mitt-skjønne-trekløver Skrevet 26. oktober 2008 #1 Skrevet 26. oktober 2008 noen som vet? (kan det vareiere eller...)
solemio Skrevet 26. oktober 2008 #2 Skrevet 26. oktober 2008 Er ikke det den aktuelle barnehages åpningstid som avgjør det? Altså hvis barnehagen er åpen 9 timer daglig, vil 50 % bli 4.5 timer, uavhengig av om du bruker all åpningstid eller ikke? Sånn var det iallefall da vi fikk 50% kontantstøtte i vår barnehageperiode.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2008 #3 Skrevet 26. oktober 2008 siden et barna bare har lov til å være i barnehagen kun 9 timer og 15 min, om dagen, ifølge norsk lov. Så blir det maks 4 t og 37 min om dagen... ihvertfall ikke mere enn 22 timer i uka
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 26. oktober 2008 #4 Skrevet 26. oktober 2008 Norsk lov sier ikke at et barn kun har lov til å være 9 t og 15 min om dagen i barnehagen. Enkelte barnehager / kommuner har en lignende regel, men ikke alle. I min gutt sin første barnehage hadde han oppholdstid på 50 timer. (Han var ikke der så lenge, men han kunne altså være der i 10 timer om dagen) Så 50% kan i enkelte tilfeller være 25 timer. Det kommer an på barnehagens åpningstider.
metaMORfose Skrevet 27. oktober 2008 #5 Skrevet 27. oktober 2008 En såkalt fulltidsbarnehage har ulik åpningstid. Når jeg regner ut prosent for plass, så regner jeg hele dager, og så kuttes eventuelt en dag ned i timer. Men så vet jeg at det regnes annerledes i andre barnehager, så jeg ville kontaktet styrer i barnehagen og fått et skikkelig svar. Som regel regnes en 50% plass ned i hele dager, f.eks 2 dager den ene uken, og 3 dager den andre uken. Sjelden at noen vil ha halv dag. 60% plass er 3 dg + 3 dg. Vi regner prosent pr. 14 dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå