Gå til innhold

Ang bilsete, trenger hjelp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurte på om det er farlig å ha bilsete foran og i motsatt kjøreretning dvs at babyen har ryggen mot den veien jeg kjører??

Har en liten bil og må evt legge ned setene bak for å få plass til vogn og da må jeg ha babyen foran, men hvis det ikke er bra så kjøper jeg ny bil :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er eneste løsningen så MÅ du skru av airbagen!!!!

Noen biler kan du gjøre det selv på,mens andre må du levere inn bilen.

Skrevet

Du må ikke bare skru den av, du må fjerne den. Det har skjedd at den har vært deaktivert men fortsatt utløst seg.

Skrevet

Så lenge du ikke har airbag skal det vært helt ok å ha babyen i forsetet, men en ting bør du tenke på, og det er hvor trygt det er å sitte framme når du har en vogn liggende i baksetet i en evt. kollisjon.

Skrevet

Uff blir nervøs jeg, nei jeg får kjøpe ny bil..

Skrevet

for det første Har du airbag i bilen ??

Om bilen ikke er utstyrt med Airbag på passasjersiden er det IKKE farlig og du kan trygt ha babyen i forsete..

hadde en mazda når snuppa mi var lita og ho mått æ ha framme siden bilen ikke hadde bilbelter bak og ringte biltilsynet og spurte er dette trygt for barnet? svaret var ja så lenge ikke bilen var utstyrt med airbag på passasjersiden.

Skrevet

Er ikke airbag nei.. men når det ble sagt det med at barnevogn løst bak så ble jeg så nervøs uff.. jeg får se litt..

Skrevet

du finner sikkert en løsning på det, prøv deg litt fram og finn muligheter på og feste vognen når du kjører

Skrevet

Ja kan jo gjøre det.. får tenke litt på det, og kikke litt på andre biler..

Skrevet

Ikke for å skremme deg, men - når det gjelder løse ting i bil - så kan det være veldig farlig.. og uansett høres det kanskje ut som om bilen er litt liten til småbarnsperioden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...