Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor er livmoren, og hvordan kjennes den ut? Leser at mange nå kan kjenne livmoren sin utan¨på magen, men jeg kjenner ingenting, syns magen min er lik som den alltid har vært..Er forresten 16+6 idag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er litt vanskelig å forklare, men skal prøve. :o) Livmoren din ligger vel litt under navelen nå.. Men jeg ville gjort det på denne måten: Legg deg ned på ryggen i sengen. Ta utgangspunkt i navelen din, og putt en finger ca. 5 cm ut på hver side fra navelen. I og med at livmoren ikke har kommet så høyt enda, går du 5-6 cm nedover, ha fortsatt samme avstand mellom fingrene dine. Der kan du begynne å kjenne etter, bruk 3-4 fingre på rad med bevegelser sideveis. Tenk det som om det skulle være en liten ballong inni der, og du skal kunne kjenne sidene på ballongen. Det er liksom en myk kant som går likt på hver side av magen. Toppen av livmoren skal du kjenne som en kant som går mykt ned i magen, tipper den ligger noen cm under navelen din en plass, men det er veldig individuelt hvor stor den på denne tiden.

Nå er jeg ganske dårlig på å forklare, men lykke til, bruk litt tid på det og ikke gi opp! :o)

Skrevet

Hadde det akkurat som deg, når jeg var på ditt stadie, følte at alt kjentes likt ut.. Var hos jordmor i uke 18 eller 19, da viste hun meg at den var et stykke under navlen.. Da fant jeg den=) Har siden stort sett "funnet" den, men det er ikke så lett, synes jeg. (Er normalt bygd). Den føles litte grann fastere på det øverste punktet, du kjenner antydning til forskjell, men du må nesten vite hvor omtrent du skal kjenne. Jeg hadde aldri funnet det ut på egen hånd..=) Er 25+1 idag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...