Gå til innhold

Hvor mange timer pr.uke utgjør 50% barnehageplass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet? (kan det vareiere eller...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke det den aktuelle barnehages åpningstid som avgjør det? Altså hvis barnehagen er åpen 9 timer daglig, vil 50 % bli 4.5 timer, uavhengig av om du bruker all åpningstid eller ikke? Sånn var det iallefall da vi fikk 50% kontantstøtte i vår barnehageperiode.

Skrevet

siden et barna bare har lov til å være i barnehagen kun 9 timer og 15 min, om dagen, ifølge norsk lov. Så blir det maks 4 t og 37 min om dagen... ihvertfall ikke mere enn 22 timer i uka

Skrevet

Norsk lov sier ikke at et barn kun har lov til å være 9 t og 15 min om dagen i barnehagen. Enkelte barnehager / kommuner har en lignende regel, men ikke alle. I min gutt sin første barnehage hadde han oppholdstid på 50 timer. (Han var ikke der så lenge, men han kunne altså være der i 10 timer om dagen)

Så 50% kan i enkelte tilfeller være 25 timer. Det kommer an på barnehagens åpningstider.

Skrevet

En såkalt fulltidsbarnehage har ulik åpningstid.

Når jeg regner ut prosent for plass, så regner jeg hele dager, og så kuttes eventuelt en dag ned i timer. Men så vet jeg at det regnes annerledes i andre barnehager, så jeg ville kontaktet styrer i barnehagen og fått et skikkelig svar.

Som regel regnes en 50% plass ned i hele dager, f.eks 2 dager den ene uken, og 3 dager den andre uken. Sjelden at noen vil ha halv dag. 60% plass er 3 dg + 3 dg. Vi regner prosent pr. 14 dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...