Gå til innhold

41 uker + 5 dager i dag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som har fått bruk for tålmodigheten sin??

Ingen tegn til fødsel i dag heller, tross to strippinger i forrige uke!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, føler virkelig med deg!:) Jeg fødte 15 dager over tiden sist...

Det som funket for min del var å massere brystvortene. Det satt i gang maserier som utviklet seg til rier... Mye mulig det ville startet uansett, men jeg har litt troa på det!:)

Lykke til hvertfall, om få dager har du den lille hos deg..:)

Skrevet

Uffameg så kjedelig for deg. Hvis du orker så kan du jo prøve å gå deg en tur, gjerne lange skilkkelig ut med beina. Få bruk for tyngdekraften, kanskje litt ekstra gynging setter det hele i gang.

Noen sier at en klystér kan hjelpe, men vet ikke om du er så sugen på det ;-)

Skrevet

Jepp, og jeg er bare 4 dager over termin (8 dager over menstermin). Verre for deg over en uke lenger. Her skjer det ingenting unntatt noen ubehagelige kynnere som aldri blir regelmessige. Har baby i seteleie så jeg er litt redd for at hun skal bli for stor når jeg går over termin. Blir sjekket på sykehuset og hun var visst passe stor så det var ingen fare så langt, men nå er jeg så utålmodig!!!

Håper vi som ved et trylleslag får masse tålmodighet, men i mellomtiden mottar jeg gjerne tips:) Du blir vel kanskje satt i gang snart, våken_om _natta?

Skrevet

Hei dere! :o)

Jeg er 41+3 i dag!!! Forrige gang fødte jeg 6 dager før termin, så jeg har gått 15dager lengre med denne jenta her. Og det blir vel enda mer også, for jeg har ingen direkte tegn på fødsel enda. Kun vonde kynnere til tider, helst til kvelds.. Men ingeting mer..... Huff, det tærer på tålmodigheten ja! I morgen skal jeg på overtidskontroll på st.olavs. Her har de en prosedyre med at man kan få velge å bli satt i gang etter en uke over termin. I morgen er jeg 9 dager over.

Synes det er et veldig vanskelig valg, da jeg hører så mye forskjellig om igangsatte fødsler... Noen som vil dele erfaringer????

Alt kommer jo selfølgelig an på hvordan det står til med lillejenta i magen. Det er jo det som avgjør det meste...

Legene anbefaller (om alt ser bra ut), at m,an venter enda litt til for å se om kroppen starter fødselen selv, da det gir en bedre fødsel som regel..

Men samtidig så sliter jeg sånn med sv.skapskløe! Klør hver kveld og natt til jeg blør! Ble testet for sv.skapsforg., prøvene var normale.

Fikk alergimedisin, og har prøvd hvitvask og lokal kortisonsalve for gravide. Men ingeting hjelper. Så det er nok kun det å føde som vil få bukt med utslettet gitt!!

jaja. Lykke til alle på overtid!! :o)

Skrevet

41 pluss 2 dager her, og er så glad for å ikke være alene!! Tunge dager altså... Formen svinger fra beksvart til levelig, og så plutselig en vill glede og forventning over lille nurket som skal komme : )

Må si jeg beundrer deg irenemor hvis du greier å vente noen dager til frivillig!! Hadde samme innstilling frem til helgen, var opptatt av å komme igang naturlig. Men noe har skjedd, og kjenner at jeg hadde vært mer enn klar om jeg hadde fått valget. Men det har jeg dessverre ikke... Men klart at skrekkhistoriene er mange, så skjønner godt at det er vanskelig... Selv har jeg to venninner som har blitt satt igang og hatt en flott opplevelse med det. En annen derimot sier "aldri mer".. Og sånn er det vel med fødsler uansett, umulig å forutse hvordan de vil forløpe enten de starter sånn eller slik : )

Uansett jenter, nå er det bare dager igjen for oss alle!! Tvi-tvi!!

Skrevet

Skal på overtidskontroll i morgen jeg også. Det ironiske med det hele er at jeg har gått på massevis av kontroller pga konisering. De var redde for prematur fødsel. Jaja.... Jeg skal være glad for at det ikke har gått galt da, men nå holder det syns jeg. Vært inne på den klyster-tanken, men huff... skummelt.

Var på shopping i går. Rasa gjennom kjøpesenteret for å få litt fart på ting, men nei...

Er heldigvis i form da. Ingen plager, bare veldig stappa på kveldene...

Syns synd på deg som klør!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...