Gå til innhold

Dere som skal ta keisersnitt...Og andre....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

I går fikk jeg en innkallelse i posten fra sykehuset. Sto bare at jeg hadde fått time hos dr. avdelingens lege ved føde- og barselpoliklinikk 05,12,08 kl.12,30, Ingen ting mer.

Jeg har spurt legen min om jeg må ta keisersnitt pga at jeg har opperert i ryggen. Fikk beskjed på sykehuset når jeg oppererte at jeg mest sansynlig ikke ville klare å føde normalt (jeg spurte).

Fastlegen min synter det hørtes rart ut, men skulle sjekke det opp. Etter det har jeg ikke hørt noe mer fra fastlegen ang dette

Jeg må ringe sykehuset i morgen for å høre hva det gjelder, men jeg er nysgjerrig da :) Så da tenkte jeg å høre med dere... :)

Videoannonse
Annonse
Gjest leelu25 nr.2 er ei jente!? :)
Skrevet

Det er helt vanlig at det er fødeavdelingen som kaller inn til time. Fastlegen har på ingen måte noe "Mer med det" Nå har han sendt henvisningen og deretter blir det sykehuset som vurderer dette.

Her blir du vurdert av mer kompetente fagfolk som kan mer om dette enn fastlegen din.

Jeg skal selv på føde og barselpoliklinikken imorgen tidlig for vår keisersnittvurdering.

Skal ha planlagt snitt pga. langvarig fødsel som varte tre døgn sist og endte i hastesnitt og livløs gutt som havnet på intensiv i 8 døgn.

Skrevet

Jeg var også inne for å snakke med fødselslege på sykehuset og fikk en dato i posten for når keisersnittet skulle være. Så skal jeg innom dagen før en tur for innskrivelse og får klyx og noe sprøyte greier. Stod veeldig detaljert i mine papirer hvordan keisersnittet skulle foregå:)

Skrevet

Nå blei jeg MYE klokere. Har du fått beskjed om at du får keisersnitt?

Jeg syntes bare det er så slitsomt å gå å vente. Ikke vite om man skal ta keisersnitt eller føde normalt. Off... Så når legen min syntes det var rart har jeg forberedt meg på en normal fødsel. Å vente helt til 5 des er lenge. Men syntes det var rart at det ikke sto noe mer i brevet. Bare en time.. Får ringe i morgen å høre med de.

Takk for hjelpa. :)

Gjest leelu25 nr.2 er ei jente!? :)
Skrevet

Ja jeg har fått beskjed om at jeg 97% sikkert får det innvilget, men jeg merker at skuldrene ikke er senket før det er avklart, og det blir det mest sansynlig imorgen!

Jeg har ventet på denne timen siden 6.september, så er veldig klar.

Mannen min skal også være med for å fortelle hvor jævli det var sist ettersom det er mye jeg har glemt (rusa av smertestillende og alt)

Ring å hør om du kan fremskynde timen hvis det bekymrer deg, jeg vet jo at det mest sansynlig blir innvilget grunnet sist fødsel, og som alle jeg har vært i kontakt med sier at de må være dopa der oppe om de nekter meg snitt.

men det er greit å få sånne ting avklart slik at også vi kan begynne å glede oss til enten det ene eller det andre :)

Lykke til!

Skrevet

Så du har faktisk fått time i posten uten å egentlig ha bedt eller spurt om keisersnitt selv??

Jeg ble anbefalt keisersnitt etter siste fødsel siden den var komplisert. Men legen sendte inn brev til sykehuset og bad om at jeg fikk snakke med noen der ang. keisersnitt.

Han legen på sykehuset sa at det var mitt eget valg hva jeg helst ville, når jeg spurte hva han ville anbefalt.

Skrevet

Jeg ble opperert på Ullevål, siden de ikke utfører slike opprasjoner i på TSS. Vi hadde prøvd å bli gravide en stund derfor spurte jeg legen på Ullevål om jeg kunne bli gravid nå (dette var i januar). Fikk da til svar at jeg kunne bli gravid om noen mnd, men han ville ikke anbefale en normal fødsel. Så da har jeg hele tiden gått å trodd jeg skulle ha keisersnitt. Da jeg tok det opp med fastelegen min syntes han det var rart at jeg ikke kunne føde normalt og at det var det han anbefalte. Men han skulle ta kontakt med Ullevål. Etter det har jeg forberedt meg på en normal fødsel.

Skjønte ingenting da jeg fikk brev i posten i går at jeg hadde fått time på sykehuset. Sto jo ingen ting. Fikk ikke greie på navnet til legen engang. Bare Avdelingens lege ved føde- og barselpoliklinikk.

Skrevet

OK. Da skjønner jeg litt mer av situasjonen din tror jeg. Når har du termin?? Du har vel kanskje bare fått en time for å snakke med noen der inne i steden da. For det er jo noe du og sykehuset skal finne ut av sammen.

Skrevet

Ja kan hende det. Gjør med ingen ting å føde normalt, men jeg trenger bare å få noe å forholde meg til. Ikke lyst til noen av delene, men ut må han jo :)

Har termin 23 februar. Lenge til enda.

Skrevet

Skjønner det. Men virker som det er en innkalelse til samtale for å kartlegge om du burde ha keisersnitt eller ikke. Skjønner det blir lenge å vente. Jeg var selv til den samtalen i uke 24. og fikk brev i posten kun 1 uke senere om når jeg skulle ha keisersnitt. Det ble 17 dager før termin.

Ut må de uansett ja. hehe. Når han fødselslegen spurte meg hva jeg selv ville. Føde vanlig eller ta keisersnitt så sa jeg også, helst ingen av delene, men ungen må jo ut. *ler*

Du får ringe og spørre om du kan få en time litt tidligere vet du. Om du føler det blir lenge å vente:)

Skrevet

He he... Ja jeg får ringe i morra. Når har du termin? 17 dager før termin er jo greit da. Og greit å slippe å vente på at fødsel skal starte...

Får tenke positivt uansett hva om det blir keisersnitt eller ikke :)

Skrevet

Hei!

Lurte bare på hvilken ryggoperasjon det er du har hatt...? Jeg er selv operert for prolaps to ganger og er usikker på hvordan dette kan påvirke fødselen. Får antakelig ikke epidural, men må snakke med jordmora neste gang om det er noe annet som også må taes hensyn til.

Har termin 4.mars selv, men er greit å få avklart ting så fort som mulig synes jeg. Så slipper man å gå å lure så lenge...

Tror jeg ville ringt sykehuset hvis jeg var deg å prøvd å få time til konsultasjon litt tidligere slik at du slipper å gå å være usikker helt til i desember...

Skrevet

Jeg hadde egentlig termin 31 Januar. Men i og med at keisersnittet ble 17 dager før blir det den 14 Januar:) Jeg er 26 uker på vei nå.

Det er fordeler og ulemper med begge deler. Det viktigste er at de finner det som passer best for deg og som er sikrest for deg og ungen:)

Det positive er jo at man vet når det skal skje med keisersnitt og at man slipper gå over tiden og slipper det stresset med å komme seg til sykehuset. hehe

Føles litt rart ut og vite når jenta mi skal ha bursdag. *S*

Skrevet

Ja spennede å vite når babyen kommer. Må være ille å gå over termin og bare vente.

Jeg datt av hesten og ødela 2 virvler i ryggen. De var så ødelagte at jeg måtte opperere. Satt inn skruer og stag i ryggen som ble opperert ut januar i år. Spurte jordmor, men hu avviste meg blankt. Hu sa at det var ikke slitsomt i ryggen å føde, var bekkenet man føda med, men tror hu er veldig opptatt av at alt skal være naturlig, og ikke glad i keisersnitt. Naturlig nok. Men hvis jeg kan risikere å få "skader" i ryggen igjen tar jeg ikke sjangsen. da oppererer jeg igjen, selv om jeg ikke har veldig lyst til det heller....

Må ringe i morra, for å høre hva det gjelder og framskynde timen. Kan ikke fordra å gå sånn å lure.

Skrevet

God morgen:)

Uffda det hørtes ikke noe godt ut. Får håpe du får noen svar på sykehuset om hva dem mener er best.

Du får oppdatere meg etter du har ringt sykehuset i dag da:))

Skrevet

Da har jeg ringt sykehuset.Kom til føden og prata med en sur dame. Æsj... Håper ikke jeg møter på hu når jeg skal føde...

Det var en samtaletime hvor vi skulle diskutere keisersnitt eller ikke. Da jeg spurte om jeg kunne få en time tidliger fikk jeg bare til svar at de hadde mye å gjøre. At det ikke var vanlig å få beskjed om keisersnitt før noen uker før termin. Så da har jeg fortsatt time 5 des.

Men samtidig så går jo ukene fort da. Er jo 23 uker på vei nå og de ukene har flydd avgårde. :)

Gleder meg til å se lille gutten min :)

Skrevet

Heisann:)

Synd du ikke fikk noen time før da. Men du får nesten bare prøve å tenke at ut skal ungen og begge deler vil være ok på en måte. Enten om det blir vanlig fødsel eller keisersnitt:)

Og som du sier så flyr tiden fort. Jeg også synes det er sprøtt å tenke på at jeg har lagt 26 uker bak meg allerede. Synes ikke det er lenge siden jeg satt med graviditetstesten i hånden:)

Skrevet

Ja går nok så bra atte. He he... Hadde en lørdagskveld for litt siden som jeg fikk helt panikk. Fløy rundt med bøker og ville ikke legge meg. Stakkar mannen min han prøvde å roe meg ned så godt han kunne. Eneste jeg svarte var at det var greit for han å si, var ikke han som skulle føde den ungen.... He he.... Men det gikk fort over. Er rolig i forhold til både fødsel og keisersnitt, men hadde bare vært greit å hatt noe å forholde seg til.

Jeg er 23+3 og vi prøvde i over 1,5 år før vi lykkes. Når jeg ser tilbake på det så har jo tida gått utrolig fort. Nå teller jeg bare uker til Sebastian kommer. :)

Får du gutt eller jente? Finni navn?

Spennede med en liten krabat i magen. Helt utrolig. :)

Skrevet

Er ikke bare bare å være mann heller. Og vite hvordan dem skal takle alle disse hormonene. hehe

Fikk dere det til på vanlig måte da etter 1,5 år?? Synes vi holdt på lenge jeg. I 9mnd. hehehe

Sebastian er fint. En av guttenavnene vi hadde på lista vår også. I tillegg til Philip:)

Regner med jeg får jente. På ultralyd i uke 24 sa dem i alle fall at det var 90% sikkert. I morgen skal jeg på 3D så da håper jeg å få det bekreftet da:) Jeg har en gutt på 6 år fra før:) Kanskje dette blir en Melissa eller Mia. Har ikke helt bestemt oss ennå:)

Skrevet

Hehe... Nei ikke like enkelt for de bestandig heller.

Mannen min var helt i orden, var meg det var noe "feil" med. Hadde ikke eggløsning og fikk beskjed om at jeg ikke kunne bli gravid på egenhånd. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte over på sprøyter, men da var jeg allerede gravid :) Så de var veldig overasket da de så et bankende hjerte bare 3 dager etter at eggløsnings-sprøyta var satt. Så vi klarte det på egenhånd. Liten mirakelbaby. :) Blei veldig overasket selv da jeg så en liten baby i magen min. Hadde ikke regelmessig mensen så etterhvert var det jo ikke noe vits å ta graviditetstest heller.

Mia er veldig fint. Vi skulle ha Mia eller Thea hvis vi fikk jente.

Å spennende med 3D da, ikke vært der enda vi da, men skal på vanlig ultralyd onsdag i neste uke. Bare for å se at alt står bra til. Blir spennede å høre om det blir jente eller gutt da :)

Skrevet

Så bra at dere klarte det på egenhånd da:))

Vi hadde litt motsatt situasjon vi da. Mannen min tok sædtest hvor vi fikk beskjed om at det ikke var noe liv i svømmerne. 2 uker etter at vi fikk den beskjeden testet jeg pos på graviditetstest. Så det vil jo faktisk si at jeg allerede var gravid da han tok den testen på sykehuset. hehe:)

Regner med dette er deres første? Hvor er du fra forresten og hvor gammel er du??:))

Skrevet

2 vidunder babyer da... :) Er så ille å få en sånn beskjed, men godt å få en pos test rett etter da :) Leger kan ta feil heldigvis :)

Ja vår første og gleder oss masse. Vi bor i Porsgrunn og jeg har akkurat fylt 26 år. Mannen min er 29.

Hvor er dere fra da?

Skrevet

Hehe ja 2 vidunderbabyer.

Kjempe tøft å få en sånn beskjed. Spess når man har ventet så lenge på å få sette i gang i forhold til stabil jobb osv...

Men desto enda bedre å få en positiv test:)

Jeg er 27 jeg da. Bor i Østfold. Samboeren min er fra Skien så vi bodde der sammen i 2 år før jeg fikk dratt han ned hit. hehe:)

Skrevet

Hehe... Veldig koselig i Skien da. Hvor i Skien bodde dere? Jeg er fra Skien, men kjøpt hus i Porsgrunn. Stor trives... Jeg vil ikke flytte. He he....

Ikke lett å få en sånn beskjed. Når jeg kom på sykehuset fordi jeg hadde så vondt i magen og fikk beskjed om at jeg var gravid, så hjerte banke. Da var alt det vonde glemt. Tårene trilla... Men det gjør de når jeg er på ultralyd også og ser lille gutten min :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...