Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså moren til kyllingen. Tror ikke jeg har sett høne i butikken på mange år jeg. Hvor blir det av den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke sett det. Har ikke granska så nøye da, men har ikke lagt merke til det. Finnes det fortsatt altså?

Skrevet

hehehe jeg har aldri kjøpt høne, men mener mamma pleide å kjøpe frossen høne, derfor jeg mente de skulle være der ;)

Skrevet

Ja, jeg husker vi hadde frossen høne når jeg var mindre og bodde hjemme. Hønsefrikasé er jo så godt! Blir ikke det samme med kylling.

Skrevet

Finnes fortsatt i frysedisken, ja. Ellers vil jeg tippe det brukes i både det ene og det andre, men da kalt kylling.

Skrevet

Så høna er det eneste dyret som blir yngre ved slakting og kua det eneste som skifter kjønn?

Kjøpte for øvrig høne fra frysedisken for noen uker siden.

Skrevet

Det er veldig vanskelig å få tak i frossen høne nå.

Høna blir vel grisemat kanskje? Kattemat?

Skrevet

Selger dem høne som kylling? Det tror jeg egentlig ikke. Høne smaker jo ganske annerledes da. Akkurat som de skulle solgt sau som lam. Tror det ville blitt gjennomskuet. Men at kua blir mann når a dør, det er ingen hemmelighet:)

Skrevet

Kan ikke gi god høne til grisen da. Den spiser jo hva som helst.

Skrevet

sant nok, men folk vil ikke kjøpe høe lenger - bare kylling. Da er det for dyrt å produsere derfor kastes den.

Skrevet

Jeg kjøper Ungtupp i Sverige jeg.. Er kanskje ikke høne men ikke skylling heller.. Veit de har høne i frysedisken i Sverige..

Skrevet

ikke skylling haha men kylling..

Skrevet

Aha! Så det er der du får tak i den:) Alle høner reiser til sverige når de blir pensjonister. Akkurat som mennesker reiser til Spania:)

Skrevet

Men d finnes jo ikke noe som heter "ku" i butikken heller:P

Men mye av storfe er jo faktisk ku:)

Skrevet

Ja det er sant men som regel er fettet på kuene er gult så det er ikke så vanskelig å se forskjell..

Skrevet

Høna har faktisk kommet tilbake til butikkene igjen den siste tiden, etter å ha vært mer eller mindre borte i mange år. Folk sluttet å kjøpe høne, sikkert fordi utvalget i kylling ble større og billigere.

Hva de gjør med dem? De slakter dem før de blir høne, i stedet for å for dem opp til høne. Tviler på at det noensinne har vært avdankede eggleggere som har blitt slaktet og solgt i butikken, uten at jeg vet det sikkert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...