, i håp om at det skal bli litt bedre. men i følge en venninne kan det stå på i 14 dager, så vi må bare klare å dekke til på et vis...kan jo ikke ha mannen gående hjemme så lenge. (Jeg kan ikke ha henne hjemme alene med meg, for da smitter hun lillegutt på 2,5 mnd.) Dessuten er hun jo frisk på alle andre vis, super pigg og full av energi. 3 dager er allerede i lengste laget uten kamerater og utagerende leking. men dette er noe skikkelig dritt. det verste er at det kan komme igjen og igjen, det er ikke slik som med vannkopper, at man har det bare en gang. og voksne kan få det også. Datteren til en venninne fikk det i munnen, og når hun ammet fikk venninnen det på puppen. AUAUAUAU! Jeg vil IKKE ha det og holder storesøster på laaaang avstand. n(stakkars liten jente. som om hun ikke fikk lite nok mammatid fra før.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 26. oktober 2008 #4 Skrevet 26. oktober 2008 Uff ja, det er ikke greit med sånt noe! Nå har jeg ikke så peiling, men bacimycin er kanskje noe ala Brulidine? For det skal funke rimelig raskt med bakteriedrepende salver. Håper dere andre ikke blir smittet og at det forsvinner like raskt som det kom!!! Lykke til!
Ronja65 Skrevet 26. oktober 2008 #5 Skrevet 26. oktober 2008 Uff det er ikke gøy.. Jeg glemmer aldrig en ferie på Gotland der hele gjengen fikk brennkopper og lus SAMTIDIG.... uten alt for gode vaskemuligheter... Det hele startet med at mitt tantebarn hoppet i høy og mammaen hennes sa... at hun fått noen ekle dyr i fra høyet i håret... det var lus.. som hun hadde hatt lenge.. Tenkte da på at vi vært på go cart alle sammen dagen før og brukt den samme hjelmen... og hvor mange som ble smittet av lus.... Hu jeda meg...Det var to personer som ikke fikk lus.. det var min eksmann og min sønn som begge hadde kort hår...:-))). Brennkopper tror jeg alle ungene fikk...Ja det var lit av en sommer...:-))
Attpåklatten :-)™ Skrevet 26. oktober 2008 #6 Skrevet 26. oktober 2008 Sommerferien fra helvete vil jeg kalle den der!!! Jeg har panikk for krypende ting. Jeg hadde rømt huset om det hadde kommet hit.......seriøst. Da fikk heller sambo prøve seg som alenefar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå