Gå til innhold

Skulle det bare mangle at du kjøpte ny flatskjerm...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...til dine foreldre, bare fordi de har lyst på ny, fancy TV i stedet for den gamle bilderørkolossen?

De ville jo blitt glade for det, akkurat som du ville blitt glad dersom de kjøpte en helt ny barnevogn, og det er jo ikke det at du ikke har råd til det? Skulle det ikke mangle at ungene stiller opp for foreldrene sine liksom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er det minste man kunne ha gjort:o)

Skrevet

Mange av oss gjør kanskje det? På ulike måter mener jeg. Uansett synes jeg det er en vesentlig forskjell på det du beskriver. Her snakker vi om gaver til et nyfødt barnebarn. Man trenger ikke gi barnevogn, bilsetete osv. Men 1 body?? Kan nevne 1000 andre ting som hadde vært mere koselig å få uten at det måtte koste tusenvis av kroner. For meg er det tanken bak som teller. Og tanken bak 1 body er?

Skrevet

eller som faren min sa det så fint (husker ikke helt i hvilken setting):

helt fram til jeg fikk dere, så sendte jeg penger vær måned hjem til faren min. å når jeg fikk dere og vi dro dit, tok jeg med alt av mat som vi skulle bruke og litt til. i tillegg betaler jeg for dere. nå er dere store, får barn og fremdels forventes det at jeg skal betale for ting dere og barna deres trenger.

hvorfor skal jeg betale alt?

Skrevet

Du sier at for deg er det tanken som teller, men tanken bak en stk body er likevel ikke bra nok?

Min yngste fikk en body i barselgave fra min bestemor. Skulle jeg ha blitt fornærma for det?

Skrevet

Vi har ikke kjøpt flatskjerm til de, nei, men nylig kjøpte jeg et flott bilde av ungene fra Fame (ca.3000,-).... i burdagsgave fikk de en natt på Grand og teaterbilletter....synes vi er snille barn, he he!

Skrevet

Om det skulle bare mangle...? Øh har ungene råd og lyst er det vel bare å kjøpe, som regel har vel foreldrene bedre råd og det er vel mer vanlig at de hjelper sine barn i etableringsfasen.

Skrevet

ehhhh din bestemor blir vel oldemor eller? Om du blir fornærma har jo med dine forventninger å gjøre. Hvis hun f.eks er en kløpper på å strikke ville jeg personlig blitt mere glad for en hjemmelaget gave ja. Husker min egen bestemor som heklet teppe til å ha på vogna når vi fikk førstesnupp. Var vel den fineste gaven jeg fikk...... men ikke den dyreste.

Hadde min mor kommet med 1 body i gave ville jeg blitt fornærmet som du skriver. Da hadde jeg satt mere pris på et klippekort på barnevakt.... som faktisk er gratis å gi bort:)

Skrevet

De ønsker seg ikke flatskjerm, men de ønsker seg en liten båt til å ha på hytta, og det skal vi kjøpe til dem. Koselig å kunne gi syns jeg, ikke bare få. ;o)

Skrevet

Om du ser bort i fra at de hadde blitt dødelig fornærmet,så. ;)

Hos oss er det nok sånn at de har mye bedre råd enn oss (gjeldsfrie for eksempel) og kjøper ting på eget initiativ.

Skrevet

Faren min er ikke havparten så søt som det barnet som ligger i barnevognen. Jeg kunne jo prøvd å tre på han en kyse med en diger smokke i kjeften, men jeg tror fremdeles at jeg foretrekker barnet.

Det blir så dumt å dra et slikt eksempel for å statuere at man ikke skal kunne forvente noe som helst av foreldrene sine. Mine foreldre(..forelder) er godt rustet økonomisk uten at det drypper så meget på oss av den grunn. Men, barnebarna får vinterstøvler og litt annet av og til. Og så unnselig er jeg ikke at jeg kan si at det er i det meste laget. Da lyver jeg.

Men, på en annen side så har jeg jobbet siden ungdomskolen for å få endene til møtes til sik at moren min kunne ta seg en utdannelse da hun ble enke. Jeg vet hva det vil si og gi.. og ta. Og man skal ikke skjemmes for dèt. Ingen mennesker (..de fleste) klarer seg alene. Man vet aldri om man selv blir drabbet..

Skrevet

Dersom moren min trengte nye vintersko og vinterjakke men ikke hadde råd til å kjøpe det, og jeg hadde råd til å kjøpe det til henne, skulle det i grunnen bare mangle at jeg gjorde det.

Mine foreldre kjøper klær til barna, svigermor kjøpte skolesekk, vi trengte en lampe i taket og da kjøpte pappa den (og skrudde den opp). Vi hadde ikke råd, men de hadde. Jeg synes ikke nødvendigvis at "det skulle bare mangle", men jeg synes det er naturlig at foreldrene våre hjelper oss litt innimellom. Fordi de har god råd, og vi har (hatt) dårlig råd. Om jeg forventer det? Ja, på et vis, fordi jeg vet at de gjør det. Forlanger jeg det? Ikke i det hele tatt.

Ditt eksempel med flatskjerm er litt tåpelig, siden ingen trenger en flatskjerm. Barnevogn, bilsete og alt mulig annet barneutstyr må man jo ha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...