Monajenten Skrevet 26. oktober 2008 #1 Skrevet 26. oktober 2008 Dere som mener at det å være "typisk ung" er noe negativt, hatet dere dere selv frem til dere ble gamle eller? Skjønner liksom ikke helt den derre typisk ung, må jeg innrømme. Alle unge gjør ikke idiotiske ting hele tiden.
MintCondition Skrevet 26. oktober 2008 #2 Skrevet 26. oktober 2008 Nei, men det er veldig ofte "typisk ung" å ikke klare å se nyanser. Jeg var veldig "typisk ung" da jeg var 16-20 f.eks, da var verden utrolig enkel og svarthvitt..jeg hatet ikke meg selv av den grunn
Stjerne37 Skrevet 26. oktober 2008 #3 Skrevet 26. oktober 2008 Er ikke sikkert det er det dem mener.Kan være at en ser ting litt anledes når en har fått noen år på baken. Ting jeg selv sa og gjorde som jeg ikke ville gjort nå en del år senere.
Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #4 Skrevet 26. oktober 2008 Det er typisk ung å være hårsår og å være litt dramaqueen ... ikke at det er noe galt i deg, det er bare typisk ungt (og noen slutter aldri å være unge). Ellers er vel unge like mangfoldige som alle andre grupper av befolkningen :-)
Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #5 Skrevet 26. oktober 2008 oups, det skulle ikke stå deg, men det :-)
Tøysetipp Skrevet 26. oktober 2008 #6 Skrevet 26. oktober 2008 Det er typisk ungt et slikt utsagn som dette også. For øvrig enig i det Mint Condition sa så fint..
Monajenten Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 26. oktober 2008 Det er med andre ord skikkelig teit å være ung altså, og noe man bør være flau over?
Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #8 Skrevet 26. oktober 2008 Nei, hvorfor skulle man være flau over det? Det er da flott å være ung. Er det ikke det alle i vårt samfunn helst ville vært da? Jeg bare svarte på hva jeg anser som litt typisk ungt, og da tenker jeg på sånn oppførsel som gjerne forsvinner litt med åra ... Egentlig burde jeg kanskje ikke svart i det hele tatt siden jeg ikke synes det er noe galt i være ung, men jeg kjeder meg her jeg sitter.
Tøysetipp Skrevet 26. oktober 2008 #9 Skrevet 26. oktober 2008 Bevares da.. Man lærer jo til livet.. sant? .. Jeg synes for eksempel at jeg var stod godt rustet til å få barn da jeg var 22 (..noe jeg fikk). Alt ordner seg liksom.. (...ja, ung og naiv) Etter noen år ser jeg fordelen med være godt etablert og utdannet før man får barn. Jeg synes også det er godt å bli eldre.. og tryggere på meg selv og de valgene jeg gjør til livet. Livet leker ikke lenger.. Lizzm.
Monajenten Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter #10 Skrevet 26. oktober 2008 Nei det er det jeg mener også. Det virker som om en del eldre mener at alle unge bare er sååååå teit og "typisk ung", skjønner? Vet ikke hvorfor det skal være sånn, om det er misunnelse eller hva. Vi har jo alle hatt vår ungdom, og alle skal bli eldre, så jeg skjønner ikke poenget med å rakke ned på hverken den ene eller den andre aldersgruppen.
Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #11 Skrevet 26. oktober 2008 Når jeg hører "typisk ung" så tenker jeg selvsentrert og slitsom, kanskje litt uansvarlig. Jeg hadde de årene der på ungdomsskolen hehe og nei, jeg hatet ikke meg selv da men jeg er glad for at jeg har fått et litt annet syn på ting siden da. Jeg vet om noen som er eldre enn det jeg er nå som fortsatt ikke er ferdig med å være "typisk ung" og jeg synes det er litt trist at fok skal trenge så mange år på å forstå at det finnes viktigere ting i verden enn dem selv hehe
Monajenten Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter #12 Skrevet 26. oktober 2008 Så hvis man er typisk ung, er man selvsentrert? Det syns jeg er en veldig trist holdning. Det høres ut som om ingen ungdom tenker på noen andre enn seg selv, og det stemmer jo ikke.
2søtesmåh Skrevet 26. oktober 2008 #13 Skrevet 26. oktober 2008 Nei, men noen gang så kan man tenke på at når "gamliser" sier noe/kommer med råd så KAN det hende at det de sier ikke er så dumt.... Vi gamliser vet nemmelig av erfaring at mange av de gode råd vi fikk på veien som hørtes SÅÅÅ teit ut da vi var 16-25, faktisk hadde vært utrolig smart å høre på.... Men som ung så mangler man evnen til å forutse ting på samme måte som når man blir eldre...Så når JEG sier "typisk ung" så er det når unge jenter prøver å avvise gode råd og diskutere med eldre personer som faktisk vet hva de snakker om..For de føler at de er så voksne og erfaren og vet best selv,- ALLTID...Var jo selv sånn i den alderen,- og vet at mye av det jeg sa og gjorde da jeg var ung hadde vært beste usagt og ugjort, og må ha virket utrolig rart på omverdenen,både på de som var like unge som meg da og de eldre..... Tipper mange av de på unge mødre f.eks kommer (forhåpentligvis)til å ville "dø på seg" om de ser programmet i reprise om 10 år.......og det er IKKE på grunn av klesmote og hårstil for å si det sånn.. For å konkludere;- "typisk ung" fra min munn er uttrykk jeg bruker rett og slett fordi det var noe jeg kunne finne på og si og gjøre som ung men som aldri kunne falt meg inn nå....Derfor er det ikke akkurat negativt ment fra MIN side iallefall....
Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #14 Skrevet 26. oktober 2008 typisk norsk å være god? ikke alltid det stemmer så bra heller hehe Jeg tror at de aller fleste går gjennom en egoistisk periode i ungdomsårene, noen bare blir der litt lenger enn andre. Jeg innrømmer glatt at jeg var ganske så selvsentrert en periode selvom jeg ikke likte å innrømme det der og da så var jeg jo det. Vi kunne ikke dra på to ukers seilferie den sommeren jeg ble 15 for eks fordi jeg ikke gadd det, JEG ville være sammen med vennene mine og mamma og pappa måtte jo forstå at det var kjedelig for MEG å være på to ukers ferie i den dølle båten. Da var jeg typisk ung, klarte ikke å se hvor heldig jeg var som faktisk hadde mulighet til å få feriere i to uker på en flott båt, og hvor mye det betydde for foreldrene mine å få ta meg med på en sånn ferie. Eller hvor masse penger pappa faktisk hadde betalt for den båten.. jeg tror ikke det er mange som kan si at de ikke har vært gjennom en sånn fase hvis de tenker seg godt om og er helt ærlige med seg selv. Jeg sier ikke at alle unge er egoistiske og selvsentrerte, jeg er jo ung selv men jeg tror det er typisk å gå gjennom en sånn periode når man er ung.
2søtesmåh Skrevet 26. oktober 2008 #15 Skrevet 26. oktober 2008 Monajenten spør om man skal være flau over å være ung... Svaret på det; NEI,- men meget sannsynlig så vil du være flau over mye du sa og gjorde som ung når du blir eldre.... Og jeg tror nok at du, Monajenta, om 10 år vil gremmes over hvor voksen du synes du er nå ) Mark my words, så kan vi ta opp dette om ti år og se om jeg har rett ;o) (Som for eksmpel å spørre totalt ukjente damer om det er normalt å være misfornøyd med timeglassfigur (ikke akkurat det som var spørsmålstillingen, men det kunne like gjerne vært det ) )
Monajenten Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter #16 Skrevet 26. oktober 2008 Det var absolutt ikke det som var problemstillingen, jeg spurte om mange var fornøyd men det var det svært få som var. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal føle meg dum over å ha spurt om det i grunnen. Jeg skrev selv at jeg har et forvrengt syn på kroppen min, og det hadde jeg for ti år siden også forsåvidt.
Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #17 Skrevet 26. oktober 2008 Vet ikke helt hva som er sammenhengen, men det er jo noe med at man er i den alderen man er... Jeg hatet ikke meg selv som ung (f eks 18 - 23), men jeg smiler jo litt overbærende til endel av det jeg husker at jeg tenkte og sa da. Man lærer jo med aldreren, og man trenger ikke være flau uansett. Å være veldig selvopptatt er vel uansett noe som er ganske typisk for de som er yngre. Jeg var mye mer selvopptatt for 10 år siden enn nå.
Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #18 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg er sannsynligvis typisk ung på enkelte områder, men på andre er jeg laaaangt fremme. Vil jeg påstå :-p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå