EnLitenPrins Skrevet 26. oktober 2008 #1 Skrevet 26. oktober 2008 Regner med noen av dere har hatt det Har fått en ganske stor hemoride..Det er ubehagelig å gå og sitte ! Finnest det noen tips ? Har hørt at Spenol funker bra, men har brukt det i 2 dager og merker ingen forsjell. Jeg driver og putter denn inn igjen, men den kommer ut igjen like fort ! Bør jeg ringe legevakta i dag, for å få noe skikkelig mot det ? I morgen er det skole igjen..Og er ikke så fristendes og gå rundt med en hemoride i ræva da !
månestråle32 Skrevet 26. oktober 2008 #2 Skrevet 26. oktober 2008 Gå til legen, det er effektive midler, stikkpiller og salve, å få på resept. ellers så er Alcos-Anal salve reseptfritt på apoteket, men det er bare i mild grad demping av symptomer, ikke behandlende. Det er opp til legen din om du får stikkpiller. Vet det står noen steder at det ikke skal gi til gravide, men det er først og fremst i 1. trimester
EnLitenPrins Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. oktober 2008 Takker for svar Ringer legen i morgen jeg da, og satser på at jeg får en time ganske fort...
line h Skrevet 26. oktober 2008 #4 Skrevet 26. oktober 2008 du kan kjøpe en salve som heter sheriproct uten resept på apoteket, fikk beskjed av min lege at den gikk fint ann å bruke.
fru H Skrevet 26. oktober 2008 #5 Skrevet 26. oktober 2008 Ren aloe vera er også bra, om den ikke kurerer så lindrer det i hvertfall masse og jeg sverget tilden forige svangerskap.
Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #6 Skrevet 26. oktober 2008 Ta deg en tur på apoteket i morgen. Det finnes flere reseptfrie produkter. Fortell at du er gravid så finner de en salve som passer (vet ikke om det er slike begrensninger på noen av dem). Det er ingen vits i å ringe legevakten for en hemoroide ... de kan uansett ikke gi deg noe som får den til å forsvinne over natta ;-) Behandling (om den virker) varer vanligvis en ukes tid. I tillegg til salve bør du fortsette å trykke den inn, for det minker presset på den. Også bør du passe på å spise/drikke slikt som holder avføringen myk, så du slipper å trykke når du skal bommelomme. Dersom behandlig med et av de reseptfrie produktene ikke virker, bør du bestille time til legen slik at h*n kan vurdere hvilken behandling som blir den beste. Uansett må du nok forberede deg på flere skoledager med hemoroiden din ;-)) God bedring!
veslebulka Skrevet 26. oktober 2008 #7 Skrevet 26. oktober 2008 ett kjerringråd er å dusje deg bak med så kaldt vann du orker,da skal hemoridene trekke seg sammen.kanskje verdt et forsøk og det er helt gratis.lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå